הוספת הודעה חדשה
עמוד 1823 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · איטום גג פח ובלוק חיצוני

    (שמיר)

    שלום,

    יש לי מחסן שבנוי מבלוקים ועליהם מונח גג פח. התפר בין גג הפח לבטון לא אטום לחלוטין ובמקומות מסויימים אף מגיע למרווח של כ-20 ס"מ.

    1. מהן המלצותיכם למילוי התפר במקומות המשמעותיים? בטון? אולי חומר האיטום הצהוב?

    2. כמו כן אני מעוניין לאטום לחלוטין את התפרים הדקים בין הפח לבטון. הציעו לי "ציפוי ארכיטקטוני של MCI", האם יש עוד פתרונות? מדובר בגג גלי ולא ישר. ידוע לי שיש בעיה עם שימוש במסטיק בשל מרווחי ההתפשטות השונים של בטון ופח. כמו כן הפח מתחמם מאוד כרגע.

    3. בחלק מהמבנה יש חלון רשת ברזל שאני מעוניין לאטום חיצונית. מהו הפיתרון הטוב ביותר לכך? האם "אקווה פאנל"/"וילה בורד"? החלון הוא בגודל של כמטר וחצי מרובע.

    4. אני מעוניין לבצע איטום מלא של הבלוקים החיצוניים החשופים (בפנים המבנה יש טיח וצבע). הציעו לי לבצע שלוש שכבות- פריימר, סיקה וסילר. האם יש פתרונות אחרים?

    מטרת כל הדברים היא בעיקר לבצע בידוד טמפרטורה ולמנוע חדירת לחות, פחות חשוב לבצע בידוד מרעש.

    אשלח תמונות אם צריך.

    תודה

    שמיר

    • · איטום מחסן, גג פח

      (גבי)

      שלום שמיר,

      בהנחה שמדובר על מחסן שברצונך לאטוםבהוצאה כספית מינימלית, להלן מספר אפשרויות:

      1. תחילה עליך לסגור את הרווחים הגדולים בין אותו גג פח לבין הבלוקים. ניתן לבצע את הסגירה עם פח או עם לוחות וילה בורד חתוכים במידה הדרושה. הפשוט והזול ביותר יהיה לבצע מדידה מדוייקת של האזורים ולבקש מפחח שיחתוך עבורך פיסות פח בגודל המתאים. אך לפח אין כמובן כושר בידוד וה"וילה בורד" מתאים יותר.

      2. בין קצה הפח לגג (או בין הלוחות לגג)ובין הבלוקים לגג בצע איטום עם מסטיק פוליאוריטני כגון סיקפלקס 11FC. החומר יתאים למילוי נוח של מירווחים עד לרוחב כ 2.0 ס"מ לערך וגם יחזק מאוד את אזור החיבור. (הציפוי הדקורטיבי של MCI אינו מספק למטרת איטום החיבוראלא לצורך ציפוי קירות הבלוקים בלבד).

      3. את כל קירות הבלוקים תוכל לצפות בצבע גמיש. שכבת יסוד + 2-3 שכבות נוספות. הצבע הגמיש יתן מענה לסדקים נימיים, במידה וקיימים.

      במקרה שלא קיימים סדקים כלל ניתן גם לאטום קירות בלוקים מבחוץ עם צבע חיצוני סטנדרטי.שיטה מוצלחת במיוחד (מבחינת איטום) היא באמצעות צבע על בסיס טרפנטין מסוג "פריימר X" (נירלט) כאשר את הצבעמדללים גם עם טרפנטין וגם עם חומר איטום שקוף מסוג "סילוקסן". כמובן שבכל השיטות יש לבצע תחילה תיקונים דרושים בקיר, במקומות הנחוצים.

      4. את החלון תוכל גם כן לאטום עם פח או עם לוח וילה בורד ולאטום סביבו עם המסטיק.

      מבחינת הבידוד הבעיה המרכזית תהיה עם הגג. לא ברור מדבריך אם מדובר על פח מבודד (איסכורית) או פח חשוף בלבד. צביעה של הפח בצבע לבן בוהק תועיל למניעת התחממות הגג אך אינה מהווה פתרון מקצועי. אם כלל אין בידוד בגג הסיפור שונה ודרושים פתרונות אחרים יקרים יותר. למשל- תקרת גבס פנימית עם לוחות בידוד בדומה לגגות רעפים, כולל פתחי איוורור לסילוק האויר החם מחלל הגג.

      בברכה,

      גבי

  • · איטום במרתף

    (אליאור)

    שלום.

    לפני מס` ימים קדחתי מס` חורים ביריעות איטום במרתף לכיוון הרצפה, החורים הינם חורים קטנים(מקדח 10), כשהבנתי שיש עם זה בעיה סתמתי את הרווחים שנשארו לי אחרי ההכנסה של המוט ברזל שבשילו קדחתי בסיליקון, ולאחר מכן בזפת קרה.

    1. האם זה מהווה בעיה כל שהיא?

    2. האם יש השפעה לזפת קר אם שפכתי אותה ולאחר כשעה שפכו יציקה בעובי 25 ס"מ?

    3. האם ישנו חשש לרטיבות אחרי יציקה של 25 ס"מ סיליקון, ויציקה של 10 ס"מ?

    אודה לתשובתכם המהירה.

    • · איטום חורים ביריעות תחת רצפת מרתף

      (גבי)

      שלום אליאור,

      התיקון שביצעת אינו מקצועי מכיוון שאינו אמור להתבצע בסיליקון אלא בחומר ביטומני משחתי שדורש זמן ייבוש. כך שישנה סכנה של חדירת רטיבות, אשר גוברת במקרה שקיימים מי תהום באזור. אך לא ניתןלאמר בבטחון שתתרחש נזילה ויתכן גם שהעסק יחזיק מעמד בלי בעיות.

      החלק האחרון של שאלתךאגב אינו ברור: האם בוצעה יציקה של 25 ס"מ או של 10 ס"מ, או שתי יציקות זו על זו ?

      במקרה שאתה חושש מנזילות תוכל לבצע איטום שלילי מבפנים. ראה מאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

      בברכה,

      גבי

  • · איטום באמצעות הזרקה

    (שירה)

    שלום רב,

    בעקבות רטיבות בקירות פנימיים בבית קרקע, קבלן איטום ביצע איטום חיצוני של הקיר וכן הזריק בקירות הפנימיים, מעל לפנל, חומר סילוקסן מהול בטרפנטין, בחורים עם מרווחים של כ- 30 ס"מ אחד מהשני.

    כתוצאה מכך, הבית כולו מריח מטרפנטין לא ניתן לשהות בו.

    הקבלן אמר שהחורים אמורים להיות פתוחים כחודשיים ושהריח יעלם.

    שאלותיי הן:

    האם הריח הזה מסוכן לבריאות? האם החומר כולו מסוכן לבריאות? האם החורים באמת צריכים להיות פתוחים חודשיים? והאם שיטת העבודה הזו מקובלת?

    תודה,

    שירה

    • · איטום קירות בקומת קרקע- ”הזרקה”

      (גבי)

      שלום שירה,

      לא אוכל לאמר במדוייק מהם הנזקים הבריאותיים אך מיותר לצייןשאם הריח חריף מדי לא ניתן לשהות בבית ולנשום "אדי טרפנטין" כל הזמן. לכל הפחות תיגרמנה סחרחורות / כאבי ראש.

      היה על הקבלן לקחת בחשבון את נושא הריחות והיהאפשר להשתמש בחומרי אטימה אחרים ידידותיים יותר, שאינם מדיפים ריח. מבחינה זו שיטת עבודה זו אינה מקובלת. אני יכול רק להניח שהקבלן בעצמו היה מופתע מעוצמתהריחות ולכן המליץ להשאיר את הקדחים פתוחים. כך שלא מדובר ב"פרוצדורהסטנדרטית".

      כמו כן לא ברור מהי כמות החומר שהקבלן החדיר אל תוך הקיר. כמויות גדולות מדי עלולות להתפשט גם אל מתחת לריצוף ויקח זמן רב יותר עד שהעסק יתייבש.

      אם לא הוזרקה כמו חומר גדולה מדי ואם הריחות נפלטים רק דרך הקדחים יתכן שאפשר כבר לסגור אותם. יש לבדוק זאת בשטח.בסיכומו של דבר, לאחר הייבוש יעלמו הריחות לגמרי.

      בהצלחה,

      גבי

  • · איטום ומילוי

    (גלי)

    בגלל בעיות שיפועים, איטומים ועוד, נאלצתי לפרק את רצפת הקרמיקה בכניסה לבית: ז"א בחוץ. אני לא מתכוון לרצף שוב את האזור. בשלב זה רק למלא ולאטום

    3שאלות בעינין זה:

    1. אני מעוניין לאטום את רצפת הבטון: היציקה המקורית של רצפת הבית והחיבור אל קיר הבית. באיזה חומר כדאי להשתמש? סיקה, פוליגג או משהו אחר?

    2. כמו כן יש מקומות בהם אני צריך למלא חלל שנוצר בין יציקת בטון קיימת לאחרת, איך כדאי להכין את המילוי ?: חול+צמנט+מים? האם יש מצבים בהם מוותרים על החול?האם יש חשיבות לשימוש בחצץ (למה בכלל משתמשים בחצץ בבטון)? האם ומתי משתמשים בסיד לצרכים כאלו?

    3. איך אני סוגר את שורת המרצפות האחרונה (החיצונית)מבחינת היציקה והאיטום?תודה, גלי

    • · איטום כניסה לבית, ספי כניסה

      (גבי)

      שלום גלי,

      לא ברור למה כוונתך ב"למלא" את האזור. האם ברצונך לצקת שם בטון נוסף מעל הבטון הקיים ?

      1. בהנחה שהאזור ישמש למעבר עוברי אורח מעל חומר האיטום, יש לאטום את כל השטח עם חומר איטום צימנטי משחתי כגון סיקה טופ 107. אפשרות נוספת- לאטום עם חומר אטימה פוליאוריטני (ימנע היווצרות אבק כתוצאה משחיקת רגליים על המשטח).

      חומרים ביטומנים אינם מומלצים, במיוחד אם האזור יהיה חשוף לשמש, אך ניתן להשתמש בהם אם ברצונך "למלא" את האזור מעל שכבת האיטום. בשום מקרה אין להשתמש בחומרים אקרילים כגון פוליגג.

      2. חלל בין יציקות: גם כאן השאלה אינה ברוה דיה. אם קיים תפר התפשטות יזום בין שתי יציקות יש למלא אותו עם מסטיק פוליאוריטני גמיש שמאפשר תזוזה בין היציקות. חומר צימנטי לא יחזיק מעמד בתפר שכזה עקב התזוזה בין היציקות.

      מצד שני, אם מדובר על מירווח גדול שאינו תפר ניתן למלא אותו עם תערובת צימנטית וחצץ, אך לא נ יתן לאמר את מינון התערובת מבלי לדעת מהו עובי היציקה הנדרש.אפשר גם להשתמש בחומר יעודי לשיקום בטונים כגון "סיקה רפ" למשל. אין מספיק נתונים ולא ניתן לענות במדוייק.

      לשאלתך: בשום מקרה לא מוותרים על חול. החצץ נועד לחיזוק יציקות בטון ומשמש רק ליציקות קונסטרוקטיביות עבות מספיק, כגון יציקת עמודים, רצפות בטון וכדומה. לתיקונים בעובי דק לא משתמשים בחצץ כלל או שעוברים חצץ דק ("שומשום"). בסיד אין משתמשים כלל והוא משמש רק לתערובת "טיט" עבור ריצוף או טיח, מכיוון שהוא מקנה עבידות לתערובת (עושה אותה נוחה לעבודה / למריחה / ליישור).

      3. לא ברורה שאלתך לגבי שורת המרצפות האחרונה. אם כוונתך לשורה האחרונה שנמצאת בתוך הבית, סמוך לדלת, הרי שיש לבטן היטב בינה לבין הרווח שנוצר תחתה ואחר כך לטפס עם חומר האיטום ממש עד לתחתית האריח.

      שים לב ששאלותיך יותר מדי כלליות, חסרים הרבה נתונים-והתשובות בהתאם. לא ניתן לסייע מבלי לראות בדיוק במה מדובר. אם תצרף תמונות לאחר הפרוק יתכן שנוכל לסייע יותר אך מומלץ לבקש עזרה מאיש מקצוע בשטח עצמו.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה

        (גלי)

        גבי, תודה על התשובה

        מדבריך הבנתי את חוסר הבהירות שבשאלתי

        אנסה לצלם את המצב ולשאול באופן ברור יותר

        תודה, גלי

        • · התמונות

          (גלי)
          • · איטום שביל כניסה

            (גבי)

            שלום גלי,

            אם ישנן בעיות איטום בחיבור בין השביל אל קירות הבית העבודות יצטרכו להיות יותר מקיפות.

            איטום מקצועי הוא כזה שמתבצע מעל התשתית ולא מעל הטיח שישנו כעת בתחתית הקירות, כך שמריחת חומר איטום מעל הטיח בתחתיתיכולה לכל היותר להחשב כפתרון ארעי ובלתי מספק, בפרט אם ברצונך לרצף מחדש לאחר מכן. מומלץ לבצע עבודה יסודית כעת אחת ולתמיד ולא להתעלם מהפתרונות הדרושים.

            שוב, בהנחה שישנן בעיות איטום, הפתרון המקצועי יהיה כלהלן:

            1. חיתוך הטיח בתחתית הקירות באמצעות דיסק חשמלי. ניתן לחתוך קו ישר בגובה מעט נמוך יותר מגובה הפנלים העתידי, כך שהעסק עדיין יקבל מראה אסטתי ולא יראו את קו התיקונים.

            2. פרוק שאר הריצוף שנותר ליד הכניסה לבית.

            3. יציקת רולקות בחיבורי קיר- שביל ותחת סף / דלת הכניסה לבית. ידרשו שם כנראה גם איטומים נוספים עם מסטיק.

            4. איטום כל השטח בחומר איטום צימנטי משחתי בשלוש שכבות לפחות. רשת אינטרגלס דרושה ליישום בין השכבות של חומר האיטום בכלאזורי הרולקות.

            הערות:

            לאחר חיתוך הטיח בקירות וגילוי השטח יתכן שיתגלה תפר התפשטות או "סדק" בחיבור בין השביל לקירות. אם ישנו- יש לאטום אותו תחילה עם מסטיק גמיש כדוגמת "סיקפלקס". פתרון מדוייק ניתן יהיה לראות רק לאחר גילוי השטח.

            בתקשורת הראשונה הזכרת מילוי באמצעות בטון, אך לא רואים בתמונות שום אזור שדורש זאת, כך שאני מניח שהתכוונת לאזור אחר בבית.

            בברכה,

            גבי

  • · איטום קפילרי באמצעות הזרקה / הספגה (אימפרגנציה)

    (ליאור כהן)

    רציתי לשאול לגבי החומרים הזמינים לסוג זה של איטום, ראיתי רק WATERFOAMוכן עד כמה הוא יעיל לשימוש למניעת רטיבות מעל הפנלים בקומת קרקע, ללא יציקת בטון מתחת לריצוף (בית בנייה של פעם)...האם קדח כל 40 ס"מ שיחדור ליסודות של הקירות (15-20 ס"מ עומק) יספיק ע"מ לאטום את כל אורך הקיר?

    • · איטום קפילארי, בית ישן

      (גבי)

      שלום ליאור,

      Waterfoam אינו מתאים כלל למטרה שציינת וממילא דרוש לו ציוד הזרקה מיוחד. החומר משמש ל"הזרקה" בלחץ אל תוך סדקים (או כיסי חצץ) דרכם עוברים מים, ביציקות בטון בלבד.

      אם קירות הבית בנויים מבלוקים חלולים- לא ניתן לבצע "אימפרגנציה" (הספגה) אל תוך הבלוקים. במקרה זה הטוב ביותר יהיה פשוט להסיר את שכבת הטיח הפנימית התחתונה ולאטום את קירות הבית התחתונים בחומר איטום צימנטי הידראולי.ראה מאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

      קיימת גם אפשרות נוספת והיא להשתמש בחומר צימנטי מסוג "זייפקס מגה מיקס". ראה מאמר על "איטום קירות בלוקים עם זייפקס מגה-מיקס".

      כאשר הקיר בנוי בטון יצוק, בלוקים מלאים בבטון, או אבן - ניתן לבצע בו אימפרגנציה / הספגה עם חומר מסוג Crisin המיובא ע"י חברת אוראנטק גטאור. אך על פי תאורך הטוב ביותר יהיה לבצע אטימה מבפנים ע"פ המאמר שהוזכר תחילה.

      (ראה גם מאמר כללי על איטום רטיבות קפילארית / קפילרית).

      בהצלחה,

      גבי

      • · תודה - היסודות וחגורה תחתונה מבטון - חשבתי לקדוח לתוכם ולהזריק את השרף

        (ליאור)
        • · הספגת שרף

          (גבי)

          שלום ליאור,

          אם גובהה של חגורת הבטון עובר את מפלס הריצוף אכן תוכל לבצע הספגה עם Crisin.

          אך אם המילויהרטובשמתחת לריצוף בא במגע עם הבלוקים עצמם, הספגה שכזו לא תוכל להועיל לבדה. במקרה לא יהיה מנוסמהסרת שכבת הטיחהפגועה ועוד כ 40 ס"מ מעליהולבצע איטום שלילי.

          בהצלה,

          גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן