הוספת הודעה חדשה
  • · בעבודות הבטון באמבטיה/בהחלקה/ברולקות מתי עושים שכבת יסוד?

    (שלמה)

    בוקר טוב

    לא תפסתי מה הכלל בזה. במפרטים משתמע שדרושה שכבת יסוד בכל מקום שזה על הבטון ולא על בלוקים, ובתשובות בפורום אני קורא שזה לא כ"כ נדרש. אז מתי זה כן דרוש ומתי לא?

    בנוסף, שאלתי לפני כמה ימים, שמשתמע שבמקום שעשו שכבת יסוד והיא התייבשה, חייבים לעשות שכבת יסוד נוספת. ואם לא - זה כבר גרוע יותר מאם לא היו עושים כלל שכבת יסוד. א"כ, במקום של תיקונים, שעשו שכבת יסוד ועליה תיקונים, אבל שכבת היסוד יצאה מעט החוצה ממקום התיקון, כך שהיא לא כוסתה לגמרי בבטון המתקן. האם אח"כ במריחת הסיקה, יש לעשות שכבת יסוד כדי שהסיקה תתפס?

    תודה!

    • · שכבת יסוד צימנטית

      (גבי)

      שלום שלמה,

      שכבת יסוד דרושה במיוחד במקומות בהן התשתית פורוזיבית (חולית, מתפוררת, חלשה) או על גבי משטחי בטון חלקים (לא מחוספסים, שההיצמדות אליהם קשה). בעקרון תמיד טוב ליישם שכבת יסוד, אך לא תמיד חייבים.

      בעבודות של איטום שלילי (מרתפים) תמיד יש לבצע שכבת יסוד צימנטית. בשאר המקומות, על פי השיקול בשטח. על קירות בלוקים חדשים במקלחות וכדומה אין הכרח משום שהתערובת הצימנטית ממילא נאחזת מצויין על בלוקים (מחוספסים).

      לענין שכבת יסוד שהתייבשה:

      שכבת יסוד שיש בה הרבה דבק לטקס ואשר התייבשה- לא תוכל לקלוט אליה שכבה צימנטית חדשה שאין בה לטקס. משום שהיא דוחה מים / אטומה ולכן תדחה את התערובת הצימנטית העליונה, הרטובה.

      על גבי שכבת יסוד צימנטית שהתייבשה אין שום בעיה לבצע שכבה עליונה כל עוד יהיה גם בה דבק לטקס. שני החומרים יאחזו מצויין זה אל זה משום שבשניהם יש את אותו דבק.

      (במקרה שעושים שכבת יסוד ללא דבק, אין "בעיה" כזו).

      במקרה שעושים סיקה טופ על שכבת יסוד אין צורך בשכבת יסוד נוספת. הסיקה טופ נאחז מצוין על שכבה צימנטית יבשה שמועשרת בדבק לטקס SBR. שוב- הבעיה היחידה היא רק במקרה שהשכבה העליונה תיושם ללא דבק, על גבי שכבת צימנטית תחתונה שהתייבשה ואשר יש בה כמות נכבדת של דבק לטקס, שדוחה את המים.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן