הוספת הודעה חדשה
  • · מאגר מים

    (אריה שמאי)

    שלום,

    אבקש לקבל חוות דעת באשר לבעיה של נזילה. מאגר מים של המושב נאטם מספר פעמים במשך כ 15 השנים האחרונות. פריצות מים התרחשו ממספר מקומות במגדל המים כאשר את כל המקומות אטמו קבלנים בצורה מקומית - מבחוץ (איטום שלילי). לאחר מספר שנים חזרו חלק מהבעיות במקומות חדשים ולעיים באותם המקומות שתוקנו.

    כעת יש לנו מגדל מים עם 3 נזילות קשות : שתי נזילות הן סביב הצינורות שיוצאים מהמגדל. למרות תיקונים שבוצעו שם כבר 3 פעמים הנזילות חוזרות ומלתרחשות, תחילה באיטיות ואחר כך ממש נזילות שיוצרות שלוליות בקרקעית המגדל וסימני ירוקת בקירות. נזילה נוספת היא בחלק התחתון של מגדל המים לאורך סדק שאפשר לראות בקיר החיצוני.

    האם ניתן לפתור את הבעיות מבחוץ , ולכמה זמן תינתן אחריות ?

    במקרה שעושים עבודת איטום מבפנים של כל המאגר, מה יהיה המחיר ולכמה ימים יושבת מאגר המים ?

    אריה

    • · איטום מאגר מים

      (גבי)

      שלום אריה,

      במגדלי / מאגרי מים ישנים הבעיה שתארת מאוד נפוצה.

      הפתרון הטוב והנכון ביותר הוא לאטום את המאגר מבפנים, כאשר ברוב המקרים עדיף לאטום את כולו ולא להסתפק באיטום מקומי, ולו רק משום הטירחה הכרוכה סביב ריקון המאגר , השבתת פעילותו, נקיונו וכדומה.

      כאשר מבצעים איטום מבחוץ / שלילי, התיקון מצליח רק באותו מקום בו בוצע האיטום ובהמשך השנים הנזילות פשוט מתחילות להופיע בהדרגה, סמוך לאזור התיקון. אם ישנן נזילות ממש באותן המקומות שטופלו אז יכולות לכך שתי סיבות, שתיהן נפוצות:

      1. ישנו סדק כלשהו באזור אשר ממשיך לנוע עם הזמן וסודק את חומר האיטום.

      2. העבודה מלכתחילה לא בוצעה כמו שצריך. דהיינו, הקבלן לא הצליח לאטום לגמרי את פריצות המים עם מלט הידראולי מהיר ייבוש ואמצעים אחרים,אלא הסתפק באטימה חלקית ומעליה מרח את הטיח הצימנטי המשחתי, בתקווה שהאחרון ימנע את המשך הנזילות (מה שמצליח לתקופה מוגבלת בלבד).

      לשאלתך:

      ניתן, אך לא רצוי, לאטום את הנזילות מבחוץ.האחריות היא ל 5 שנים רק לאותם המקומות בהם מתבצע האיטום. יש לבדוק זאת בשטח. כאשר ישנו סדק ארוך כפי שתארת- אין הגיון בבצוע של העבודה מבחוץ והדבר הנכון הוא לאטום מבפנים.

      נזילות סביב חיבורי הצנרת ניתן לאטום עם הזרקת פוליאוריטן.

      לסיכום : ההמלצה היא לאטום את הכל מבפנים. תוכל לדרוש / לקבלאחריות גם ל 10 שנים. זמן העבודה / ההשבתה של המאגר הנו כשבוע ימים לפחות. לא מומלץ לזרז את התהליך משום שהחומר צריך להיות יבש לחלוטין לפני המילוי מחדש ומשום שככל שזזמן הייבוש יהיה איטי יותר- כך גם איכות האיטום הצימנטי תהיה טובה יותר.

      המחיר תלוי בשטח המאגר ובמצבו, כך שלא ניתן להעריך. מאגר מים שלא רוקן ממים שנים רבות יגלה בקרקעיתו שכבת בוץ בעובי של כ 10 ואפילו 20 ס"מ. חובה לבדוק הכל בשטח.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן