הוספת הודעה חדשה
  • · מרפסת ליד מרפסת שלא אטומה טוב

    (משה)

    שלום

    אני ושכני הוספנו קומה. המרפסת שלי (של קומה עליונה) נושקת למרפסת של השכן. השכן כבר גמר את המרפסת, והאטימה שהוא עשה די חלשה. בינינו יש קיר (באורך 2 מטר, שמטר אחד הוא מבטון ומטר שני מבלוקים),ואניחושש שאם תחדור רטיבות לשכן, היא תעבור אלי דרךהקיר המשותף והבטון המשותף (הכוונה לבטון התשתית שתחת הריצוף), ותכנס תחת היריעות שלי ותחלחל לקומה התחתונה.

    חשבתי לאטום בקיר שבינינו בתחתיתו, אך הרי שם עלי לצקת בטון למדה, ואינני יודע אם האיטום(שרציתי לעשות בקיר בינינו) לא יפריע ליציקת הבטון להיתפס.

    איך פותרים בעיות כאלו בין שכנים, כשגרים בבית משותף ושכן אחד לא אוטם?

    • · איטום מרפסות צמודות

      (גבי)

      שלום משה,

      אם השכן כלל לא אטם את המרפסת שלו הרי שצפויות בעיות. הבעיה העיקרית היא במקרה של ספיגת רטיבות בבטון תחת הריצוף של מרפסת השכן. במקרה שכזה הרטיבות יכולה לחלחל הצידה אל הבטון תחת הריצוף שלך ולהתבטא ברטיבות בתקרה.

      את הקיר בין אותן מרפסות אפשר לאטום כפי שרצית, אך הדבר לא ימנע מעבר רטיבות ממשטח הבטון האפקי שתחת הריצוף. ישנה אפשרות לאטום את משטח הבטו שלך לכל עוביו באמצעות חומרי אטימה קריסטלים שנספגים לעומק הבטון. אך יישום שכזה יהיה יקר (כמה אלפי שקלים) אפילו אם מדובר על איטום מקומי בחיבור בין הרצפה לקיר, משום שהעבודה דורשת מהקבלן להגיע למקום מספר פעמים / ימים. כך שכנראה שאיטום מסוג זה אינו רלוונטי.

      לגבי הקיר- אין בעיה. שכבת השיפועים ממילא אינה אמורה להאחז בחוזקה על גבי הקירות ונוכחות חומר איטום על הקירות לא תפריע לשכבת השיפועים.

      הטיפול המומלץ לקיר בין המרפסות:

      1. יציקת רולקה קטנה בתחתית הקיר.

      2. החלקת קיר הבלוקים עם תערובת צימנטית מועשרת בדבק לטקס SBR.

      3. איטום הקיר וחלק מהרצפה עם חומר צימנטי משחתי, בעובי של כ 4-5 ק"ג למ"ר, ועם רשת אינטרגלס בין השכבות.

      לאחר מכן- יציקת השיפוע.

      לפני בצוע האיטום עם יריעות ביטומניות יש ליישם שכבת קישור צימנטית על גבי חומר האיטום הצימנטי שעל הקיר. שכבת הקישור הינה תערובת צימנטית של חול+מלט 1:1 מועשרת בדבק לטקס.

      לאחר הייבוש- מריחת פריימר ביטומני והלחמת יריעות, כמקובל. מומלץ לבצע איטום מרפסות עם יריעות ביטומניות בשתי שכבות ולהתקין מרזב דו-מפלסי שמנקז את הרטיבות שחודרת אל מתחת לריצוף.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה והערה.

        (משה)

        היי גבי

        כתבת שלאחר שאאטום את הקיר בחומר צמנטי, אעשה שכבת קישור בין החומר הצמנטי שבקיר ליריעות. ופה כתבת שאחרי ששכבת הקישור תתייבש אז להשים את הפריימר וכו`. האם אין זה טעות להמתין לייבוש שכבת הקישור? כי כששכבת הקישור מתייבשת היא אטומה למים, ואז הפריימר יוכל להדבק פחות טוב מאשר בלי הייבוש.

        • · פריימר ביטומני ליריעות

          (גבי)

          שלום משה,

          פריימר ביטומני, של יריעות ביטומניות, אינו יכול להיות מיושם על גבי חומר צימנטי רטוב. הבלבול שלך נובע מההסבר לגבי פריימר צימנטי: במקרה של פריימר צימנטי לפני ישום של חומר צימנטי אחר, אכן מבצעים בשיטת רטוב-על-רטוב. אך כשמדובר בפריימר על בסיס ביטומני הקיר חייב להיות יבש.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן