הוספת הודעה חדשה
  • · איטום סדק בקיר חיצוני של מרפסת מפני מי גשמים או רטיבות

    (דורין)

    אני לא ממש מבינה באיטום אך קראתי את תשובותיכם שממש מסייעות. אשמח לשמוע דעה לשיפור האיטום במרפסת ביתנו.

    1) בעל המקצוע שעושה את האיטום -כפי שקראתי אצלכם, הוא אכן הסיר את הטיח החיצוני מעל ומתחת לסדק, העמיקאת הסדק החיצוני ומילא אותו (לא נראה לי שמילא במסטיק פוליאוריטני כפי שהמלצתם), שם מין רשת ועליה מרח משהו (הבנתי שזה סוג של "סיקה" או סוג של מלט כזה עם סוג של דבק).

    המלצתכם בפורום היתה שלאחר מכן "יש להחזיר את הטיח למקומו", אבל הוא אמר שהוא מורח "פוליגג" על זה שזה מעין הגנה כפולה, ואם לא היה שם את זה היה מורח צבע פלסטי לבן שנראה שבו השתמש בתיקון הסדקים הפנימיים במרפסת לאחר שמילא והחליק אותם. האם נכון הדבר לעשות כך?

    2) בסדקים שנוצרו בין הבניין החדש לקירות המרפסת שנבנו עם הזמן - הוא אכן העמיק אותם עם דיסק כדי למלאם ב"סיקה פלקס 11fc". המלצתם בפורום היא ש"יש צורך בשכבת יסוד "סיקה פריימר wasp", ורק לאחר יבושו כחצי שעה יש למלא ב"סיקה פלקס 11" וכן להחליק אותו שלא יבלוט מהקיר כלפי החוצה וכמובן שלא יהיה שקוע בסדק.

    היום הוא התחיל וראיתי שכל מה הוא עשה זה למלא את הסדק ב"סיקה פלקס 11", וזה טיפה בולט מעל הטיח הקיים. הוא אמר שמשאירים את זה ככה, כלומר לא מחליקים. מכסימום הוא יכול להעביר על זה מריחה של של סוג של "סיקה" או משהו כזה.

    נכון שהמראה לא אסתטי במיוחד, אבל מה שמעניין אותי כרגע זה האטימה בלבד.

    האם הוא עושה נכון?

    תודה, דורין

    • · שאלה נוספת

      (דורין)

      בין החומרים בהם השתמש היה גם sika topsil-107, מיסטרפיקס בונד 203A, טמבור פוליגג משוריין, אקסטראבונד, "סיקה טופסיל - צמנט אטימה פולימרי דו רכיבי", נירופלסט של "נירלט".

      האם תוכל להסביר לי בקצרה מה מטרת כל אחד מהם?

      האם אלה החומרים שיעשו לי חורף יבש יותר?

      תודה, דורין.

      • · איטום סדק בקיר מרפסת

        (גבי)

        שלום דורין,

        לא ניתן להיות החלטי בענין עבודתו של הקבלן משום שיש כמובן לבדוק אותה בשטח. וגם בשאלות שהצגת ישנם נתונים חסרים שאותם לא יכלת למסור בעצמך.באופן מאוד כללי להלן מספר הערות / תשובות.

        1. ניתן לבצע פוליגג על גבי הקיר, אלא שכמובן שהמראה המתקבל לא יהיה "משהו". מבחינת האיטום העסק יכול להחזיק והקבלן אכן ביצע עבודות איטום של אותו סדק ואחר כך ציפה את האיטום עם חומר גמיש (פוליגג). לא אמורים לחדור מים, לפחות לפרק זמן מוגבל של מספר שנים. מעבר לכך כמובן שעדיף היה להחזיר את הטיח למקומו ולבצע את הציפוי העליון על גבי הטיח עצמו. זה תלוי גם במה שסוכם מלכתחילה עם הקבלן ולא נראה סביר שתוכלי כעת לבוא אליו בטענות.

        2. חובה לישם פריימר לסיקפלקס לפני היישום. יישום ללא פריימר אינו תקין.

        הסיקפלקס לא צריך להיות בולט כלפי חוץ, אם הוא מונח בצורה אופקית, על מנת שלא לעצור את זרימת המים על הקיר. ביישום אנכי, כמו שאצלך, החשיבות פחותה אך עדיין החומר לא אמור לבלוט. לשיקולך.

        3. רשימת החמרים שציינת הרי ארוכה מדי ולא אוכל לפרט על כולם...

        כל החומרים טובים ליישום ואם בעל המקצוע עושה עבודה טובה- לא תהייה בעיה. תוכלי לבצע חיפוש בגוגל או באינדקס האיטום על מספר החומרים שהוזכרו, אך בעקרון אין לך מה לחשוש משום שכולם מוכרים וטובים. ראי גם קישור לאינדקס איטום ישראלי : http://www.itum.org.il/sealindex.asp

        בהצלחה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן