איטום בצלילה

במקרים מסובכים של קומות מרתף, מקלטים ומבנים תת-קרקעיים מוצפים, בלתי אפשרי לעיתים לבצע שאיבה של המים לצורך בצוע עבודות איטום.

כאשר קומת מרתף או מבנה תת קרקעי נמצאים בתוך מי תהום וכאשר הבניה בוצעה בצורה רשלנית במיוחד , כמות המים שחודרת פנימה אל תוך המבנה היא כה רבה עד כי לא ניתן לשאוב את המים על מנת לאפשר את בצוע העבודות.

שאיבת המים , במקרים כגון אלו, אף עלולה לגרום להחלשת אחיזתם של היסודות, משום שחומר המילוי בקרקע נוטה להשאב ולהסחף ממקומו כתוצאה מהזרמים החזקים שוצרים עקב שאיבת המים.

במקרים חריגים (מאוד) מסוג זה מתבצעות עבודות איטום באמצעות שימוש עם חומרים אפוקסים תת-ימיים.

בהעדר פתרון אחר- זוהי לעיתים השיטה היחידה לפתרון בעיות איטום סבוכות. ברוב המקרים תתבצענה עבודות שיקום וחיזוק נוספות לתיקון הכשל המבני , להשלמת יציקות שלא בוצעו כראוי מלכתחילה (או שלא בוצעו כלל), וכיוצ"ב.

ניתן להשתמש בשיטה זו לאיטום קומות מרתף מוצפות אשר נמצאות דרך קבע בתוך מי תהום, איטום מאגרי מים ללא צורך בריקונם, איטום בריכות , פירים תת-קרקעיים ועוד. אך מטבע הדברים איטום באמצעות צלילה הנה פעולה חריגה ויקרה אשר נעשה בה שימוש רק בלית ברירה.

יתרון צדדי נוסף בעת בצוע עבודות בצלילה בפירים תת קרקעיים / בריכות הנו בכך שניתן אף להוסיף מיים אל האזור המוצף ולהעזר בלחץ המים על מנת להחדיר את חומרי האיטום פנימה אל הקירות / הסדקים.

איטום בצלילה הנו איטום מקצועי ויחודי ומתאים למטרות ספציפיות מסובכות בלבד. אין לראות בו פתרון תחליפי לשיטות עבודה מקובלות , אחרות.

בגלריית תמונות ניתן לצפות בתמונות נוספות של עבודות איטום בצלילה, בקומת מרתף מוצפת. כתבה על עבודת צלילה זו פורסמה גם במגזין מבנים וניתן לצפות בה במדור מן העתונות.

נתונים נוספים נשמח לספק תמיד באמצעות פורום איטום ושיקום.

בברכה,

איטומן –

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן