הוספת הודעה חדשה
עמוד 2257 מתוך 2753 · סה״כ 13763 נושאים בפורום
  • · סף הפרדה במרפסת

    (אילן)

    מרפסת הסלון שלי דרומית, פתוחה לשמים, וכל השמש נכנסת לסלון דרך הפתח הגדול שבין המרפסת לסלון. בקיץ יהיה גיהנום, ושקלנו שבמקום תריס נעשה זוג דלתות עץ, שכך יהיה לנו גם הגנה מגניבות (אפשר לקפוץ מהגג למרפסת, ומשם לבית). השאלה אם ניתן לעשות צירים על משקופי השיש. האם כך לא יחדרו מים דרך החורים בשיש. האם אחיזת השיש בקירות שבצידיו לא תנזק ויפגע האיטום.היינו עושים את הצירים בקירות שמצידי משקופי השיש. הבעיה ששם הקיר מחופה אבן ירושלמית לא חלקה ("הרים וגבעות") וגם אינני יודע אם האבן חזקה דיה לכך.

    ומכיון שזה זוג דלתות, הרי צריך שדלת אחת תסגר עם בריח לתקרה/רצפה, ובשניה יהיה המנעול. ופה קיימת בעיה, שעבור הבריח צריך לעשות חור ברצפה, ואז אני פוגע ביריעות שעל סף ההפרדה!

    ודבר זה הוביל אותי להרהר, שאולי כדאי לעשות איטום גם תחת סף ההפרדה. שכך גם אם בטעות איזשהו בעל מקצוע יעשה חור ברצפה וביריעות (אני הרבה בנסיעות ואשתי מזמינה בעלי מקצוע כשאינני בבית), יהיה קו הגנה נוסף.

    וא"כ - האם כדאי שהיריעות יעקפו את כלסף ההפרדה ויגיעו עד לבטון הבית? ובמה לאטום תחת סף ההפרדה?

    • · רעיון נוסף

      (אילן)

      ערב טוב

      בהמשך לשאלה, חשבתי שאולי כדאי לעשות את סף ההפרדה נמוך יותר מהמומלץ. תמיד מומלץ שהסף יגיע עד גובה פני הריצוף מינוס עובי הריצוף עם 2 ס"מ טיט. ובגלל החשש מפגיעה ביריעות, ניתן לעשות את הסף נמוך בעוד 2 ס"מ, ואת ההפרש בגובה נמלא בבטון או בעוד טיט.

      תודה על התיחסותך

      • · מרפסת - סף הפרדה וחיבורים

        (גבי)

        בוקר טוב אילן,

        בענין התקנת הדלתות, נכנסנו לתחום שונה. אך עקרונית ניתן לקדוח בשיש חורים עמוקים כך שהברגים יעוגנו עמוק בתוך הקיר, מעבר לשכבת הטיט. את הקדח בשיש עצמו יש לקדוח בקוטר גדול יותר מהבורג, כך שישאר מירווח ל"משחק" בין הבורג לקדח. לאחר ההתקנה אוטמים עם מסטיק סביב הבורג.

        אופציה אחרת היא לחתוך את השיש (או את האבן) עם דיסק קטן, במדוייק, במקום בו תבוא התושבת / הציר של התריס.

        לגבי סף ההפרדה, לא הבנתי אם הוא כבר יצוק (ויש עליו יריעות) או שלא. הנאמר בשאלה השנייה סותר את הנאמר בשאלההראשונה, בה תארת שיש יריעות ביטומניות על הסף. על כל פנים, בד"כ אין מבצעים יריעות ביטומניות על גבי החלק האפקי של הסף, אלא חומרים אחרים (ביטומנים או אחרים).

        אין טעם לאטום תחת הסף, אך אם ברצונך לעשות זאת יש לאטום עם חומר צימנטי. לחילופין יותר פשוט להוסיף חומרי אטימה לתערובת היציקה של הסף.

        אפשר גם להנמיך אותו מעט כפי שהצעת ואחר כך לאטום בינו לבין האריחים עם פס אלומניום וחומר ביטומני משחתי. טיט או מלט כלשעצמו אינו מספיק לאיטום באזור זה.

        בנוסף לכל הנ"ל- ישנו אלמנט של התריס (או ניתן לייצר כזה) ,אשר ניתן להרכיבו על גבי הריצוף שעל הסף. האלמנט הוא מעין צינור שסגור בקצהו התחתון ואשר מוחדר לתוך הקדח. כך שגם אם יחדרו מים, הם לא יעברו לעומק הסף אלא ישבו בתוך הצינור. בקש זאת ממתקין התריסים.

        מעבר לזאת- יש לבדוק בשטח כיצד העסק בנוי בדיוק ומהו מיקומו של הקדח ביחס לריצוף החיצוני ולאיטום שתחתיו, כך שלא יתבצעו קידוחים במקומות בהם אין איטום תחתי. תוכל לבחור באחת האפשרויות הללו ואולשלב בינהן.

        בהצלחה,

        גבי

        • · סף ההפרדה

          (אילן)

          תודה על ההסבר המפורט.

          אני עוד לפני האיטום ולפני עשיית שיש, אלא בתכנון הפנים לאחר השלד. ואני רוצה להיערך נכון לבניה ובמחשבה תחילה. הבהרה נוספת: המדובר כרגע לא על תריס אלא על דלתות (שהן יתנו הגנה גם מפריצות).

          כתבת שהבורג יגיע עמוק לתוך הקיר. אךמשני צידי הפתח זהקיר בלוקים, ובחלק גדול מהמקומות, הקצה של הבלוקים המופנה לפתח הינו החלק הפתוח של הבלוק. כך שאצטרך למלא שם קודם בטון, אך כך אפסיד את הבידודיות של הבלוק ויהיה לי גשר קור.

          בנוגע לדבריך ש"אין מבצעים יריעות ביטומניות על גבי החלק האפקי של הסף, אלא חומרים אחרים (ביטומנים או אחרים)." קראתי במפרט של איטום מרפסת ביריעות, בפרק העוסק בסף ההפרדה ש"בעת ביצוע האיטום יש לטפס עם היריעות הבטומניות עד לגובה המקסימלי של היציקה ולצפות גם את המשטח העליון האפקי שלה.". וגם לא הבנתי מדוע לא לעלות על המשטח האופקי.

          בנוגע לדבריך ש"אין טעם לאטום תחת הסף, אך אם ברצונך לעשות זאת יש לאטום עם חומר צימנטי. לחילופין יותר פשוט להוסיף חומרי אטימה לתערובת היציקה של הסף." - הרי לשם סגירת הדלת צריך בריח לדלת אחת שיכנס לחור ברצפה. א"כ מדוע אין טעם לאטום אם יש חשש שהחור יחורר גם את היריעות? ובאיטום גם תחת הסף נרויח שגם אם יכנסו מים לסף הם יעצרו בתוכו?

          בקשר לאלמנט של התריס (ה"צינור" הסגור בחלקו התחתון) שהזכרת - החשש שלי הוא שהקדיחה תחורר את היריעות, ולזה לא יעזר שהצינור סגור. כי המים יכנסו תחת לריצוף מאיזור אחר (ולאו דוקא מהצינור) ויחדרו דרך החור שביריעות.

          בקשר לרעיון להנמיך את הסף בכמה ס"מ - זה היה נראה לי הרעיון העיקרי שפוטר אותנו מלחשוש מקדיחות של עוד בעלי מקצוע. האם יש פס אלומיניום ייעודי ברוחב הגדול שיידרש עבורי לאחר הנמכת הסף?

          • · מרפסת , סף הפרדה

            (גבי)

            שלום אילן,

            הערתך בנוגע לחלק העליון של היריעות, אכן במקומה.

            יש לקבל פרט טכני מדוייק של אותו האזור ולעבוד על פיו. כאשר החלק האפקי העליון של החגורה נמצא בתוך הבית ואינו חשוף לגשמים, קצה האיטום יהיה ממילא החלק האנכי של החגורה. מעבר רטיבות מעבר לנקודה זו, גם אם תהייה יריעה על החלק העליון, יגרום לזליגת הרטיבות פנימה. אפשר לטפס ולקפל את היריעה על החלק העליון, האפקי, על מנת לוודא אי חדירת רטיבות בהלחמה שביןהיריעה לקיר. אותו אזור מאוד לא נוח לעבודה עם יריעות, ומשום כךברוב המקרים יותר נוח לעבד את האזור הזה עם מסטיק ביטומני סמיך / צמיג אשר מיושם מקצה היריעה- ומעלה. שוב- יש לעבוד מלכתחילה על פי פרט מסודר.

            לגבי פס האלומניום- אפשר להזמין בכל גודל או רוחב שתרצה.

            לענין התקנת הדלתות עליך לקבל גם כן פרט מתאים מאת המתקין. קיימות מספר אפשרויות.

            בברכה,

            גבי

            • · שרטוט

              (אילן)

              בוקר טוב

              לא הבנתי בדיוק את הדברים. גם תמיד הבנתי שהחגורה כולה במרפסת, והקצה הסמוך לבית נושק לבית. וליתר פירוט: נגדיר את השטח של עובי הקירות שמצידי הפתח כשטח המרפסת, והחגורה היא בעצם המשך הקירות (היא כקיר קטן) כשקו הגבול שלההסמוך לבית הוא הקו הממשיך את הקו הפנימי של הקירות. אנסה לשרטט ולסרוק. אם יש לך כלים נוחים לשרטוט אודה לך אם תוכל לשרטט.

              תודה.

  • · איטום קיר חיצוני

    (תמר)

    שלום

    בעיה: יש לנו בעיה של רטיבות בקיר (מהרצפה עד גובה של כ-75סמ) . נובע מכך שזהו קיר בלוקים פשוט, ללא כל טיפול בצידו החיצוני.

    הבנו כי יש לחפור מצידו החיצוני, לצפות בזפת קר ואז בטיח אטום למים.

    האם זהו פתרון הגיוני?

    עד לאיזה עומק צריך לחפור?

    • · איטום קירות חוץ בבית פרטי

      (גבי)

      שלום תמר,

      תאור השלבים של עבודות האיטום שתארת אינו מדוייק.

      1. יש לחפור עד למקסימום שניתן- כלומר עד לגילוי כל הקיר ותחתית רצפת הבטון שתחתיו.

      2. יש להסיר את שכבת הטיח שעל הבלוקים, אם ישנה.

      3. לאחר מכן יש לבצע נקיון והכנות על גבי הקיר עצמו כולל כמובן על גבי הבלוקים.יש לסגור פתחים וחורים ולבצע החלקה על גבי הבלוקים כהכנה לאיטום. יתכן שבשלב זה יתגלו דברים אחרים שיש לבצע, כגון איטום תפר בין הרצפה לקיר, אך לא ניתן לאמר זאת כעת.

      4. יש למרוח שכבת יסוד ביטומנית ("זפת שחור" , אם להשתמש במילותיך).

      5. לאחר מכן כשלוש שכבות של חומר איטום ביטומני משחתי, עם או בלי רשת אינטרגלס בין השכבות.

      6. התזה של שכבת יסוד צימנטית על גבי החומר הביטומני, לאחר התקשותו.

      7. טיח בשכבה או שתיים כולל מוספי אטימה בתערובת.

      8. שכבת גמר (צבע וכולי).

      9. הגנה על האיטום עם לוחות קלקר או יריעות ניקוז.

      10.מילוי החפירה.

      זהו "בערך"... יתכן צורך במספר פעולות נוספות שאינן מפורטות, ובכל מקרה צריך לבדוק הכל בשטח.כמו כןניתן לבצע את האיטום עם חומרים צימנטים במקום עם החומרים הביטומנים. גם את זאת יש להחליט בשטח.

      למידע נוסף ראי גם את המאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע.

      בברכה,

      גבי

  • · סדקים רבים

    (אירית)

    שלום רב

    אני גרה בבית פרטי,באזור הררי בגליל.הבית נבנה לפני שלוש שנים.

    כיום ישנם המון סדקים בקירות חוץ וגם בקירות פנים.כמו כן ישנם גם סדקים בתקרות(לא רבים כמו בקירות).

    בנוסף- רובה שנמצאת בחיבוריי קיר לרצפה,בחלק מהמקומות יצאה.

    לא די בכך - גם חיבור משטח השיש של המטבח עם קיר חיצון,נפתח.

    מהנדס הבניין אמר שלבית לוקח שלוש שנים עד שהוא מתייצב.אני מאוד לא שלמה עם תשובתו.

    לפי תחושת הבטן שלי,הנזקים שנראים היום בבית הם מעבר לתופעה סבירה.

    שאלותיי הן:

    האם מה שתיארתי לעיל נשמע סביר?

    אם לא - מה יכול להיות הגורם לבעייה שכדאי לבדוק? (לפי דעתי יש כל הזמן החמרה ואין שום התייצבות).

    בברכה

    • · תיקון סדקים בבית חדש

      (גבי)

      שלום אירית,

      הדברים שתארת מחייבים בדיקה בשטח. ריבוי סדקים מצביע בד"כ על ליקויי בניה ולוא דוקא על תופעה טבעית. יתכן שלא בוצעה קשירה בין הבלוקים לעמודים / לקורות, שלא בוצעה חבישה בינהם שמונעת את סדיקת הטיח, או שישנה בעיה ביסודות.תיתכן גם תזוזה טבעית בכמות סבירה אך יש לבדוק את הסדקים בשטח.

      ורצוי באמצעות מהנדס חיצוני או חברה לביקורת מבנים אשר תוציא דוח מסודר.

      כנ"ל לגבי שאר התופעות : רווח בין השייש לקיר מקורו בהתקנה לקויה. יש ליישם באזור זה חומר גמיש ולא רובה. קילופי רובה במקומות אחרים יכולים להצביע על ליקוי ביישום של הרובה.

      מומלץ לבצע בדיקה מסודרת.

      בברכה,

      גבי

  • · תערובת מוזאיקה

    (רונן)

    גבי שלום.

    יכול לכתוב לי "מתכון" למוזאיקה לבנה?

    אני מעוניין לאטום המוזאיקה עם חומר שאינו מבריק(במקום סילר).יש חומר מתאים?

    תודה

    • · מוזאיקה

      (גבי)

      שלום רונן,

      מוזאיקה היא תחום בפני עצמו- שכמעט והלך לעולמו...

      כדאי לפנות ל"אמנים" בתחום, אם תוכל למצוא כאלה. משום שהעסק מחייב נסיון. באופן מאוד כללי ולא מחייב, להלן מרכיבי התערובת:

      1 מלט לבן, 1 חול "קוורץ", 1.5 אגרגט (שומשום). כאשר עושים תערובת דלילה / דקה, יש להוסיף יותר מלט. יש לבצע אשפרה למשך כ 4 ימים ולהמנע מקרינת שמש ישירה. לאחר ההתקשות והייבוש- מלטשים.רצוי להוסיף רשת ברזל לחיזוק התערובת. סילרים שקופים שאינם נראים כלל ("מט") תוכל למצוא אצל מספר יצרנים.

      ההמלצה- שוב, קרא לאיש מקצוע.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תגובה

        (רונן)

        גבי תודה

        האמן לי:ראיתי בעלי מקצוע מקצוענים בפעולה:

        מה תאמר על אינסטלטור שלא מקדד צינור SP.?..(טענתו:הצינור ניכנס ללא קידוד!!)

        אתה צודק.

        אני מוכן גם לשלם אבל לצערי לרוב(כולל האינסטלציה אותה ביצעתי לבדי),בעל המקצוע אינו מצדיק את המחיר.

        תודה

        • · מהו חול קוורץ?

          (רונן)
          • · חול קוורץ

            (גבי)

            חול קוורץ הנו חול בעל מראה לבן, אשר טחון מסלע / אבן חולית קוורץ. בעקרון ניתן להשיגו בחמרכזים הגדולים לחומרי בנין. לא מדובר על מוצר נדיר.

            בברכה,

            גבי

            • · בקשר לתגובה

              (גבי)

              מסכים אתך באופן עקרוני. בסיכומו של יום, כל מה שצריך זה מישהו שאוהב לעשות עבודה טובה. שיהיה בהצלחה,

              גבי

  • · רובה אקרילית

    (שניר ענבל)

    בוקר טוב

    מצאתי מידע כשתבת בהזדמנות על רובה אקרילית

    רובה אקרילית היא רובה על בסיס צימנטי (אבקה). קיימים סוגים רבים של רובה, בהתאם ליצרנים השונים. הרובה מיועדת לאטימה של המישקים ויש לה תכונות אטימה ככל שהאיכות שלה גבוהה יותר. רובה באיכות נמוכה תספוג לכלוך עם הזמן, תתפורר ותתנתק מהמישקים. רובה באיכות גבוהה תחזיק מעמד שנים רבות ללא כל בעיה בתנאי שביצעו אותה על פי ההוראות (ללא דלול מים רב מדי, שזהו בדרך כלל המקור לצרות).

    על איזה פירמה אתה ממליץ, זו עם האיכות הגבוהה יותר?

    שיהיה יום מקסים

    ענבל

    • · רובה

      (גבי)

      שלום ענבל,

      הרובות המומלצות בשוק הן של "מאפי" ו "לטיקריט".

      בהצלחה,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן