הוספת הודעה חדשה
  • · כולם בכלל עושים ניקוז תחתון? א”כ מה מטרת השיפועים

    (צביקה)

    שלום גבי ותודה על כל עזרתך הנפלאה

    תן לי בבקשה להבין. הרי כמעט כל המשפצים (ואולי גם כל קבלני הבניינים החדשים) לא עושים ניקוז תחתון. א"כ מדוע הם עושים שיפועים תחת היריעות?

    ומה באמת קורה אצלם בפועל. איך המים לא חודרים בסוף ללמטה? הרי ברוב המקרים יש חדירת מים תחת הריצוף. והמים מכבידים על היריעות ואמורים בד"כ לרדת ללמטה. אך בפועל אנחנו לא שומעים שברוב המרפסות יש בעיה?

    • · איטום וניקוז מרפסות

      (גבי)

      שלום צביקה,

      השאלה מצויינת.

      התשובה היא שלעיתים עובדים כמו גלמים, משום שהשיפוע תחת הריצוף , כאשר הוא מתבצע ללא ניקוז תחתי, רק גורם להיווצרות שלולית ליד אזור המרזב. אותו הסיפור אגב קיים לעיתים גם בחדרים רטובים.

      שיטת הניקוז הכפול חדרה לשוק רק בשנים האחרונות, כך שעל מרפסות ישנות לא תמצא ניקוז כפול. בבניה החדשה הניקוז הכפול נכנס לשימוש באופן די קבוע.

      בניגוד לדבריך, ישנן אין סוף בעיות כתוצאה מבצוע איטום לקוי של מרפסות וניקוז כפול היה יכול למנוע אולי כמחצית מהמקרים מה גם שהוא עוזר לשמור על יציבות הריצוף ועל אורך החיים של מערכת האיטום התחתונה. למרות זאת יש להדגיש כי כאשר עושים איטום של מרפסות כמו שצריך- לא אמורות להיות נזילות, גם ללא הניקוז הכפול.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה. עובי היריעות עם יריעות החיזוק.

        (צביקה)

        תודה גבי

        אבל למה הם בכלל עושים את השיפוע התחתון. מי בכלל סיפר להם על כזה דבר?. שיעשו רק שיפוע בריצוף?

        בלי קשר להנ"ל, מה עובי 2 שכבות של יריעות עם יריעות החיזוק ועם הזפת והפריימר? האם זה כבר לא עולה על ס"מ אחד?

        אני שואל את זה בגלל הפתעה לא נעימה. לאחר ניקיון השטח ומדידה מדויקת יותר, התגלה שהבטון בצד של המרפסת מוגבה יותר משאר הבית. וממנו עד הריצוף של הבית יש ס"ה 13 ס"מ. והוסבר לי שיורדים בריצוף של המרפסת 3 ס"מ, כעובי מסילת האלומיניום, וא"כ במרפסת יש לי מהבטון לריצוף רק 10 ס"מ!

        בגלל זה חשבתי שכדאי להשים את הרנדופן בקומה התחתונה צמוד לתקרה. ומכיון שכעת ידוע בוודאות שהגובה מצומצם מאוד (גם 10 זה מצומצם ביותר לכאורה), אני מברר היטב לבדוק אם אין פה פרט שנעלם ממני. ולכן שאלתי על יריעות החיזוק והזפת וכו`.

        דבר נוסף שבקשתי להבין: אתה שללת את רעיון הבטון מעל ליריעות, כי 3 ס"מ בטון זה דק מדאי. אבל הרי גם בהצעה שלך (בשרשור המתחיל ב"שיפוע המדה במרפסת", בהודעתך האחרונה שכותרתה "בעיות שיפוע על מרפסת") השארת למדה רק 4 ס"מ במקום הגבוה (כך יוצא לפי החישוב: 2 רנדופן, 2 חול, 2 טיט, קרמיקה ויריעות = 8. נשאר 4 לפי מה שחישבנו אז לגובה 12), ולאחר מטר היא יורדת ל3. אז מה ההבדל בין מדה תחת היריעות לבטון תחת ריצוף?

        תודה מאוד!

        • · עובי יריעות

          (גבי)

          שלום צביקה,

          עובי היריעה 4 או 5 מ"מ, על פי סוג היריעה בו בוחרים.

          בחיבור עם הקירות אכן העובי יהיה גדול יותר, אם תהייה יריעת חיזוק. אם אין מקום- ותר על יריעת החיזוק ובצע את היריעה העליונה מעל גבי התחתונה.

          אין טעם וצורך לבצע את הרנדופן בתקרה. זהו שינוי קיצוני במפרט הבידוד והבטון העליון יספוג אליו את כל הקור החיצוני. (כאשר הבידוד נמצא מעליו הפעולה עובדת הפוך: הבטון אוגר את החום מן המבנה וגם אינו חשוף לתנאי האקלים החיצוני). כפי שציינתי קודם, תוכל לבצע ויתורים בעובי של הרנדופן או לבצע את האיטום עם שכבה אחת של יריעות מעל הזפת, אם מוכרחים).

          אם אין שום פתרון - ניתן לעבור ליציקת מדה ועליה חומר איטום צימנטי, כפי שהזכרתי באחת התקשורות הקודמות. אך מהנתונים שציינת נראה שתוכל לבצע את האיטום עם היריעות גם אם המשקוף התחתון יבלוט (ועליך לברר את מידות המשקוף עם איש האלומיניום).

          לשאלתך : מדה בטון תהייה תמיד יותר יציבה כאשר היא יותר עבה (ועם רשת חיזוק). אין צורך לבצע מדה בטון מעל ליריעות וככל שהיא יותר דקהגובר החשש מסדיקה. כך שעדיף מדה עבה יותר -מתחת ליריעות, מאשר מדה דקה יותר -מעליהן. אם תבצע את המדה בשני חלקים , כפי שהצעת תחילה, (גם מתחת וגם מעל ליריעות) התוצאה תהיה מדה דקה יותר. אך ממילא אין בה צורך. אם ישארו לך 4 ס"מ הפרש תוכל לרצף עם 2 ס"מ חול מיוצבו 2 ס"מ טיט.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן