הוספת הודעה חדשה
  • · שרוול מחורר במקום נקז כפול?

    (משה)

    שלום גבי.

    חברת איטום ירושלמית שאליהם פניתי, כתבו לי במפרט שהםמספקים שרוול מחורר במקום נקז כפול. מה זה בכלל, האם זה סוג של נקז כפול? והאם זה אכן מחליף את הנקז?

    חברת האיטום לא עושה את המדה (אבל כן את הרולקות), ולכן הסיפור פה לא מובן לי. כי בנקז כפול אני צריך להתקין אותו בשלב המדה, לפני יישום היריעות. ואם הם לא עושים את המדה, אז ממילא לא יתכן שהשרוול המחורר יחליף את הנקז הכפול.

    • · מרפסת, גג מרוצף - ניקוז

      (גבי)

      שלום משה,

      המונח "שרוול מחורר" אכן אינו ברור מספיק. בעקרון ניתן להתקין קולטן דו-מפלסי אשר מרכב משתי צינורות :

      אל המרזב הנוכחי מחדירים צינור מאריך אשר קצהו העליון מגיע עד למפלס הריצוף ומנקז את המיים שזורמים מעל הריצוף. צינור זה הוא בקוטר מעט קטן יותר מצינור המרזב אליו הוא מוחדר, כך שמיםשנמצאים מתחת לריצוף יכולים לעבור ברווח בין הצינורות ולרדת למרזב. סביב אזור החיבור בין הצינורות , תחת הריצוף,מתקינים בד גאוטכני וחצץ / שומשום לסינון כך שהמילוי תחת הריצוף לא"יזרום" אל המרזב ו/או יגרום לסתימתו. וניתן גם להתקין רשת סינון מפח מגולוון בהיקף, מה שמסביר את המונח "שרוול מחורר".

      בברכה,

      גבי

      • · הסבר החברה על השרוול המחורר

        (משה)

        שלום גבי

        תודה על תשובתך ועל ההצעה שתיארת.

        בררתי אצלהאחים אילוז למה כוונתם ב"שרוול המחורר". הם הסבירו לי שהצינור היורד מהריצוף אל מתחת לריצוף (ונכנס בהמשך לקיר) הוא מחורר לפחות במקום שקרוב ליריעות. וכך יש אפשרות למים שחדרו תחת הריצוף להתנקז דרך החורים שבצינור. התיאור שאתה כתבת נראה הגיוני יותר, כי בתיאור שלהם לכאורה דרך החורים גם יחדרו מים לתחת הריצוף (ולא רק יתנקזו החוצה).

        בכל אופן, הם ממליצים על השרוול שלהם, שאין עליו תוספת מחיר. ולדבריהם מיותר לשלם על הנקז התעשייתי.

        הרעיון שאתה כתבת נשמע טוב מאוד ופשוט לביצוע, ואף פותר לי בעיה נוספת (קוטר צינור הנקז). אך לכאורה עדיף המתקן של MBMI בגלל הצווארון שלו. כי ב2 האופנים האחרים (האופן שאתה תיארת והאופן של האחים אילוז) עלולה להיות בעיה בין הצינור ליריעות. ובמתקן של MBMIהצינור נמצא תחת היריעות ואין צורך לאוטמו, והחיבור בין הצינור ליריעות נעשה ע"י הצווארון. באחים אילוז אמרו לי שהם פותרים את הבעיה הזו (של בין הצינור ליריעות) בנקל ע"י מריחת חומרים וכו`. זה נשמע לך בטוח?

        • · ניקוז מרפסות

          (גבי)

          שלום משה,

          אינני בטוח שהבנתי למה כוונתם. אם יעשו חורים בצינור המים שירדו בצינור הראשי יוכלו לברוח אל מתחת לריצוף, דהיינו יותר נזק מאשר תועלת. בשיטה שתארתי, בה צינור אחד נכנס לצינור שני, המים שיורדים בצינור הראשי , ואשר מנקזים את המים שמעל הריצוף, אינם יכולים לזרום אל מתחת לריצוף, משום שהצינור חודר מספר ס"מ אל תוך הצינור השני.

          הנקז של MBMI כמובן שעדיף מכולם.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן