הוספת הודעה חדשה
  • · קורות קשר

    (אורן)

    שלום גבי,

    איש האיטום שלי אומר כיוון שקירות המרתף נאטמו עם אלסטופז 2000 אז גם את קורות הקשר עד לגובה של 20 ס"מ על הבלוקים כדאי לאטום באלסטופז 2000 ובשתי שכבות, ועל השכבה השניה לפזר עם היד סומסום על מנת שהטיח יוכל להתפס טוב. מה דעתך והאם אפשר לעשות את זה גם בקירות החדרים הרטובים?

    • · קירות חוץ וחדרים רטובים

      (גבי)

      שלום אורן,

      ההעדפה הברורה היא פשוט לעבור לחומר הצימנטי (סיקהטופ 107, טורוסיל,ביטומסיל וכדומה), באותם המקומות העליונים אשר עליהם תבוא שכבת טיח. כאשר מבצעים שכבת טיח על גבי חומר ביטומני תמיד קיים חשש שתהייה סדיקה, או היפרדות בין החומרים- במהלך השנים. לא מדובר על בעיה שתראה אותה בטווח השנים הקרוב, אך במשך השנים ישנה בעיה משום שהחומר הביטומני גמיש וגם מתחמם בקיץ, ושינויים רתמים אלה גורמים לבעיות. כך שעדיף להמנע מכך.

      השיטה שהקבלן הציע גם היא אינה מקובלת. זריקת שומשום על גבי החומר הטרי איננה מספקת אחיזה מספיק טובה. במקרים אלה ממתינים לייבוש של החומר הביטומני למשך מספר ימים, ואחר כך מתיזים שכבת שפריץ צימנטית על גבי החומר הביטומני (מלט+ חול 2:1ו 50 אחוז דבק לטקס SBR בתערובת). לעיתים אף מניחים רשת לטיח על גבי הקיר, על מנתלהמנע מבעיות סדיקה שכאלה בעתיד.

      ההמלצה היא לא לשמוע להעדפה של הקבלן רק משום שכך יותר נוח לו לעבוד, אלא לבצע הכל כמו שצריך : עם חומר צימנטי בחלקים בהם יבוא טיח.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן