הוספת הודעה חדשה
  • · גג אזבסט

    (שלומי)

    שלום, שמי שלומי גור אריה ואשמח אם תוכלו לייעץ לי, או לנדב כל מידע אפשרי, קראתי באינטרנט לגבי תקנות וכוליי כיצד לפעול.

    רציתי לשאול מהם האפשרויות העומדות בפניי, יש לנו גג עץ מאסיבי בקומה השניה והגג החיצוני עשוי אסבסט גלי, מה שהיה קרוי רעפי אסבסט, הם במצב תקין וחזקים למדי, דרכתי על הגג לראות שאין חורים או שברים. שמעתי שיש חומרצבע שאפשר באמצעותו לאטום את הגג, אך באפשרות כזו מה לגבי החלק התחתון שאינוי חשוף לאויר אך פונה ישירות לעץ שהוא התקרה שלנו בקומה העליונה?

    האם ניתן ועדיף לפרק את הגג ולהתקין רעפים רגילים? אם כן, האם אני יכול לפרק בעצמי לארוז בשקיות מיוחדות ולפנות? האם בפעולת הפירוק עליי ללבוש מסיכה וביגוד מיוחד, גם אם הדבר כרוך רק במספר מועט של ברגים לכל רעף והחלקים עצמם שלמים ובמצב טוב? מהן בערך העלויות של האופציות השונות?

    תודה רבה שלומי.

    • · פרוק גג אסבסט

      (גבי)

      שלום שלומי,

      להערכתי ניתן להשאיר את המצב כפי שהוא מכיוון שהלוחות שלמים ובמצב טוב. אם ברצונך להחליף את הלוחות לרעפים עליך להיוועץ עם גגנים משום שכנראה יהיה צורך בבניה חדשה של הקונסטרוציה הנוכחית כך שתתאים לרעפים. (אם תשתמש בלוחות גדולים אחרים, במקום הרעפים, לא יהיה צורך בשינוי הקונסטרוקציה).

      לגבי הצביעה: ניתן להשתמש בצבע אקרילי או פוליאוריטני או עם חומר מסוג מולטיגג (כולל חומר היסוד שלו). אין טעם לצבוע מבפנים משום העבודה הכרוכה בפרוק תקרת העץ. להערכתי- רק אם אתה כבר ממילא טורח מפרק את תקרת העץ כולה אז שווה לשקול את הסרת האסבסט כולו.

      לענין הוראות הבטיחות ראה את המאמר באתרנו על גגות אסבסט. תוכל לפנות אל אבי גנחשהנו קבלן מורשה לפרוק גגות אסבסט, בטלפון. 052-8461313. ראה גם הוראות באתר של המשרד לאיכות הסביבה. חובה להשתמש בכפפות, מסכותובביגוד מגן (כפפות וכדומה). כמו כן יש להרטיב את הלוחות לפני כן למניעת פזור אבק. יש לקחת בחשבון אמצעי הגנה גם בעת פרוק תקרת העץ התחתונה.

      מבחינת עלויות החומרים לציפוי- מדובר בכמה מאות שקלים, תלוי בגודל הגג.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה רבה (גם על מהירות התגובה) ואם אפשר עוד שאלונת

        (שלומי)

        תודה רבה גבי, רציתי לחדד מעט את השאלה שלי במידה ואחליט לצבוע (בהתחשב בהמלצות שלך) ולשאול לגבי הצביעה שלהחלק התחתון של הרעף, האם לפרק את הרעפים לצבוע משני הצדדים ולהחזיר או שמספיק רק הצד החיצוני החשוף לאויר? האם החלק שאינו חשוף לאויר משחרר גם הוא רעלים?

        • · גג אסבסט

          (גבי)

          שלום שלומי,

          דןמני שמשהו לא הובן בנושא, אז נלך שני צעדים אחורה:

          האסבסט איננו משחרר רעלים. לוחות אסבסט, כאשר הם שלמים (ללא שברים) אינם מזיקים. הסכנה היחידה מאסבסט הנה מאבק שמתפזר באויר כאשר האסבסט שבור או כאשר עושים בו עבודות שגורמות לפזור של אבק-אסבסט באויר.

          לפיכך ההמלצה היא שלא לגעת בלוחות כל עוד הם במצב שלם משום שבמצב זה אין חשש מפזור אבק אסבסט. אם ברצונך לצפות את האסבסט מבחוץ כפעולת אבטחה נוספת- הרי שהדבר מומלץ ומקובל. אך אין שום טעםלפרק אתהלוחות על מנת לצבוע אותן שכן בפעולה זו תשיג יותר נזק מתועלת. פרוק הלוחות גורם לפזור אבק אסבסט ברמה זו או אחרת ואם כבר מפרקים- יש לבצע זאת לצורך פרוק סופי ופינוי מהשטח ולא לצורך שימוש חוזר.

          לשאלתך : מספיק לצפות רק את החלק החיצוני. אם תרצה תוכל גם לצפות את הצד הפנימי- אך ללא פרוק.

          בברכה,

          גבי

          • · תודה, בקשר לגג אזבסט

            (שלומי)

            תודה רבה גבי, עזרת לי מאוד, אני אמליץ על הפורום הזה לכל חבריי שמשפציםבונים את הבית שלהם. נראה לישאניישתמשבחומר הזה רקלחלק החיצוני של הרעפים להיות יותר רגוע מרגוע.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן