הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקירות הדירה (הבניין בבנייה)

    (רון)

    שלום רב,

    בבניין בן 19 קומות הסתיימה לפני כחודש בניית הגג. במסגרת בדיקות שהקבלן מבצע הוא הזרים מים לאחד הצינורות המרכזיים בבניין. בדירתנו שבקומה 5 התגלתה בעקבות זאת רטיבות בקירות המזווה (כל 4 הקירות), המטבח ומרפסת שירות. הרטיבות מגיעה עד לגובה של כ-60-70 ס"מ מהרצפה וגורמת להתפוררות הטיח.מה עלינו לדרוש מהקבלן ע"מ להבטיח שהתיקונים יבוצעו בדרך הטובה ביותר? האם נדרש לפרק את הריצוף הצמוד לקירות במזווה ובמטבח (מתחת לאריחים קיים חצץ, לא חול). הריצוף פורק במרפסת השירות בלבד. מנהל העבודה טוען שאין צורך בפירוק הריצוף במטבח ובמזווה.במטבח כבר הורכבו ארונות המטבח והשיש, וכן נעשה החיפוי לקיר מעל השיש. אנו חוששים שהקירות מאחורי ארונות המטבח גם כן ניזוקו מהרטיבות. הואיל ואחד מקירות המטבח משותף למזווה, האם חשש זה מוצדק? באם כן, האם יש מקום ויסוד משפטי/הנדסי לכאורה לדרוש מהקבלן את פירוק המטבח והשיש לצורך ביצוע תיקונים לקירות המטבח?

    • · רטיבות בקירות

      (גבי)

      שלום רון,

      נתחיל מהסוף : בהחלט יש יסוד משפטי לבדוק מה קורה באזור המטבח. לכל הפחות יש לפתוח אריחים ולראות אם הרטיבות עברה מהמזווה אל מתחת לריצוף של המטבח. כמו כן יש לבדוק את אותו קיר שמאחורי ארונות המטבח וכנראה שלא ניתן לעשות זאת ללא הפרוק. כך שמומלץ לדרוש זאת מהחברה הבונה או לחילופין להביא שמאי או חבר לביקורת מבנים שתבדוק את הנושא ותוציא דוח ליקויים.

      לא ברור מדוע התרחשה אותה נזילה בקיר. האם קיים בקיר מרזב שיורד מן הגג או שמדובר על נזילה בצינור מים ? במקרה שהנזילה התרחשה ממרזב, לאחר בדיקת ההצפה של הגג, יש לעמוד על כך שאותו קטע בצינור יוחלף לגמרי.

      נשמח לעזור הלאה ושיהיה בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן