איטום מבנים תת קרקעיים

חדירת רטיבות מהקרקע במבנים תת קרקעיים הנה בעיה נפוצה.

פתרון בעיות מסוג זה איננו תמיד קל לבצוע משום שעבודות אלו דורשות שילוב של ידע במספר תחומים ונסיון באיתור מקומות רגישים אשר מהם חודרת או שעלולה לחדור רטיבות בעתיד.

הכנה לקויה של התשתית הצימנטית או שימוש בחומרי אטימה וחומרים צימנטים שאינם מותאמים נכונה זה לזה – יכולים לגרום לכשל של כל מערכת האיטום. לכל הפחות יגרום הדבר תמיד לקיצור חייה. ניתן אף להכליל ולאמר שרוב בעיות איטום במבנים תת קרקעיים קיימים, ואפילו במבנים ישנים מאוד- הנם כתוצאה ישירה מבצוע לקוי או מהשמטת צעדים חשובים בשלבי ההכנה והאיטום.

בכל מקרה זוהי כמעט תמיד תוצאה של חוסר תיכנון ארוך טווח.

בעבודות אלו ניתן לשלב חומרי אטימה על בסיס ביטומני, צימנטי או פוליאוריטני – אך יש להקפיד על חיבור נכון בין החומרים, על אטימה נכונה סביב אלמנטים שונים,על טיפול בתפרי התפשטות ומוקדים מועדים לסדיקה, על ניקוז עילי ו/או תת קרקעי, על הגנת האיטום, ועוד.

מכיוון שלכל מבנה יש את "הסיפור שלו" לא ניתן לספק מפרט טכני אחיד לכולם ויש לתפור מפרט טכני שמתאים במיוחד לאותו מבנה תת-קרקעי. כאשר ישנה חדירה של רטיבות אל מבנים תת-קרקעיים, מרתפים או מקלטים, ההעדפה הראשונית היא לבצע את עבודות האיטום מן הצד החיצוני התת-קרקעי של המבנה.

כאשר לא ניתן לבצע את האיטום מן הצד החיצוני- מבצעים זאת מהצד הפנימי.

התמונות המופיעות בעמוד זה לקוחות מעבודות איטום שביצענו במסעדה בחיפה אשר תחתיה קומת מרתף.

מפרטים טכנים לענין איטום חיצוני של קירות מבנים תת קרקעיים עם יריעות ביטומניות או עם חומרי אטימה אחרים ניתן למצוא במדור מפרטי איטום ושיקום. לבצוע אטימה מן הצד הפנימי של המבנה ראה גם את המאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

בדבר פרטים ושאלות נוספות אנא פנה/י אל פורום איטום ושיקום ונשמח לסייע ולהסביר הלאה.

בברכה,

איטומן-

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן