הוספת הודעה חדשה
  • · בדיקת הצפה

    (אביב)

    שלום גבי

    אם לא כתבתי בחוזה בדיקת הצפה - אני יכול לדרוש זאת כחלק בסיסי מאיטום?

    מדוע יש להציף 48 שעות, הרי אם יש כשל באיטום המים יחלחלו כבר אחרי שעה?

    איך ניתן לעשות זאת 48 שעות, אם דרושה שמירה בעת ההצפה? הרייתכן שיהיהגשם וכדו` (קרו אף מקרים שדוד שמש התפוצץ, ואף אחד לא ידע מכך, כי המרזב היה סתום עקב בדיקת ההצפה, והגג התמלא על גדותיו וכו`).

    בתודה מאוד

    אביב

    • · הצפת גג

      (גבי)

      שלום אביב,

      בדיקת הצפה נפסקת לפני המועד ברגע שמתגלה סימן של רטיבות. לאחר התיקון של הבעיה היא מתבצעת בשנית. הבדיקה נחשבת למוצלחת רק כאשר לאחר 48 שעות (או 72 שעות) לא מתגלים שום סימני רטיבות.

      כך שבכל מקרה חייבים לרוקן את המים מייד כשמתגלית רטיבות.

      לגבי המחיר: האמת היא שהנושא פרוץ למדי. נסה לדרוש מהקבלן שיבצע בדיקת הצפה "כמקובל". אם הוא יסרב- תוכל להתפשר אתו על מחיר סביר (כמה מאות שקלים), משום שבכל זאת מדובר על עבודה נוספת שכרוכה בהגעה לאתר פעמיים נוספות לפחות. תוכל גם לבצע את הבדיקה בעצמך, אך יש לעשות זאת בידיעתו של הקבלן המבצע וכמובן שנוכחותו רצויה (במקרה שיש נזילה).

      מעבר לכך, יש לשמור על המקום תחת פיקוח כללי (לא חובה להשאר על הגג למשך כל הזמן). יש להמנע מבצוע ההצפה בימי גשם, מהסיבות שציינת. בנוסף לסיבות שהזכרת , הגשם גם יכול להטעות : במקרה של גילוי סימני רטיבות , לא ניתן יהיה לדעת בבטחון מהו הגורם לאותה רטיבות (כתוצאה מהגשם בקירות מסביב לגג - או כתוצאה מליקויבשכבת האיטום בגג).

      בברכה,

      גבי

      • · בדיקת הצפה

        (אביב)

        תודה לך גבי.

        התכוונתי לשאול, שמכיון שבמידה ויש כשל הרי המים יחלחלו גם אחרי הצפה של שעה - אם כן מדוע יש לעשות זאת 48-72 שעות. שהרי אם אחרי שעה אין רטיבות, איך יתכן שיש כשל באיטום?

        בתודה מאוד

        אביב

        • · הצפה

          (גבי)

          שלום אביב,

          השאלה ברורה כעת. התשובה פשוטה:

          כאשר ישנו ליקוי קטנטן בשכבת האיטום זה לוקח הרבה זמן עד שאותו ליקוי מתבטא בכתם רטיבות בתוך הבית (בתקרה או בקיר). לא ניתן לראות ליקוי שכזה בתוך כשעה משום שהרטיבות תראה רק 24 או 48 שעות מאוחר יותר, כאשר הרטיבות תצליח למצוא "נתיב" אל תוך הבית.

          רטיבות שמתגלית בתוך פרק זמן קצר מצביעה בדרך כלל על ליקוי רציני יותר.

          שים לב שאם מדובר על גג מרוצף יש להקפיד הרבה יותר על בדיקת ההצפה ומומלץ לבצע אותה למשך 72 שעות. לא כדאי לקחת סיכונים בכלל. ליקוי שיתגלה במועד מאוחר יותר יצריך את הרמת הריצוף , מה שיכול לעלות עשרות אלפי שקלים (תלוי בגודל המרפסת). כך שאל תקח סיכונים כלל.

          בגגות חשופים, אגב, הבעיה איננה כה רצינית משום שניתן גם לתקן אותה בשלב מאוחר יותר.לעומת זאת, בגגות מרוצפים הסיפור שונה לגמרי גם מבחינת ה"התנהגות" של המים : כאשר ישנה חדירה של מים אל מתחת לשכבת הריצוף, הםעלולים"לעמוד" שם כמעט כמו בעת בדיקת ההצפה, מה שמגביר את הסיכויים לחדירת רטיבות במיוחד באזורי החפיפה (ההלחמות) שבין היריעות. בגג חשוף פוחת החשש הזה משום שהמים פשוט גולשים מטה עם השיפוע, על גבי היריעות, שמונחות כמו "דומינו" זו על זו, עם כיוון השיפוע.

          בקיצור : אם מדובר על גג מרוצף אז אל תקח סיכונים.

          בברכה,

          גבי

          • · הצפה קצרה

            (אביב)

            תודה מאוד גבי על הסבריך המצונים.

            כתבת שכשיש ליקוי קטנטן באיטום, לוקח למים זמן רב (24-48 שעות) עד שיראו בתקרה ובקירות. השאלה עדיין, שאם כן מספיק להציף לשעה שעתיים ולשחרר את המים, ולבדוק אחרייומיים את המצב בתקרה ובקירות.

            בתודה מאוד

            אביב

            • · הצפה לזמן קצר

              (גבי)

              שלום אביב,

              הצפה לזמן קצר איננה מספיקה ואותם מים שיעברו את שכבת האיטום לא יגיעו אל תוך הבית. אם תרצה- הדבר משול לימי גשם בודדים כנגד שבוע רצוף של גשם : לאחר יום יומיים של גשם לא יראה כל סימן של רטיבות בבית, אך לאחר שבוע רצוף של גשמים יופיע כתם רטיבות.

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן