הוספת הודעה חדשה
  • · איטום כפול בחדר רטוב

    (ה)

    שאלתי קבלן לגבי המלצתכם לאיטום הן מתחת לצנורות והן מעל הבטון המכסה אותם.

    הקבלן טוען כי איטום מתחת לצנורות אינו יעיל וסתם מייקר מאחרוממילא הוא ייפגעבעת הנחת הצנרת מעליו וכן כי ממילא במקרה של פיצוץ, לחץ המים יגרור פריצה של הרטיבות מעבר לו.

    האם טענות אלו נכונות?

    האם יש פתרונות ישימים למניעת הנ"ל?

    • · רצפת חדר אמבטיה

      (גבי)

      שלום ה,

      תחילה עלי להעיר שלא המלצנו על בצוע שכזה. דומני שנשאלה שאלה בנושא זה בפורום (על ידך ?), בה השואל ביקש לדעת אם ניתן לבצע את האיטום גם מעל וגם מתחת לצנרת, ואכן ניתן לבצע זאת.

      לגבי שאלתך, אנא פרט לאיזה סוג של בצוע כוונתך : האם כלהרצפה, כולל הצנרת,תהיה קבורה מתחת לשכבת שיפועים, או שרק הצנרת עצמה תכוסה עם שכבת בטון להגנה ?..

      לגבי הערת הקבלן : הדברים אינם נכונים. ניתן לבצע את האיטום בשני אופנים. אחד- כאשר האיטום מכסה את הצנרת מעל גבי יציקת הבטון שמגנה עליה. השניה- כאשר האיטום מתבצע קודם לכן והצנרת מתיישבת עליו אחר כך.

      כאשר מבצעים את האיטום מתחת לצנרת אין חשש לרטיבות שתפגע בתקרה של הקומה התחתונה. במקרה של נזילה המים יצטברו מעל לאיטום ובסופו של דבר יבצבצו בין האריחים ו/או יגרמו לאריחים להתרומם.

      כאשר מבצעים את האיטום מעל גבי הצנרת- תבצבץ הרטיבות בתקרה של הקומה התחתונה. הדעות סותרות בענין זה ויש הטוענים שעדיף לראות את הרטיבות בתקרה של הקומה התחתונה, משום שבצורה זו הרטיבות מתגלית יותר מהר.

      שתי השיטות טובות. ההעדפה האישית שלי היא לאטום מתחת לצנרת. אין אגב כל ממש בטענת הקבלן שהנחת הצנרת תפגע באיטום. אך בצוע האיטום גם מעל הצנרת וגם מתחתיה איננו נחוץ. כך שעליך להחליט על אחת מהשיטות שפורטו לעיל.

      בברכה,

      גבי

      • · צעד לאחור...

        (ה)

        גבי שלום,

        האמת - התבלבלתי.

        בתשובה לשאלתו של אורן מה 25/3 (זה לא אני) ענית כי הולכת ונכנסת שיטה של ניקוז כפול והתייחסת, אלא אם כן לא הבנתי נכון את דברייך, לאיטום הן מתחת לצנרת והן מעל הבטון.

        גם במפרטי האיטום המופיעים באתר זה יש התייחסות כזו.

        אודה אם כן באם תוכל לפרט מהי ההמלצה לאיטום בחדרים רטובים בבית צמוד קרקע, רצפה וקירות, מא` ועד ת`, כולל התייחסות להמלצהלאזור המקלחון ולאזור האמבט (אמבט אקרילי), מתוך הנחה כי מדובר בבית קיים שעובר שיפוץ הכולל החלפה מלאה של צנרת, חול וריצוף. הצנרת תהיה מסוג SP. הביוב יהיה סטנדרטי. החיפוי על הקירות יהיה באזור האמבט, הכיור, האסלה והמקלחון והשאר בטיח מינרלי או בשליכט אקרילי.

        רוב תודות!

        • · אטימת חדר רחצה

          (גבי)

          שלום ה,

          הבלבול מובן. לצורך הבהרתו אנא התעלם מתקשורות קודמות עם אנשים אחרים, משום שלעיתים תקשורות אלו מתבצעות בדילוגים / בהמשכים ומתייחסות למצבים שונים.

          הנושא של מרזב כפול גם הוא גורם לבלבול. ישנו הבדל בין שיפוץ חדר רחצה קיים לבין תכנון חדר רחצה בעת בניית בית חדש, בעיקר משום אופן ההנחה שלצנרת הדלוחין. אם היית מצרף תמונה או שרטוט של המצב הנוכחי של צנרת הניקוז כולל תכנית האינסטלציה- היה ניתן להבהיר זאת בצורה בהירה יותר ולבדוק אם ניתן כלל להתקין מרזב כפול, ומאיזה סוג.

          בכל אופן, על מנת שלא לסבך אותך ללא צורך, ישנן שתי דרכים פשוטות ומקובלות לאיטום חדרי רחצה קיימים / בשיפוץ.

          האחת - בה האיטום מתבצע מעל הביטון של צנרת הדלוחין.

          השניה- בה האיטום מתבצע מתחת לצנרת, לפני התקנתה.

          בשתי הדרכים המפרט הכללי כולל את הדברים הבאים:

          1. את שטח הרצפה ניתן לאטום עם חומר ביטומני או עם חומר צימנטי.

          2. את הקירות באזור המקלחון ,ליד הכיור, ובקיר של האמבטיה, יש לאטום רק עם חומר צימנטי משחתי (סיקה טופ, ביטומסיל וכדומה), ולא עם חומר ביטומני. (בקיר שמאחורי האמבטיה, אליו היא תהייה צמודה,גם כן צריך לאטום, ורצוי עם חומר צימנטי).

          3. בכל שאר הקירות נהוג לבצע רק שכבה שלהרבצה צימנטית שהיא פשוט תערובת של מלט וחול המועשרת בדבק. לאחר מכן מבצעים את עבודות הגמר באשר הן - כלומר: הדבקה של הקרמיקה עם טיט, או בצוע טיח ועליו הדבקה של הקרמיקה, או כמו במקרה שלך- טיח מיישר בלבד.

          4. במקרה שלך : לאחר הבצוע של הטיח המיישר בקירות אשר בהן לא תהיה קרמיקה, מומלץ להחליק את הקיר עם שכבת שפכטל שמיועדת לשימוש בחדרים רטובים , ולא עם שפכטל אמריקאי רגיל. לאחר השפכטל : בונדרול וצביעה או שליכט כפי שציינת.

          אם תצרף תמונה של מיקומי הצנרת ופתחי הניקוז, ו/אוהסבר על מצב הקירותהנוכחי בהםלא אמורה להיות קרמיקה, נוכל להתייחס הלאה באופן יותר מדוייק. הנ"ל מהווה תאור כללי של מה שיש לבצע, מבלי להתייחס לנתונים שאינם ידועים כרגע.

          אם משהו לא ברור, נשמח להבהיר הלאה.

          בברכה,

          גבי

          • · הבהרה כבקשתך

            (רה)

            כל הצנרת תוחלף, גם מיקום חדר הרחצה משתנה.

            חלק מהקירות בחדר הרחצה הם קירות חדשים וחלק ישנים.

            האם לא מתייחסים במצב כזה כאילו זו בניה חדשה?

            לא ראיתי שכתבת לבצע רולקות. לא ראיתי שכתבת לבצע חגורת בטון סביב המקלחון ומתחת לפתח. האם לוותר עליהם?

            תודה על סבלנותך.

            • · חגורת הפרדה חייבים לבצע מתחת לפתח

              (גבי)

              וכמובן שגם רולקות.

              עדיין נחוצה תכנית אינסטלציה עם ציון הפרשי הגבהים בין התשתית למפלס הריצוף המקסימלי, על מנת לדעת אם ניתן להתקין קולטן / מרזב כפול.

              בברכה,

              גבי

              • · מה הגובה הדרוש?

                (רה)

                מכיוון שנתון זה לא יהיה ידוע עד להרמת המרצפות ופינוי הצנרת הישנה והחול, אודה באם תפרט מה הגובה נדרש כדי לבצע ניקוז כפול, כדי שנוכל להחליט `בזמן אמת`.

                תודה

                • · מערכת איטום עם ניקוז כפול למקלחת

                  (גבי)

                  שלום,

                  על מנת לחשב את הגובה המתאים יש לדעת תחילה איזה ניקוז קיים כעת בחדר הרחצה. האם קיים בו צינור ניקוז שחודר אנכית ישר בתוך הרצפה, או שהניקוז הנוכחי מופנה הלאה "הצידה" אל צינור ביוב ראשי הממוקם בחדר השרות, למשל. כמו כן יש לדעת את המרחק שיעבור הצינור אל נקודת הניקוז הראשית וגם את המרחק מן הכיור אל נקודת הניקוז שתהיה במקלחת.

                  בקיצור- חסרים נתונים, או תכנית אינסטלציה, כפי שציינתי בתחילת התקשורת. משום שכל העסק אמור להתחבר אל נקודת הניקוז הראשית שמיקומה אינו ברור וגם אופן החיבור אליה אינו ברור מספיק.

                  על מנת להבין במה הדברים אמורים מבחינתך, ראה את הקישור הבא אל "מחסומי רצפה של חדרי רחצה" , מאתר MBMI. עבור על השרטוטים והתמונות באתר וראה מה יתאים עבור חדר הרחצה שלך, בהתאם למיקום של נקודת הביוב הראשית שבביתך. לא ניתן לענות לך במדוייק מבלי לדעת אם אמור להיות מותקן "פלאנג`" אנכי או אופקי ואיזה מרחק (שיפוע) על הצנרת לעבור. כך שתחילה יש לברר את הנקודה הזו, רצוי בעזרת אינסטלטור. לאחר מכן ניתן לקבל מהשרטוטים המצורפים את הגובה הדרוש לכל פלאנג` שכזה ולחשב בהתאם.

                  ראשית, בדוק היכן ממוקם צינור הביוב הראשי של הבית ביחס לנקודת הניקוז שתהיה ברצפת המקלחת.

                  בברכה,

                  גבי

                  • · סוף סוף הצלחתי להבין

                    (רה)

                    תודה רבה.

                    ההפניה היתה מצויינת ועזרה להבהיר.

                    אחזור עם נתונים מדוייקים.

                    שוב תודה על הסבלנות

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן