הוספת הודעה חדשה
  • · ניקוז לאדנית

    (ניסים)

    שלום רב! ברצוני לבנות אדניות מבלוקים בחצר הבית, על רצפת בטון בצמוד לגדר החצר הבנויה מבלוקים. בהמשך, שאר ריצפת החצר תרוצף בקרמיקה. אם פרט זה חשוב אז גודל האדניות נע בין 1מטר על 1 מטר לבין 3 על 3 שאלותי הן: 1. האם יש צורך באיטום האדניות ואם כן אז באיזה אופן? 2. האם יש צורך לקדוח חור ניקוז בקירות האדנית ובאיזה גובה?וסליחה על הבורות, האם חור כזה לא יסתם ע”י האדמה? תודה מראש על התגובה. ניסים

    • · אדניות.

      (גבי)

      שלום, יש צורך לבצע איטום וניקוז לאדניות. מכיוון שהשטח שסביב ירוצף אחר כך יש לקחת בחשבון את גובה הריצוף ולבנות את האדניות כך שגובה הקרקעית שלהן יהיה מעט יותר גבוה מזה של הריצוף, כך שהניקוז יתבצע מעל הריצוף ולא מתחתיו. מכאן שיש להגביה את רצפת האדניות באמצעות בטון. בנוסף- יש ליצור שיפועים ברצפת האדניות לכיוון פתחי יציאת המיים. הדרך הפשוטה ביותר לבצוע הנה לבנות את הקירות תחילה ואחר כך לצקת את רצפת הבטון בגובה המתאים, עם שיפועים כנ”ל. מומלץ להכניס ברזלי זיון לתוך יציקת הרצפה ולדאוג לחיבור של הברזל אל תוך הבלוקים מסביב. זה יתרום לחיזוק הקירות וימנע תזוזות וסדיקה בעתיד. לא ציינת את גובה האדניות. יתכן שצריך לבצע חגורת בטון גם בקצה העליון, מעל לבלוקים. לענין האטימה - יש לצפות את קירות האדנית בשכבת החלקה צימנטית, לצקת רולקות במקומות החיבור של הקירות והרצפה ואחר כך לבצע את האיטום. את האיטום באדניות ניתן לבצע עם חומרי איטום צימנטים כגון סיקה טופ 107 או טורוסיל ועם רשת אינטרגלס בין השכבות. לחילופין ניתן לבצע את האיטום עם חומרי איטום ביטומנים כגון ביטומפלקס לאדניות. באדניות הגדולות ( 3X3 מטר) מומלץ להשתמש בחומר ביטומני ולא בצימנטי. תוכל לראות מפרטי בצוע במאמרים הבאים: איטום אדניות בחומר איטום צימנטיאיטום אדניות בחומר איטום ביטומני משחתי.

      בנוסף לאמור לעיל- ניתן כמובן לאטום את האדניות באמצעות יריעות ביטומניות ובתוספת חומר נגד שורשים, אך איטום מסוג זה יש לבצע רק באמצעות אנשי מקצוע. ראה מאמר על איטום אדניות ביריעות ביטומניות. בהצלחה.

      • · בענין ניקוז אדניות

        (גבי)

        הניקוז מתבצע באמצעות מילוי הקרקעית באבני חצץ או טופ. מעל שכבה זו מניחים בד גאוטכני שיסנן את החול והלכלוך הדק. רצוי להניח בד גאוטכני גם מתחת לשכבת החצץ בכדי להגן על האיטום במקרה ומדובר באיטום ביטומני. בכל מקרה יש להניח שכבת חצץ או טופ סמוך לפתח היציאה של המרזב ולעטוף אותו בבד גאוטכני.

        • · שאלה נוספת בענין אדניות וניקוז

          (ניסים)

          שלום גבי! חן חן על מהירות התגובה והמיקצועיות. בהמשך לשאלתי הקודמת, בכוונתי לתחום חלק מהגינה( 3X1 מטר) בבלוקים לגובה של 40 ס”מ.לאדנית זו אין תחתית בטון,הכל אדמת חמרה 1.האם גם כאן נדרש איטום(השטח מסביב למתחם/אדנית ירוצף בקרמיקה). 2.האם יש צורך בניקוז ואם כן באיזה גובה וקוטר החור. 3.האם יש צורך בחגורה מעל הבלוקים. רב תודות.

          • · אדנית- המשך.

            (גבי)

            שלום ניסים, כעת זה יותר מובן. במקרה הזה אין צורך בניקוז או בקרקעית כלל משום שחלק ישאר גינה וחלק משטח מרוצף. רצוי לאטום את הקירות מבפנים שאחרת הרטיבות תחלחל כלפי חוץ ותגרום לכתמים בציפוי החיצוני (צבע ?). יש לבצע חגורה לחיזוק בכדי למנוע סדיקה ושקיעות. חגורה תחתונה ועליונה. לגבי שאר התיכנון של המשטח המרוצף רצוי שתיוועץ עם קונסטרוקטור או אדריכל. לא ברור איזה סוג של ריצוף בכוונתך לבצע (אבנים משתלבות או ריצוף קרמיקה) וכנראה שצריך לבצע יציקה לפני בצוע הריצוף- למניעת שקיעות. במקרה של ביצוע יציקה מתחת לריצוף תוכל להשתמש בה או בחלקה ולבנות עליה עם הבלוקים (במקום חגורה תחתונה).

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן