הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות במס’ מוקדים

    (אדי)

    גבי שלום,

    אודה על עצתך בניסיו לברר מס` מוקדים של רטיבות - מה מקורם ומהי הדרך המומלצת לטפל בהם:

    1. רטיבות בקיר חיצוני - כ-30 ס"מ מתחת לתקרה, מתחת לגג מקורה של כ-2 מ` עומק. יש לציין כי בסמוך מיקום הנזילה יש קולטן (מגיבריט).
    2. במעקה הגג, בתפרשבין קצה היריעות הביטומניות לטיח, קיים מרווח אשר דרכו מחלחלים מים שגרמו לנזילה לתוך הבית. מהי הדרך המומלצת לאטום את התפר? באיזה חומר מוצע להשתמש ובאיזה אופן ליישמו

    תודה מראש על הייעוץ,

    אדי.

    • · חיבור יריעות ביטומניות, רטיבות בקיר

      (גבי)

      שלום אדי,

      את היריעות הכי טוב להלחים חזרה למקומן. רצוי לקרוא לאיש מקצוע שיבצע זאת. אם ברצונך לבצע בעצמך תוכל לרכוש מבער גז חד פעמי ברשתות הגדולות לחומרי בנין, לחמם את היריעה ואת הקיר וללחוץ אותה בחזרה למקומה בעזרת שפכטל או ידנית (עם כפפה כמובן). אילתור אחר (שכלל אינם מחזיקים מעמד לזמן רב) הנושימוש בחומר אקרילי כגון פוליגג ורצועה של רשת אינרגלס בין השכבות.

      לגבי הנזילה בקיר, יש ללכת מהקל אל הכבד : כלומר, תחילה הייתי בודק מקרוב את הקיר עצמו ומוודא שאין בו סדקים (אפילו קטנטנים שקשה לראותם בעין), ושאינו סופג רטיבות. מעבר לכך יתכן שמדובר באותו צינור או בבעיה בגג עצמו. יש לבדוק דברים כאלה בשטח וכמובן שלא ניתן לקבוע מכאן מהו הגורם לרטיבות. אך בעקרון פשוט הולכים לפי הסדר ההגיוני של הדברים.

      בברכה,

      גבי

      • · תשובה

        (אדי)

        היי גבי,

        תודה על התייחסותך. אבקש לחדד את הבעיה:

        היריעות עצמן במקומן - לא "נפתחו" - אלא קיים מרווח בין קצה היריעות לבין קצה הטיח - וזהן התפר שלהערכתי ממנו נגרמות נזילות. על פניו, היריעות במקומן, הן פשוט לא מכסות את המרווח הזה.

        לגבי הנזילה מהקיר - אמנם קיים סדק נימי בחלק הפנימי של הקיר - אבל כיצד זה יכול להביא לנזילה? שכן החלק החיצוני של אותה נקודה (מחוץ לבית) מקורה באופן מלא.

        תודה,

        אדי.

        • · קיר, יריעות ביטומניות

          (גבי)

          שלום אדי,

          לא ניתן לקבוע מכאן את הגורם לנזילה. חובה לבדוק זאת בשטח.

          לגבי אותו סדק - ברוב המקרים כאשר מתגלה סדק נימי בתוך הבית הוא יהיה קיים גם מהצד השני של הקיר, אם כי יהיה קשה לראות אותו. אם אותו קיר חיצוני חשוף לרוחות חזקות יתכן שהוא נרטב במהלך הסופה האחרונה, אך אין כל אפשרות לנחש מה המצב, מכאן.

          בענין היריעות : אם הן מחוברות היטב אל הקיר ורק החצי-סנטימטר העליון נראה מעט מנותק, אז תוכל לאטום את המירווח עם חומר ביטומני משחשתי אותו ניתן לרכוש ברוב החנויות לחומרי בנין. חומר מתאיםן לשימוש הוא מסוג מסטיק MB או מסטיק MC (של חברת ביטום), אך למעשה ניתן להשתמש בחומרים ביטומנים משחתיים אחרים, כגון מסטיגום או חומר מקביל אחר שתמצא בחנות.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן