הוספת הודעה חדשה
  • · גבי, הפתעה נעימה ומעניינת

    (גדי)

    יצקו אתמול את המדה, והוריתי לעובדים להוסיף למיםמעט דבק סיקה לטקס סופר. היום עשיתי את האשפרה ולמטה לא חדרו מים. אמנם זה לא היה עדיין הוכחה שהלטקס עזר, כי רוב המים התנקזו מיד דרך הצינור. ואז אטמתי את צינור הניקוז ומילאתי את המרפסת במים, ואחרי כחצי שעה עדיין לא חדרו מים למטה!

    מספר שאלות:

    במדה יש לפעמים "קילופים" - כאילו שהצבע האפור של המדה הוא רק קליפה עליונה, שמתקלפת פה ושם, ובמקום הקילוף הבטון בצבע אחר. מה זה הקליפה הזו, ולמה זה מתקלף? האם זה מצביע שהעבודהלא נעשתה נכון? ומה עושים בענין?

    השיפוע במדה הוא מתון מאוד שקשה להרגיש בו. ולכן יש איזורים מסוימים של שלוליות (שהיה קשה לדייק בשיפוע קל כל כך). האם אפשר למלא שלוליות אלו בחומר שיסתום ויגביה את תשתית השלולית בהתאם לגובה של סביבתה? השאלה היא מכיון שמדובר בסתימה בעובי קטן מאוד (בין 0.1-1 ס"מ מקסימום), שאינני יודע אם בטוןדק כזההוא חזק מספיק. ושאלה זו נכונה גם לגבי ההתקלפויות הדקותשהזכרתי למעלה.

    ואם כן אוטמים בבטון, האם מערבים גם חצץ בבטון של הסתימות הללו? כי החצץ עלול לפגוע ביריעות, שהוא יבלוט מעל למדה (החצץ עלול להיות גדול יותר מעומק השלולית).

    המדה לא יצאה חלקה לגמרי, ויש בה בליטות קלות או "קירות" (בגובה מ"מ) כתוצאה מההחלקה במלג`. גם יש שאריות בטוןליד הקירות. האם זה בעיה ליריעות?

    תודה רבה על עזרתך.

    • · אשפרת מדה, איטום מרפסת

      (גבי)

      שלום גדי,

      ובתקווה שהבוקר עדיין אין רטיבות בתקרה...

      אותה שכבה עליונה דקה נקראת לעיתים "מיץ צימנטי" שצף ועולה לאחר היציקה / במהלך האשפרה, ואינה מצביעה בהכרח על פגם באיכות העבודה. לעיתים יש צורך להסירה לפני בצוע עבודות איטום מסויימות, אך כנראה שלא יהיה צורך בכך. תחילה יש להמתין לסיום שלב האשפרה והייבוש.

      תיקונים דקים לצורך מילוי שלוליות קטנות אפשר לבצע עם תערובת של מלט וחול מועשרת בדבק לטקס SBR,כאשר יש ליישם שכבת קישור צימנטית ולעבוד בשיטת רטוב-על-רטוב. ראה הסבר במאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה- יסודות איטום | שיקום מבנים.לתיקונים בעובי דק יש להשתמש בפחות חול : 1:1 או 2:1, בהתאם לעובי התיקון. שכבת הקישור- עם מלט בלבד, ללא חול כלל, ומועשרת בדבק לטקס במים ביחס של כ 30-50 אחוז.

      בליטות של מילימטר-שניים אינן משמעותיות כלל עבור יריעות ביטומניות וממילא כבר בשלב הפריימר הן כמעט ויעלמו. גם אם לא- אין בכך בעיה. בליטות אחרות / סימני מלג`בולטים מדי- אפשר לגרד / להנמיך. אך אין בעיה עם בליטות מסוג שכזה.

      לא משתמשים בחצץ או בשומשום לתיקונים דקים שכאלה.

      לא ברור מהן אותן שאריות בטון אותן הזכרת, ליד הקירות. באזור זה ממילא יוצקים את הרולקות והאזור צריך להיות ללא בליטות או שאריות.

      בהצלחה ושב"ש ,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן