הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרפסת שמש

    (אבי כהן)

    בבית דו קומתי בן שנה חדרו מי גשם מהריצפה של המרפסת לתוך הבית.הקבלן טען שהנקז אשר אמור לנקז את מי הגשם צריך להיות מחורר מתחת לפני הריצוף כדי לנקז את הרטיבות מהחול. האם הדבר הגיוני ,והאם החול מתחת לריצוף אמור להיות רטוב. הקבלן פירק את הנקז קדח מסביבו חורים והרכיב אותו חזרה האם זהו הפיתרון?

    אודה לתשובה דחופה

    • · מרפסת וניקוז

      (גבי)

      שלום אבי,

      טענות הקבלן אינן נכונות כלל וגם הבצוע לא טוב.

      אם חדרה רטיבות אל הבית משמע שהאיטום שבוצע מתחת לריצוף איננו טוב. נקודה. אין פטנט אחר. הניקוז אינו הגורם לנזילות אלא הליקוי באיטום.

      הקבלן מנסה כנראה לפתור את הבעיה בצורה הזולה ביותר , אך גם כאן- הדרך איננה נכונה כלל. ברגע שמחוררים את אותו צינור שמוליך את המים למרזב- חלק מהמים פשוט יחדרו היישר אל מתחת לריצוף, מאותם החורים.

      קולטן דו מפלסי , אשר מבוצע באופן עצמאי , בשטח עצמו (להבדיל מאלמנט קנוי בחנות), בנוי משתי צינורות: הצינור המוביל את המים מהמפלס העליון (נקרא גם "שרוול מאריך"), מוחדר בתוך הצינור שקיים כבר ביציקה. המים שבאים מתחת לריצוף- חודרים ברווח שיש בין שתי הצינורות. מסביב לאותו מירווח מניחים חצץ דק ("שומשום") עטוף בבד גאוטכני, על מנת לסנן את המים כך שהחול לא יגלוש עם המים לכיוון למרזב.

      קשה לתאר באמצעות הפורום כיצד העסק אמור להתבצע משום שזה תלוי גם באופן שבו מותקן המרזב אצלך במרפסת (מרזב שיוצא מהקיר, או מרזב שחוזר ישר מטה).

      על כל פנים / לסיכום:

      1. דרוש מהקבלן למצוא את הליקוי בשכבת האיטום. יתכן שצריך להרים אפילו את כל הריצוף, אך הבעיה שלו.

      2..בצע מרזב כפול באופן שהסברתי. אל תכניס צינור מחורר משום שהוא רק יגרום למי הגשמיםלחדור אל מתחת לריצוף.

      בהצלחה,

      גבי

      • · הבהרה בהמשך לתשובתך

        (אבי כהן)

        תודה על התשובה המהירה רציתי להבהיר הגג מעל הבית מתנקז למרזב שיורד לאורך הקיר ונשפך בפינה של המרפסת מתחת לקצה המרזב קיים נקז אשר מנקז את המים לתוך צינור שנמצא בתוך הקיר ויורד לחניה . הריצוף בכל הקומה העליונה בוצע על סומסום. בזמן הגשם חדרו מים מהמרפסת מתחת לריצוף עברו את הקיר החיצוני וחדרו לתוך שרוול מעבר בתקרה אשר דרכו עוברת צנרת חשמל ללוח. כל הלוח חשמל הוצף במים לכן הנושא מדאיג ביותר .אם תוכל לייעץ לי מה ניתן לעשות.

        • · נזילה מתוך מרפסת אל צינור חשמל

          (גבי)

          שלום אבי,

          חייבים לבדוק את זה בשטח.

          אם ידוע לך מיקומו של הצינור בקיר (או מתחת לריצוף..) יתכן שזה יעזור. במקרה שכזה יש לפתוח את הריצוף באותו אזור ולראות מה קורה עם שכבת האיטום. כמו כן יהיה צורך לאטום את פנים צנור החשמל- במקרה שהמים חודרים אליו ממקום מרוחק יותר.

          יתכן מצב בו חדירת המים אל מתחת לשכבת האיטוםמגיעה גם ממקום מרוחק יותר ומשם ממשיכה הלאה אל אותו צינור. לא ניתן לאמר מכאן, וצריך לראות זאת בשטח ולבדוק בהדרגה, מהפשוט- אל המסובך.

          תוכל לראות גם את המאמר על איתור נזילות בגגות מרוצפים או מרפסות. לצערי קשה לאתר בעיות מסוג זה ולעיתים אין מנוס מהרמת הריצוף.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן