הוספת הודעה חדשה
  • · הנקז הדו מפלסי שהצעת במקום הנקז של BMBI

    (משה)

    ערב טוב

    מכיון שאינני משיג פה את הקולטן של BMBI, וחשוב לי לגמור את המדה לפני סוכות, בדקתי את הרעיון שהצעת (שביריעות יהיה חור שממנו יצא צינור רחב, ומהריצוף ירד צינור צר במעט מהראשון, והצינור השני יכנס בראשון). אך לא הבנתי איך ניתן טכנית למתוח בד גיאוטכני באיזור מפגש הצינורות הללו. על מה יתפס הבד? הרי הוא עצמו יפול למרווח שבין הצינורות? (הבד צריך להתפס מכל צדדיו. ופה אין לו אפילו צד אחדלהתפס, שהריהוא לא יכול להתפס גם בהיקף הצינור הרחב, כיון שהצינור הרחב לא בולט מהיריעות, וגובהו באותו גובה של היריעות). ולהשים שם שומשום לבד זה יעזור רק אם המרווח בין הצינורות קטן יותר מאבני השומשום. וגם,הרי החול שמסביביכול לחדור בין אבני השומשום ולחדור לצינור הרחב?

    • · ניקוז כפול על מרפסות

      (גבי)

      שלום משה,

      הבד הגאוטכני אינו אמור להמתח או להאחז. פורסים אותו סביב הצינור ומצמידים אותו כמה שניתן. אחר כך מניחים עליו שומשום ועוטפים שוב את השומשום מכל צדדיו (עם אותה היריעה) כך שהוא כלוא בתוך בד גאוטכני. החול לא עובר מחסום שכזה. לשם המחשה- דמיין גרב ממולאת בשומשום שמקיפה את כל אזור החיבור בין הצינורות, בקרקעית.

      מדובר , אגב, על רווח מאוד קטן בין הצינורות, יותר קטן מגודל גרגרי השומשום. הפתח נועד לניקוז עודפי רטיבות / מים בכמות קטנה, שחודרים אל מתחת לריצוף, ואין צורך ברווח גדול. ובכל מקרה אין אפשרות לשומשום לחדור משום שהוא כלוא בתוך הבד הגאוטכני. כל העסק מעוגן למקומו בהמשך ע"י שכבת הטיט והריצוף.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן