הוספת הודעה חדשה
עמוד 980 מתוך 2756 · סה״כ 13776 נושאים בפורום
  • · איטום קיר פנימי מפלטת מלט

    (אייל)

    שלוםביצעתי סגירת מרפסת השיפוצניק התקין אצליפלטת מלט עם תופסנים כיוון שלא ניתן לשנות את המראה החיצוני של המרפסת, עם הגעת החורף נוצרו סדקים בפלטה ובחיבורים ניסיתי לאטום ולסתום עם קלסימט אבל לא עזר,אנימחפש המלצה לחומר גמיש אוטם שאפשר לצבוע עליו וימנע היווצרות סדקים בהמשך

    • · אטימת קיר מלוח בטון

      (גבי)

      שלום אייל,

      האם התכוונת לאמר שהשיפוצניק התקין לוח מוכן מסוג "צימנט בורד" ?.. אם תצרף תמונה של הקיר מבחוץ (וגם מבפנים) נוכל לראות במה בדיוק מדובר.

      באופן כללי: אוטמים סדקים וחיבורים עם מסטיק חזק כגון "סיקפלקס 11FC" שמיושם מעל שכבת יסוד יעודית ("סיקה פריימר WASP"). במעבר מעל חיבורים בין לוחות אפשר גם להטביע רצועה של רשת אינטרגלס בתוך המסטיק ולהדק ולשטח אותו עם שפכטל בעודו טרי.

      זכור שאת האיטום כנגד מעבר רטיבות מבצעים תמיד מצידו החיצוני של הקיר ולא מצידו הפנימי.

      לאחר איטום הסדקים והחיבורים אפשר למרוח על כל הקיר צבע גמיש (מעל שכבת יסוד) או חומר איטום אקרילי משחתי (כגון פוליגג, מולטיגום, אקרילפז וכדומה). בעקרון מראה הקיר יראה עדין וטוב יותר עם הצבע הגמיש, אך עובי השכבות שלו יהיה בד"כ נמוך יותר מזה של חומרי האיטום שלעיל אשר יקנו איטום טוב יותר (ומראה ירוד יותר).

      אם תספק פרטים נוספים או תמונות נשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

      • · קיר פנימי

        (אייל)

        אז הפלטה באמת צמנט בורד, לא ניתן להגיע ללוח מצדו החיצוני בגלל שהוא הונח על גלילים מחרס (פתחי אוורור בדופן החזית של המרפסת שסגרתי) אי לכך הטיפול יכול לעשות רק מצידו הפנימי של הלוח, אני מחפש חומר שאוכל למרוח בשכבה עבה על כל הלוח עצמו ועל החומר לבצע צביעה מדובר בלוח של 2.30 על 1 מטר בלבד

        • · איטום לוח צימנט-בורד מבפנים

          (גבי)

          שלום אייל,

          במצב שתארת אפשר לבצע כלהלן:

          1. למרוח על כל השטח חומר אטימה צימנטי הידראולי ("סיקה טופ 107", "טורוסיל" "ביטומסיל" וכדומה) בשתי שכבות, ועל פי הוראות היצרן.

          2. לאחר הייבוש (יום יומיים לאחר מכן) לאטום את כל החיבורים סביב הלוח עם מסטיק כגון "סופר 7" או "סיקפלקס 11FC".

          מספר ימים אחר כך תוכל גם לצבוע מעל הכל.

          הערה: לאחר מריחת חומר האיטום הקיר עצמו כבר לא יהיה מוחלק שהיה קודם לכן. תוכל כאמור לצבוע מעל חומר האיטום או להחליקו עם שפכטל יעודי, בתהליך מסובך מעט).

          נשמח לעזור שוב במידת הצורך.

          בהצלחה,

          גבי

  • · ביצוע שליכט אקרילי במרפסת גג פתוחה

    (ציון)

    שלום , השליכט האקרילי הנמצא בקירות ובמעקות הגג שלי התקלף / התנפח במקומות רבים.

    1. האם לאחר קילוף של השליכט , חובה למרוח על הקירות והמעקות חומר איטום (אם כן , איזה חומר?) או שניתן רק למרוח פריימר X ועליו שליכט חדש ?

    אגב , מבחינת חוזק האיטום והעמידות של השליכט לאורך שנים האם זה משנה באיזו טקסטורה אני בוחר (M100 / M200 וכדומה)?

    2. איש המקצוע שהבאתי טוען שבמקומות שבהם השליכט לא רופף , אין צורך לקלף אותו ויש רק למרוח חומר מיישר בחלק הקיר שבו השליכט קולף (לשם שמירה על גובה אחיד) ושניתן למרוח פריימר + שליכט חדש על השליכט הישן (בשכבה 1 בלבד) ושזה "יתפוס" גם מבחינת גוון צבע (אני בוחר בצבע שונה) וגם מבחינת איטום.

    האם זה נכון?

    תודה רבה

    • · שליכט חדש על ישן, במרפסת גג

      (גבי)

      שלום ציון,

      1. באופן עקרוני אין חובה לאטום מחדש את הקיר לפני שמבצעים מעליו שליכט אקרילי חדש.

      זאת, בהנחה שממילא בוצעה כבר שכבת הרבצה צימנטית לפני שבוצע בזמנו הטיח המיישר.

      יחד עם זאת, במקרה שהיו נזילות בקיר המדובר, או במקרה שהטיח במצב גרוע במיוחד, יש לבחון בשטח אם ובאיזה פעולות נוספות כדאי לנקוט. (למשל- אפשר להספיג את הקיר עם סילוקסן לפני שמיישמים מעליו את הפריימר X).

      2. אין בהכרח קשר ישיר בין גודל הגרגרים של הטקסטורה לבין עמידות הקיר מפני רטיבות, אם כי מהבחינה התאורתית נכון לאמר שככל שהחומר צפוף יותר הוא יהיה גם אטום יותר. בעקרון אפשר "לדלג" על שיקול זה לטובת מראה הטקסטורה המועדף.

      3. אין צורך לקלף את השליכט במקומות שבהם הוא באמת חזק ויציב אך יש לוודא זאת (למשל באמצעות גרוד בשפכטל). אפשר לעקוב אחר שאר המלצות הקבלן שתארת.

      4. יש לגוון גם את הפריימר על פי גוון השליכט הנבחר.

      5. בהצלחה !

      גבי

  • · אבני טוף לבידוד

    (אברהם)

    שלום גבי קראתי מאמר שלך על בידוד בשיטת גג הפוך שאלתי האם העובדה שאבני טוף הם בצבע כהה שקולט חום לא מפריעה לבידוד

    דבר שני קראתי במאמר בנושא גינון שאורח החיים של הטוף עד 7 שנים לאחר מכן הוא מתפורר

    מה דעתך

    המון תודה והערכה

    • · חצץ או אבני טוף לכיסוי קלקר בגג

      (גבי)

      שלום אברהם,

      את עיקר ההבדל התרמי עושה העובדה שהגג אינו חשוף לשמש. צבעו הבהיר של החצץ אכן עדיף מהבחינה התרמית על פני צבעו הכהה של הטוף (או של חלוקי הנחל). אך כאשר הגג נצפה למרחוק מראה הטוף עדיף מהבחינה הויזואלית ואפשר גם לגוון ולעבד צורות שונות על הגג עם מספר צבעים של אבני טוף.

      בסה"כ ההבדל לא יהיה כ"כ גדול מהבחינה התרמית כל עוד ישאר הגג מוגן מהשמש.

      מעולם לא צפיתי בתופעת התפוררותם של אבני טוף על גגות, אם כי ניתן לפעמים למצוא מעט "חול טוף" מתחת לשכבת האבנים. יתכן שהתופעה מתרחשת או מתגברת בגינות / או באדמה, בהם קיימת אולי שחיקה מוגברת. יש להפנות את השאלה אל בעלי מקצוע מתחום הגינון.

      בהצלחה,

      גבי

  • · איטום גג / חלק עליון של פרגולת בטון – תשתית לפני חומר איטום אקרילי

    (דני)

    שלום,

    בעת חידוש האיטום קילפתי את כל החומר האקרילי הישן (לייגו). יש מקומות שבהם יש מעל הבטון סוג של טיח, שהוא יותר סופג ומתפורר מהבטון. מה כדאי למרוח עליו כדי לחזק לפני הלייגו? בהנחיות על מיכל הלייגו רשום שאפשר למרוח ביג`יבונד 17 אבל לא מצאתי כזה, ואם יש משהו מתאים של סיקה אני מעדיף.

    שאלה שנייה - יש מקומות עם שקעים רדודים (היכן שהטיח התקלף). במה כדאי למלא אותם לפני הלייגו כדי למנוע שלוליות?

    תודה

    • · הכנות לאיטום גג בחומר אקרילי

      (גבי)

      שלום דני,

      להכנת השטח מומלץ תחילה להסיר את כל חלקי הטיח הרופפים.

      תיקונים במשטח למילוי שקעים קטנים אפשר לבצע בתערובת צימנטית שמועשרת בדבק.

      במקום דבק אקרילי מסוג בי ג`י 17, השתמש בדבק על בסיס לטקס SBR, כגון ה"סיקה לטקס סופר" (משווק ע"י גילאר).

      ראה גם מאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה. המאמר מתאר את שיטת העבודה ואת מינון התערובת בהתאם לעובי התיקון הנדרש.

      בדלול עם מים בלבד הדבק שלעיל גם מתאים לחיזוק משטחים אבקתיים / מתפוררים.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

  • · איטום מרפסת וסילר

    (גד)

    שלום

    לשכן שלי מלמטה ישנה רטיבות בדיוק מתחת לחור הניקוז של המרפסת שלי.

    בבדיקת הצפה של הניקוז התגלה שאכן מקור הרטיבות הוא משם.

    בעל מקצוע לא תיקן או החליף את הנקז אלא הוא עשה מעין מעקף, פתח חור בצינור האנכי שבתוך הקיר ולשם העביר את המים , במשך שנתיים לא היתה רטיבות אך בשנה

    האחרונה יש רטיבות (לא בכמות כמו שהייתה לפני התיקון)

    מה יכול להיות ? האם כדאי שוב לעשות בדיקת הצפה של המרזב?

    (האמת היא שבעל המקצוע אמר שנראה לו שזה מהעמוד והציע לאטום בסילר האם זה סביר?)

    2. הבנתי שיש סילר שזה על בסיס של זכוכית ,יחסית חדש (לפני מספר שנים) מגרמניה שממש רואים איך שהמים פשוט "נופלים" והאבן נשארת מבריקה מה שמו

    של הסילר הזה?

    מדובר באבן ירושלמית.

    תודה רבה

    • · איטום קיר אבן ליד מרפסת, סילר

      (גבי)

      שלום גד,

      הסילר שהתכוונת אליו הוא כפי הנראה ה"ננו-סילר". ראה Nano-Seal.

      סילר זה הנו תוצר טכנולוגיית ה "ננו" (ננו-טכנולוגיה) בה עושים שימוש בצורן (שהוא החול שממנו עשויה הזכוכית). מסיבה זו מכונה לפעמים הסילר גם בשם "הזכוכית הנוזלית".

      על כל פנים הסילר לבדו כנראה שלא יוכל לפתור את בעיית הנזילה מכיוון שסילרים מיועדים לאטום משטחים סופגים אך אינם יכולים לאטום סדקים או מירווחים שונים בין אבנים וכדומה.

      יש תחילה לבחון בשטח את מצבו של הקיר ושל הצינור. במקרה הצורך אפשר גם לבצע תיקון וטלאי פנימי בתוך הצינור, באמצעות ציוד יעודי.

      יתכן גם שהבעיה נגרמת עקב ליקוי בגג עצמו במקום מרוחק יותר. ראה איתור נזילות מגגות מרוצפים וממרפסות.

      בברכה,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן