הוספת הודעה חדשה
עמוד 1682 מתוך 2756 · סה״כ 13778 נושאים בפורום
  • · איטום גשרי קור בהרי יהודה, רונדופן?

    (רון)

    שלום רב

    סיימתי שלד עכשיו באזור הרי יהודה וירושלים (אזור ג אם הבנתי נכון). הבית בנוי באיטונג 25 סמ כאשר האיטונג בולט החוצה כ 3 סמ מעבר לבטון החשוף.

    ההנחייה של המפקח עכשיו היא לשים לוחות רונדופן עם רשת ועל זה טיח,

    אבל אני שומע ממספר מקומות שונים כולל מהמהנדס של יצרנית הרונדופן שזה בעייתי ועלולה להיות היפרדות של הטיח עם הזמן.

    הבנתי שישי אפשרות לשים במקום פשוט לוחות אדקס ושהציפוי שלהם מונע הפרדות

    האם כדאי בכל זאת להתעקש על לוחות רונדופן באזור שלנו?

    או שגם לוחות אדקס יעשו את העבודה?

    האם בגלל שלא חיברתי את הלוחות אדקס כחלק מהיציקה גם כן עלול להיות בעיה?

    הבנתי שיש אפשרות גם לשים טיח טרמי אבל שזה יהיה הרבה יותר יקר וזה בעייתי מאוד מבחינתי.

     

    תודה רבה

    • · בידוד קירות בית חדש

      (גבי)

      שלום רון,

      עליך לעקוב אחר המפרט הטכני של מתכנן הבית.

      לוחות רונדופן מבודדים טוב יותר מלוחות אדקס כך שאםהמתכנן הורה על השימוש ברונדופן מומלץ לעקוב אחר הוראותיו (והוראות המפקח) ולא להפחית מאיכות הבידוד שמעל גשרי הקור.

      גםבלוחות רונדופן / פוליפאן ניתן להשתמש אלא שיש פשוט להשגיח על היישום. יש לבצע שכבת קישור מעל הלוחות באמצעות תערובת צימנטית (2:1) שמועשרת בדבק לטקס SBR בשעור 50 אחוז. ואפשרגם להשתמש בדבק נקי, ללא כל דלול במים.

      מעל שכבת הקישור ניתן אחר כך ללא בעיות לבצע את שכבת ההרבצה עם הרשת ואח"כ את שכבת הטיח המיישר.

      בקש מהמפקח שישגיח על יישום תקין של שכבת ההרבצה וההדבקה גם כן.

      בברכה,

      גבי

      • · בשביל אדקס זה כבר מאוחר מדי-

        (גיורא)

        לוחות אדקס מניחים בתוך תבנית היציקה. אי אפשר אחרי שהשלד גמור.בהצלחה

        • · תודה ושאלת השלמה

          (רון)

          המון תודה !!!

          לצערי אני נאלץ לבדוק את הדברים גם בעצמי מעבר למפקח...

          האם המפרט המופיע למטה מהאתר שלך הוא ההמלצה?

          מהי האשפרה וכיצד מתבצעת?

          1.חיספוס פני השטח ע"י התזת תערובת צימנטית מועשרת בתוסף הדבקה מסוג לטקס SBR.

          התערובת תהייה מרכבת ממלט וחול נקי, ביחסי נפח של 1:1. מי התערובת יכילו 50 אחוז דבק לטקס SBR ויעורבבו בנפרד בטרם הוספתם אל החומר היבש, שיעורבב אף הוא בנפרד.

          התזת התערובת על כל השטח, מעל לשכבת האיטום, תתבצע במכונת שפריץ ידנית. לחילופין ניתן למרוח את החומר באמצעות מלג` ולחספסו באמצעים שונים כגון בעזרת מלג` משונן.

          לאחר סיום העבודה יש להניח לחומר להתייבש למשך כ 24 שעות ולבצע אשפרה כנדרש.

          2. עיגון רשת טיח מתכתית לחיזוק שכבת הטיח.

          רשת טיח נחוצה על מנת לאחוז את שכבת הטיח כמקשה אחת רציפה ולהמנע מתופעות הסדיקה שתוארו לעיל.

          קיבוע הרשת לקיר יתבצע באמצעות ברגים וטבעות כאשר את הברגים העליונים יש לעגן על גבי הקיר החשוף שמעל לשכבת האיטום. יש להשתמש בברגים עמידים בפני שיתוך (חלודה) וברשת טיח מגולוונת / נירוסטה או רשת אקספנדד בעלת גודל חורים שבין 5 ל 8 מ"מ. סוג הרשת יקבע על פי עוביה של שכבת הטיח ו/או על פי סוג החיפוי החיצוני המתוכנן. יש לקבל ממתכנן המבנה את סוג הרשת הנדרשת ליישום.

          3. בצוע שכבת הרבצה צימנטית כמתואר בסעיף 2א שלעיל. יש לעבד היטב את החומר כך שיכסה את כל הרשת ולהותיר את השטח מחוספס (ללא החלקה) , כמתואר לעיל.

          בצוע שכבת הרבצה צימנטית מעל גבי שכבת היסוד המחוספסת שתוארה שלעיל.

          שכבת ההרבצה תהיה מרכבת מתערובת של מלט וחול ביחס 1:2.5 ומועשרת עם דבק לטקס SBR בשעור 20 אחוז מכמות המים של התערובת. עובי השכבה כ 5 מ"מ. יש ליצור שכבה מחוספסת (שאינה מוחלקת) על מנת לאפשר את חיבורה עם שכבת הטיח שתבוא מעליה. לאחר היישום- המתנה לייבוש ובצוע אשפרה כנדרש

          4. בצוע שכבת טיח מיישר

          בצוע שכבת טיח עליונה / טיח מיישר. לתערובת הטיח עצמה יש להוסיף דבק לטקס SBR בכמות של כ 10 אחוזים, או על פי הוראות המתכנן.

          הוספת אותו סוג דבק לתערובת הטיח נחוצה על מנת שיאחז היטב על גבי תערובת ההרבצה. הוספתו גם מונעת עלייה של רטיבות קפילארית אל תוך שכבת הטיח אשרבתחתית הקירות כתוצאה ממגעה עם אדמת הגינה. רטיבויות קפילאריות מסוג זה גורמות לקילופי צבע וציפויי חוץ בתחתית קירות המעטפת.

          חן חן על העזרה

          • · בידוד גשרי קור, קירות חוץ

            (גבי)

            שלום רון,

            המפרט שהעתקת הינו חלק ממאמר שאינו רלוונטי דוקא לנושא הדבקת לוחות בידוד (אם כי חלקים ממנו מתאימים...).

            כפי שציינתי בתשובה הקודמת יש להדביק את הלוחות למקומם עם דבק קלקר יעודי או עם תמיסה של מלט נקי מעורבב בדבק לטקס SBR בשעור 50 אחוז מהמים.

            את שכבת היסוד שמעל הלוח ניתן לעשות כמתואר בסעיף 1: בהתזה או במריחה וחיספוס במלג` משונן.

            את שכבת ההרבצה מבצעים כמקובל עם רשת אינטרגלס לטיח ולא כפי שמצויין במפרט שלעיל. המפקח שלך אמור לדעת כיצד לבצע זאת כאשר הדגש הוא על שימוש באותו הדבק שבו השתמשת לתערובת של שכבת היסוד.

            בשכבת הטיח מוסיפים גם כן מעט מאותו הדבק או שעובדים עם תערובת טיח מוכנה /מתועשת.במקרה שעובדים עם תערובת טיח מוכנה ניתן גם לעבוד עם שכבת הרבצה מוכנה, של אותו היצרן.

            כאמור לעיל- המפקח שלך אמור להיות מיומן בעבודות מסוג זה.

            בהצלחה,

            גבי

            • · תודה, לגבי ההרבצה

              (רון)

              האם תוכל לפרט גם את השלב של ההרבצה עבורי

              מכיוון שהוא שונה מהמתואר במפרט שהעתקתי

              אנחנו נאלצים להפרד מהמפקח בשלב זה ועל כן צריך לוודא בעצמי שאנחנו מתקדמים נכון ושלא נמצא את עצמנו עם טיח מתקלף בעוד כמה שנים

              השארתי לכם גם הודעה בטלפון

              תודה רבה

    • · יעוץ לגביי יישום מערכת בידוד קלקר אשמח אם תוכל להתקשר אליי

      (תום)
  • · יישום יריעות ביטומניות על חומר אקרילי

    (אורי)

    האם החומר "פריימקוט 107" יכול לסייע ביישום יריעות ביטומניות על ציפוי אקרילי ישן (שיש קושי בקילופו מזפת ישנה)? במקרה שחומר זה אינו יכול לסייע, אשמח לדעת כיצד ניתן לקלף את החומר האקרילי בצורה מכאנית מבלי ליצור בורות בזפת הישנה שאולי יקשו ביישום היריעות. בתודה, אורי.

    • · איטום גג ביריעות מעל חומר אטימה אקרילי

      (גבי)

      שלום אורי,

      פריימר מסוג "פריימקוט 107" אינו מתאים מכיוון שהוא מיועד ליישום במצבים ה"הפוכים"בהם מבצעים איטום אקרילי מעל זפת.

      הסרת חומר אקרילי מהגג היא אמנם מלאכה קשה ולצערי אין כל פטנט או נוסחת קסם לכך. ניתן לגרד את החומר באמצעים מכנים (כגון גרזן) או להעזר במבער גז על מנת להמיס את החומר ולהקל את הסרתו. במקרים בהם "אין ברירה" פשוטמיישמים פריימר ביטומני ליריעות מעל החומר האקרילי ולאחר הייבוש מלחימים את היריעות. (ניתן גם ליישם שכבת זפת נוספת ומעליה להלחים את היריעות).

      אפשרות נוספת היא כמובן לוותר על היריעות ולאטום את כל הגג בחומר פוליאוריטני למשל, עם פריימר מתאים.

      בהצלחה,

      גבי

  • · הדבקת פנלים

    (שחר)

    שלום גבי. אשמח אם תוכל לענות לי על מס` שאלות.

    1. יש לי קירות מגבס שעליהם אני מעוניין להדביק פנלים (מגרניט-פורצלן) לפני צביעה.

    האם אפשר להדביק את הפנלים באמצעות דבק קרמיקה רגיל (זה הבא באבקה)?

    או שעדיף להדביק עם סופר 7 וכד`ו`?

    2. האם כדאי לשים מסטיק אקרילי במרווח בין קיר הגבס לרצפה ואז להדביק את הפנל, או לוותר על זה ולשים רובה בין הפנל לריצוף?

    תודה מראש על תשובותיך!

    שחר

    • · הדבקת פנל על קיר גבס ואיטום תחתית הקיר

      (גבי)

      שלום שחר,

      ניתן להדביק את הפנלים עם "דבק קרמיקה" צימנטי / אבקתיכמקובל,אשר מיועדלאריחים מסוגגרניט פורצלן.

      את הרווח בין תחתית הקיר לריצוף ניתן לאטום לפני כן, עם מסטיק פוליאוריטני כגון "סיקפלקס 11FC" או מסטיק כגון "סופר 7". מסטיק אקרילי אינו מומלץ לשימוש.

      כהערה: לא ציינת אם מדובר על חדר-רטוב או חדר מגורים "יבש". האיטום האמור יכול לסייע מפני מעבר מים אל מתחת לקיר הגבס גם במקרה של מי-שטיפה, כך שהוא בהחלט מומלץ. יחד עם זאת הוא איננו מספק למקרה שמדובר על חדר-רטוב.

      בברכה ושב"ש,

      גבי

  • · איטום בפולימר לפני חיפוי אבן טובזה

    (אבי)

    שלום!

    ביצענו בבנין תוספת בניה לשלוש קומות (ב2 חזיתות),התכנית המקורית היתה לחיפוי באבן טובזה לבנה (אנחנו ירושלמים). לפני החיפוי הודענו לקבלן שאנו מביאים אבן טובזה אדומה מצד עצמנו.

    הקבלן ביצע את החיפוי (עם בורטז`ים שקפות ואטבות בחלונות) ובאיזולציה עשינו הקצפה 2 ס"מ.

    בחורף האחרון בכל פעם שהיה גשם חזק הגשם חדר לתוך הקירות הפנימיים. מומחה שהבאנו טען שאבן טובזה אדומה זוהי אבן סופגת מאוד והקבלן פשע בעבודה כשלא מרח פולימר לפני החיפוי, הקבלן טוען שבאבן טובזה לבנה לא מורחים פולימר ובגלל שאנחנו הבאנו את האבן האדומה זוהי אשמתנו ואנחנו צריכים להתמודד לבד.

    השאלות שלי:

    1. האם הקבלן צודק ובאמת לפי התקן בבניה רגילה לא מורחים פולימר לפני החיפוי?

    2. מה ניתן לעשות עכשיו, האם מריחת סילר על האבן תפתור לנו את הבעיה?

    בתודה מראש וסליחה על האריכות.

    • · איטום קירות עם חיפוי אבן טובזה

      (גבי)

      שלום אבי,

      הקבלן טועה ומטעה.

      1. תמיד יש לבצע איטום של קירות חוץ לפני שמבצעים חיפוי (ובידוד). אין כל קשר לסוג האבן אך כמובן שככל שהאבן יותר סופגת כך גם הנזקים יהיו חמורים יותר.

      2. האיטום יכול להיות באמצעות חומר ביטומני או צימנטי ("פולימרי") בהתאם לשיטת החיפוי (בהדבקה יבשה, רטובה, בתלייה- וכדומה).

      3. לאיטום הקיר לצמיתות יש כמובן להסיר את כל החיפוי. אך מכיוון שלא סביר שיתבצע פרוק שכזה, תוכלו לבצע איטום מעל האבן עם חומר איטום שקוף כאשר יש לאטום גם את הפוגות שבין האבנים. ראה מאמר על איטום קירות חיצוניים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן. אפשר גם להשתמש בסילרים או בחומרים פוליאוריטנים שקופים, אך הספגת סילוקסן לעומק האבן תהיה עדיפה יותר ו"שקופה" יותר.

      יש להדגיש כי עבודת איטום מסוג זה אינהיכולה בשום פנים ואופן להוות תחליף לאיטום המקורי שהיה אמור להתבצע על הקיר על פי התקן, לפני החיפוי (!). העובדה שישנה על הקירות אבן טובזה, אף מחריפה כאמור את הבעיה.

      מכיוון שכך, עלולות / צפויות להיות בעיות בהמשך. עליך לקחת בחשבון שאיטום שכזה אינו חד-פעמי וגם אם יצליח לגמרי סביר להניח שיהיה עליך לשוב ולבצע אותו בהמשך השנים.

      בברכה ושב"ש,

      גבי

  • · הדבקת לוח גבס לרנדופן

    (ברשקה)

    האם אפשר וזה חזק מספיק לעשות ?

    על קיר קיים :

    שכבה ראשונה : דבק לקלקר ולוחות

    שכבה שנייה : לוחות רנדופן

    שכבה שלישית : לוח גבס ירוק עם ציפוי אלומיניום

    או להדביק את הרנדופן בין תשתית פרופילי הגבס וכו` ?

    תודה רבה

    • · הדבקת לוח גבס לבידוד מסוג רנדופן / פוליפאן

      (גבי)

      שלום ברשקה,

      עדיף שלא לקחת סיכונים מיותרים ולבצע את בניית הגבס כמקובל, מעל פרופילים.

      בברכה,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן