· אטימת קדח למזגן
(יורם)var SymRealOnLoad; var SymReal; Sym() { . = SymWin; if(SymReal != null) SymReal(); } SymOnLoad() { if(SymRealOnLoad != null) SymRealOnLoad(); . = SymRealWin; if (SymReal == null) { SymReal = .; . = Sym; } } SymInitWinOnload() { if ( SymRealOnLoad == null ) SymRealOnLoad = .onload; return SymOnLoad; } .onload = SymInitWinOnload(); // שלום רב
אני צריך לקדוח חור חדש לצנרת המזגן בגלל החלפת מזגן. שאלתי:
איך לאטום את החור הישן
איך לאטו סביב החור החדש
תודה לפורום המצוין
18.03.2008 17:30חלון חדשהוספת תגובה· קדח למזגן
(גבי)שלום יורם,
חסרים מעט יותר נתונים : האם מדובר על קדח בגג עצמו (בחומר האיטום), או על קדח בקיר חיצוני ?
גבי
18.03.2008 17:57חלון חדשהוספת תגובה· קיר חיצוני
(יורם)var SymRealOnLoad; var SymReal; Sym() { . = SymWin; if(SymReal != null) SymReal(); } SymOnLoad() { if(SymRealOnLoad != null) SymRealOnLoad(); . = SymRealWin; if (SymReal == null) { SymReal = .; . = Sym; } } SymInitWinOnload() { if ( SymRealOnLoad == null ) SymRealOnLoad = .onload; return SymOnLoad; } .onload = SymInitWinOnload(); // הקדח בקיר החיצוני גם הישן גם החדש
תודה
19.03.2008 04:51חלון חדשהוספת תגובה· אטימת קדח לצנרת מיזוג
(גבי)שלום יורם,
את הקדח הישן אפשר לאטום עם תערובת צימנטית ביחס של 3:1 (חול ומלט) ועם דבק על בסיס SBR / לטקס, בתוך התערובת. אם ברצונך להקפיד עוד יותר אז תוכל לרכוש תערובת צימנטית מיוחדת לתיקוני בטון, כגון תערובת מסוג "סיקה-רפ", של חברת סיקה. תערובת זו אינה מתכווצת בעת התקשותה, כפי שקורהעם תערובות צימנטיות רגילות, כך שאין חשש להיווצרות עתידית שלסדיקה - בהקף התיקון. גם לתערובת זו יש להוסיף דבק לטקס כנ"ל.
לענין הקדח החדש:
על מנת למנוע ממי הגשמים שנוזלים על גבי הקיר- לחדור אל תוך הקדח, מומלץ לקדוח אותו בשיפוע קטן כך שהקצה החיצוני שלו יהיה מעט נמוך יותר מהקצה הפנימי (שבתוך הבית).
אם ברצונך בבצוע מושלם עוד יותר- אז רצוי להכניס שרוול / צינור פלסטיק (PVC) אל תוך אותו קדח ולבטן אותו למקומו כפי שמתואר לעיל. לאחר הייבוש של הבטון יש לאטום בין הצינור לבין הקיר (מסביב) עם חומר אטימה פוליאוריטני גמיש, כגון סיקהפלקס11FC.
את קבוצת הצינורות עצמה יש להחדיר אל השרוולמלמטה למעלה. כלומר- יש לרדת עם הצינורות על גבי הקירעד לנקודה נמוכה יותר ממיקום הקדח- ואחר כך לכופף את הצינורות בחזרה כלפי מעלה ולהכניסם אל תוך השרוול.
מומלץ להסיר קטע של כ 5-10 ס"מ מהציפוי הספוגי שעוטף את קבוצת הצינורות, בקטע שבו הם חודרים אל תוך השרוול. לאחר מכן ניתן לאטום את אזור הכניסה אל השרוול עם סיקפלקס 11FC, כנ"ל. יש להחדיר את הסיקפלקס היטב בין כל הצינורות.
(ניתן להחדיר את החומר למקומו באמצעות אצבע שטבולה במי סבון. מי הסבון ימנעו מהחומר להדבק אל האצבע ויאפשרו גם בצוע של "גימור" חלק ונאה לעין).
בצורה שכזו יהיה איטום הרמטי ומים לא יוכלו לחדור אל תוך השרוול באמצעות גלישה על גבי הצנרת או כתוצאה מהספגותם בתוך אותו ציפוי ספוגי.
מקווה שההסבר לא מסובך מדי. אם תרצה עוד הבהרות נשמח לעזור הלאה.
בהצלחה,
גבי
19.03.2008 05:46חלון חדשהוספת תגובה
· בעיית עיבוי בקירות חיצוניים – בניה לפי התקן?
(ליטל)אנחנו מעוניינים לקנות בית בן שנתיים שיש בו (בצידו הצפוני במיוחד) בעיית עיבוי ועובש.
המוכר טוען כי הבניין נבנה לפי התקן והיתה בדיקת מכון התקנים כנדרש בחוק, ולכן לא יכול להיות שמדובר בליקוי בניה.
לפי כל המידע באינטרנט ברור כי מדובר בבידוד לא מספיק טוב (הבנין מחופה אבן).
האם יתכן מצב שבו הבניין נבנה לפי המינימום בתקן וקיימת הבעיה?
אם כן, מהי אחריות הקבלן (הבניין עדיין נמצא בתקופת האחריות).
16.03.2008 20:53חלון חדשהוספת תגובה· בעיות עיבוי, עובש, בית חדש
(גבי)שלום ליטל,
התופעות שציינת מדברות בעד עצמן ומצביעות על ליקויים. כך שטענת המוכר ש"הבית נבנה על פי תקן", איננה משנה במאומה. מדובר על ליקויים בבידוד שלא אמורים להיות בבית חדש, ויתכנו גם ליקויי איטום.
מומלץ לפנות לחברות לביקורת מבנים ולקבל מהן דוח מפורט על הבעיה ועל הדרכים לפתרונה. החברות שעוסקות בכך מנוסות גם בחוקי הבניה הרלוונטים. עם הדוח ביד תוכלו לפנות אל חברת הבניה ולשקול את המשך דרככם.
חפשי בגוגל תחת"ביקורת מבנים" ותגלי מספר חברות. חברה אחת שנוכל להפנות אותך אליך היא חברת פלס, אך עליך לערוך בעצמך את ההשוואה בין החברות.
בהצלחה,
גבי
16.03.2008 21:43חלון חדשהוספת תגובה
· ריח ברחבי הבית מתנור נפט
(יוסף)שלום,
יש לי תנור נפט ביתי עם ארובה מספר שנים. בחורף האחרון מורגש ריח של נפט בבית. מה יכולה להיות הסיבה?
תודה
16.03.2008 18:18חלון חדשהוספת תגובה· תנור נפט
(גבי)שלום יוסף,
עליך לפנות בענין זה לבעלי המקצוע המתאימים. תיתכן בעיה באטימה בין החיבורים של הארובה- אך בדרך כלל מדובר בבעית בעירה בתנור עצמו. נסה לפנות אל כספי - מערכות חימום, או אל חברת מוקד-חום, אואחרות בתחום, הקרובות למקום מגוריך.
בהצלחה,
גבי
16.03.2008 19:57חלון חדשהוספת תגובה
· רטיבות בממ”ד
(niaeu)שלום,
האם בממ"ד, בדירת קרקע, רטיבות בקירות הפנימיים ( בעיקר סמוך לחיבור בין הקירות-באיזור השפיץ) משמעותה רטיבות או יש סכוי לעיבוי?
16.03.2008 15:58חלון חדשהוספת תגובה· סימני רטיבות בממ”ד
(גבי)שלום,
תופעת העיבוי מאוד נפוצה בחדרי ממד משום שהבטון עצמו מעביר קור ואיננו מבודד כמו הבלוקים בקירות רגילים. כך שבהחלט יש לקחת זאת כאופציה.
בנוסף- מומלץ לבדוק את הקירות מן החוץ ולראות אם קיימים סדקים כלשהם באזורים שציינת. במקרה שכזה- מדובר בבעיית איטום.
בהצלחה,
גבי
16.03.2008 19:24חלון חדשהוספת תגובה
· איטום בריכת דגים
(אהרן)באיזה חומרים כדאי להשתמש לאיטום בריכת דגים החצובה בסלע?
מהו אופן השימוש בחומרים הללו ומהו מחירם?
16.03.2008 09:48חלון חדשהוספת תגובה· בריכת דגים
(גבי)שלום אהרון,
חומר האיטום שיש להשתמש בו הוא חומר אטימה צימנטי משחתי, כגון סיקה טופ 107 (או שוה-ערך). אך תחילה יש לבצע את שלב ההכנות של השטח.
לא לגמרי ברורה לי התמונה של החציבה בסלע. האם כל הבריכה נחצבה בתוך סלע - או רק חלק מהקירות שלה הם סלע ?
באופן כללי , אם כל הקירות והקרקעית הם הסלע עצמו, אז יש לצפות את כולה בתערובת צימנטית המרכבת ממלט וחול (3:1) ומועשרת בדבק מסוג לטקס SBR (לא דבק אקרילי אחר). יש להחליק את השטח עם התערובת הצימנטית ולאטום סדקים ושקעים.
לאחר החלקת השטח מבצעים את האטימה עם חומר האיטום המשחתי. מבצעים שכבה- מדביקים עליה רשת אינטרגלס, ואחר כך מבצעים שכבה נוספת. מומלץ להוסיף שכבה נוספת (שלישית) על גבי הנ"ל, כך שהעובי הכולל של חומר האיטום יהיה בין 4 ל 5 קילוגרם למ"ר. שים לב שיש להחליק את השטח היטב לפני הבצוע של האיטום אחרת לא יהיה ניתן להדביק את רשת האינטרגלס (עקב ריבוי שקעים ובליטות).
אם תפרט יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.
בהצלחה,
גבי
16.03.2008 19:21חלון חדשהוספת תגובה· איטום בריכת דגים
(אהרן)תודה לך גבי
17.03.2008 22:50חלון חדשהוספת תגובה