הוספת הודעה חדשה
עמוד 1919 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · איטום נקודת חשמל/אנטנה בממד

    (דני)

    שלום,לפני כ-8 שנים רכשתי דירה מקבלן,הקבלן עשה הכנה בממד לאנטנה,לצערי, לא בדקתי את תקינות האנטנה מיד,והיום כאשר ניסיתי לחבר אנטנה התברר לי שאין בכלל חיבור,אני מנסה להוציא את החוט הקיים, אבל לא מצליח למשוך אותו(כל זה בהנחה שמצאתי את הקצה השני שלו בארון תקשורת - אני גם לא בטוח בזה בודאות)מה שהצלחתי לראות שהצינור סתום עם סיליקון או סיליקון מעורב בגבס/רובה (אני לא לגמרי בטוח ומבין בזה).ההנחה שלי היא שהקבלן סתם את החור כדי לשמור על אטימות הממד.דבר ראשון מתוך עניין האם ההנחה שלי נכונה?דבר שני, איך אפשר להחליף בכל זאת את החוט (שכנראה קצר מידי ולא מגיע כולו עד הארון - אלא חוט משיכה)? וכל זה תוך המשך שמירת האטימות של הממד?תודה,דני

    • · איטום נקודת חשמל בממ”ד

      (גבי)

      שלום דני,

      את איטום הצנרת ניתן לבצע במסטיקים כגון "סופר 7" או "סיקפלקס 11FC" או חומרים דומים על בסיס פוליאוריטן או MS פולימר.

      אם חוט המשיכה אינו נראה בקצה הצינור המוביל, יהיה עליך להסירו באמצעות משיכה מהצד השני (של ארון החשמל). לאחר מכן תוכל להשחיל בתוך הצנרת כבל-פלסטיק מוביל יעודי אשר ניתן לרכוש אותו ברוב החנויות לחומרי בנין.

      בהצלחה,

      גבי

      • · איטום נקודת חשמל בממ”ד

        (דני)

        ראשית תודה,הבעיה שלי היא שאני לא מצליח בעזרת חוט המשיכה למשוך את כבל האנטנה, כי הכבל תפוס בנקודה בקיר הממ"ד ע"י חומר האיטום.ואם אמשוך באגרסיביות, סביר להניח שהוא יקרע לפני שאשיג את מה שרציתי.מעבר לזה אני רואה את חוט המשיכה בארון, אך לצערי אני לא מצליח לראות מאיזה צינור הוא מגיע (אם בכלל) - למרות שאני משער שזה החוט שאני מבקש, כי כל שאר החדרים בבית מחוברים לאנטנה או לטלפון (כל החוטים שמגיעים לארון תקשורת)האם יש לך הצעה לפתרון?תודה,

        • · איטום נקודת חשמל ממ”ד

          (גבי)

          שלום דני,

          אל תנסה למשוך בכוח. חובה להסיר קודם כל את חומר האיטום מהצינור. נסה בסבלנות עם מברג / סכין חיתוך דק. (או- קרא לחשמלאי..).

          בהצלחה,

          גבי

  • · בניית קיר בלוקים

    (אורח)

    שלום .אני מעוניין להרחיב את המקלחת , לשם כך אני שובר קיר אחד , ובונה אותו בהמשך.1) האם לצורך הבניה מחדש צריך להרים את הריצוף ולצקת על הבטון מתחת , או שנית על הריצוף ?2) האם יש צורך בחגורה על רצפת הבטון (בעובי הבלוק , ובגובה 20 ס`מ) ?3) האם במהלך בניית הקיר , יש צורך כלשהו בחגורות כלשהם באמצע הקיר או לקראת סופו ?

    • · בניית קיר בלוקים

      (אורח)

      אני אנסח מחדש את שאלה מספר 1 .1) האם לצורך הבניה מחדש צריך להרים את הריצוף ולבנות על רצפת הבטון או שניתן לבנות על הריצוף הקיים ?

      • · בניית קיר מקלחת

        (גבי)

        שלום לאורח,

        את הקיר אין לבנות על גבי הריצוף אלא על התשתית. בחדרים רטובים / מקלחות רצויה גם חגורת בטון בתחתית הקיר.חגורה עליונה נוספת נחוצה לאחר 10 שורות בלוקים, ברוחב הבלוק ובגובה של כ 20 ס"מ. החגורה צריכה להתחבר לעמודים בצידי הקיר. יש לתכנן את מיקום החגורה כך שהמשך הבניה יהיה בבלוקים שלמים ולא בחלקים, בחיבור העליון לתקרה.

        הנ"ל מהווה תאור כללי בלבד. לא ניתן לספק הוראות בניה באמצעות פורום זה או אחר משום שזה ענינו של מהנדס קונסטרוקטור המתכנן זאת בהתאם לתנאי השטח, גודל הקיר, העומס המותר- ועוד...

        בהצלחה,

        גבי

        • · בנייה ע’י קונסטרוקצית גבס במקום .

          (אורח)

          במידה ואני אשקול לבנות את הקיר בגבס במקום בבלוקים , אני אשתמש כמובן בגבס ירוק , השאלה האם צריך לטייח את הקיר (גבס) בטיח הרבצה , ומיישר ?והאם גבס יחזיק את התשתיות הנ`ל ביחד עם הקרמיקה ?

          • · איטום קיר גבס באמבטיה

            (גבי)

            שלום,

            אין מבצעים שכבת הרבצה מעל גבי קיר גבס. ניתן לאטום את הקיר ישירות על הגבס, באמצעות חומרי איטום צימנטים משחתיים. בחיבורים בין לוחות יש לבצע חבישה עם רצועה של רשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום. את הקרמיקה עצמה ניתן להדביק ישירות מעל חומר האיטום בתנאי שמבצעים זאת בדבק שמתאים לחומר האיטום הצימנטי. לדוגמא: דבק מסוג "סיקה סראם" מתאים להדבקת קרמיקה ישירות מעל גבי חומר איטום צימנטי מסוג "סיקה טופ 107".

            אפשרות נוספת: לאטום בחומרים פוליאוריטנים משחתיים במקום הצימנטים.

            ניתן אגב להשתמש בלוחות לבניה קלה כגון"מאסטר-קיר" במקום בלוחות גבס ירוק.

            בהצלחה,

            גבי

            • · עובי נדרש

              (אורח)

              לוחות המאסטרקיר אכן נראים איכותיים , אך יקרים יותר ואני שואל האם לי באופן אישי נחוצים יותר ?!בכל מקרה לעניין הגבס ירוק , האם ישנה עדיפות לשימוש בלוח העבה 15.9 מ`מ (לעומת 12.7) באשר ליכולתו להחזיק את האריחים , או סתם היותו חזק יותר ?או שהדק פחות יעשה תעבודה אותו דבר ?כמו כן , אחת השיטות שאני מכיר להכנת פתח למשקוף היא לוח עץ לכל אורכו של הניצב ליצירת חיזוק הקונסטרוקציה .מעבר לזה שמעתי על `זקף משקוף פח פלדה מגולוון` , ועל `סנדל ייצוב למשקוף` , רציתי לדעת האם הם מהווים תחליף לשיטה הנ`ל , ואיך אני משתמש בהם , או שצריך אחד מהם רק ?

              • · קירות מקלחת

                (גבי)

                שלום,

                מפרטי בנייה לקירות גבס תוכל לקבל מחברת אורבונד. איננו עוסקים בתחום זה כך שרצוי לפנות אליהם ולקבל מפרט טכני מתאים.

                באופן כללי בניית קירות של חדרים רטובים עדיף לבצע עם קירות בלוקים. לאחריהן לוחות כגון "מאסטר-קיר" ולבסוף- לוחות גבס ירוק. כך שהשיקול הוא שלך בלבד בהתאם לאפשרויות הכספיות שלך. זכור שבמקרה של בניית קירות גבס בחדרי רחצה יש לבצע את הבנייה על גבי חגורת בטון, כך שהגבס עצמו לא יהיה "טבול" בתוך שכבת המילוי שמתחת לריצוף.

                בהצלחה,

                גבי

  • · איטום קיר בית מפני רטיבות צמחייה

    (שלומי)

    שלום.

    ברצוני לשתול צמחייה בצמוד לבית (בטון) זאת אומרת שיעבור קו טפטוף במרחק של כ 30 ס"מ מהבית.

    מהי השיטה הטובה ביותר לאטום את הבית (לשנים קדימה) מפני רטיבות?

    השיטה שאני מכיר היא למרוח את יציקת הבטון בזפת. לא ברור לי מה גובה המריחה צריך להיות והאם זו שיטה מתאימה?

    מה מומלץ? תודה.

    • · איטום קיר בית

      (גבי)

      שלום שלומי,

      האם מדובר על בית חדש בו הבטון עדיין חשוף או על בית ישן ?

      במקרה של בית ישן יש להמשיך ולאטום עם אותו חומר איטום שקיים כעת עלהקיר או על קורת היסוד. במקרה זה ראה מאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע.

      איטום קיר של בית חדש ניתן לבצע עם חומר צימנטי משחתי או עם חומר ביטומני משחתי אשר יש בו מוסף כנגד חדירת שורשים. האיטום צריך לטפס כ 30 ס"מ מעבר לגובה מפלס אדמת הגינה. ראה מאמר תחת הכותרת איטום בית צמוד קרקע - קירות תחת הקרקע, קורות יסוד, שלד. המאמר הנו שני בסדרה בת שלושה מאמרים.

       

      אם תפרט יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.

       

      בהצלחה,

       

      גבי

      • · איטום בית- המשך

        (שלומי)

        מדובר בבית חדש, שמחופה בשליכט אקרילי, על פי מה שראיתי ומה שידוע לי, קורות היסוד לא כוסו בחומר אוטם כלשהו, אלא כוסו ישר באדמה, (אבל אפשר לחשוף את הקורות בקלות)ובכלל בקירות החיצוניים לא בוצע איטום. האזור שבו הבית נמצא (נגב מערבי) יבש רוב השנה, ואין פה כמעט גשם, בכל מקרה הגינה המתוכננת בצמוד לבית היא צמחייה קלה בלבד, שיחים קטנים ופרחים, ולא כמות מים גדולה.

        • · איטום בית קרקע

          (גבי)

          שלום שלומי,

          עדיין חסרים מספר נתונים על המצב בשטח. הסבר -בהמשך.

          את קורות היסוד (יציקות הבטון) ניתן לאטום בקלות באמצעות מריחה של חומר ביטומני משחתי כגון מסטיגום, אלסטופז וכדומה, מעל גבי שכבת יסוד ביטומנית (פריימר). ניתן גם לאטום עם חומר ביטומני משחתי המכיל חומרים נגד חדירת שורשים, כגון "מסטיגן" (ביטום) או "פלקספז RT" (פזקר). איטום מסוג זה תוכל לבצע גםבעצמך בקלות יחסית: שכבת יסוד ועוד 2-3 שכבות של חומר האיטום הביטומני.

          הבעיה היא שחסרה תמונה מלאה של המצב בשטח.אם ברצונך לאטום רק את יציקת הבטון התת קרקעית (קורת היסוד) תוכל לבצע כמתואר לעיל. אך אם אדמת הגינה מכסה גם חלקים עליונים יותר אשר מכוסים כעת בשליכט אקרילי לא יהיה מנוס מהסרת הטיח ובצועשכבת האיטום על הקיר. לאחר מכן- החזרת הטיח והשליכט לקדמותו. (ניתן לחתוךקו ישר באמצעות דיסק חשמליכך שתיווצר הפרדה מלאכותית בין אזור התיקון לבין שאר שטח הקיר).

          איטוםשל קורת היסוד ניתן לבצע גם עם חומרי איטום צימנטים משחתיים כגון סיקה טופ 107 , ביטומסיל, טורוסילוכדומה. מבצעים 2-3 שכבות לאחר הכנת השטח ונקיון הבטון.

          אם תפרט יותר נתונים לגבי גובה מפלס אדמת הגינון (או תמונות) נשמח לעזור ולהסביר הלאה.

          כהערה כללית- שים לב שאין להסתמך על כך שבאזור מגוריך כמות המשקעים השנתית היא קטנה. מי ההשקייה ממילא יותירו את אדמת הגינון רטובה רוב הזמן וגם 2-3 ימי גשם חזקים מספיקים על מנת לגרום לחדירת רטיבות פנימה, או לגרום לקילופי טיח / שליכט מבחוץ כתוצאה מעלייה של רטיבות קפילארית.

          בהצלחה,

          גבי

          • · איטום בית- המשך

            (שלומי)

            האדמה מכסה את הקורה, וכ 30 סנטימטרים של טיח (הבסיסי, מבטון)

            שכבת השליכט לא מכוסהאדמה אלא מגיעה לקו האדמה ואפילו פחות מזה.

            בקיצור, ברצוני לאטום את הקורה, ואת טיח הבסיס (שהוא יציב ואינו מתפרק)

            תוכל לנקוב בשם החומר המשחתיהמתאים מבית נירלט? המפעל שלהם פה קרוב, והמחסנים פה באזור עובדים איתם.

            • · איטום בית - קיר חיצוני

              (גבי)

              שלום שלומי,

              איטום נכון מתבצע על גבי התשתית ולא על גבי שכבת הטיח. ראה את המאמר בתקשורת הקודמת. ביישום מעל הטיח קיימת תמיד סכנה שמים יחלחלו מלמעלה, דרך / מאחורי שכבת הטיח.

              לשאלתך-

              ניתן להשתמש בחומר ביטומני משחתי של נירלט, מסוג "ניר גן", המכיל חומר נגד שורשים. יש ליישם חומר יסוד ביטומני (של פזקר או ביטום) על גבי התשתית. ראה הוראות יישום באתר היצרן. לחילופין ניתן להשתמש בחומר איטום ביטומני מסוג "ניר אוטם" (שאינו מכיל חומר נגד שורשים), מעל גבי חומר יסוד מסוג "יסוד אוטם" (נירלט).

              בברכה,

              גבי

  • · רטיבות

    (אבי)

    יש לי רטיבות בקיר פנימי כ 20 ס"מ גובה הרטיבות מהפנל.קיימתאמבטיה מרוחקת מאותו קיר כך שסביב קיר היקף האמבטיה הקיר יבש, הייתכן שהנזילה נגמרה מצינור דלוחין באמבטיה כפי שהאינסטלטור טוען, כי אז הייתי מצפה שהקיר שבהיקף האמבטיה יהיה לח והוא יבש, או שהרטיבות תגיע לקומה מתחת לאמבטיה מה שלא קיים.

    אני אשמח אם תוכל לתת לי "כללים"

    הבנתי ששטח הרטיבות אמור להיות ברדיוס של 2 מ"ר מהנזק הייתכן?

    תודה מראש

    • · רטיבות בקיר

      (גבי)

      שלום אבי,

      בהחלט יתכן מצב בו הרטיבות תופיע במקום מרוחק יותר בעוד שבאמבטיה או בקומה שמתחת- היא לא תופיע כלל.

      הסיבה לכך היא שאמורה להיות שכבתאיטום מתחת לריצוף של האמבטיה אשר בחלקה גם מטפסת על הקירות מסביב.המקרה שלך מצביע על כך שכנראה לא קיימתחגורת הפרדה ביןחדר האמבטיה לבין החדר / המסדרון הסמוך. הסבר:

      תהליך האיטום של חדרי אמבטיה מחייב יציקה של חגורת הפרדה מבטוןמתחת לאזור פתח הכניסה (תחת הריצוף). חגורת ההפרדה מיועדת למנוע מעבר רטיבות אל מתחת לריצוףשל החדר הסמוך (או המסדרון הסמוך). במקרה שלךסביר להניח שלא קיימת חגורת הפרדה או שהיא אינה אטומה היטב (קיים למשל רווח בינה לביןתחתית הריצוף אשר מאפשר אתמעבר המיםמחוץ לחדר האמבטיה).

      אין אגבכל מגבלה של 2 מטר לגבי המרחק שאליו רטיבות מתפשטת. רטיבות יכולה להתפשט גם אל מרחק הרבה יותר גדול והדבר תלוי רק בכמות הרטיבות שעוברת / חודרת. מסיבה זו יש לטפל בבעיה בדחיפות מכיוון שהרטיבות תמשיך להתפשט הלאה.

      ראשית- מומלץ לפתוח באמבטיה את שורת הריצוף הקרובה לפתח, לבדוק אם קיימת חגורת הפרדה ולטפל / לאטום בהתאם. במצבים מסויימים אין מנוס מהחלפת הריצוף והמילוי הרטוב גם באזורים השכנים לחדר האמבטיה. אם קיימת רטיבות רבה מתחת לריצוף השכן- מומלץ לבצע זאת.

      זכותך המלאה אגב לדרוש זאת מביטוח הדירה, במידה וישנו.

      בהצלחה,

      גבי

      • · רטיבות - תודה על התשובה המפורטת אם

        (אבי)

        אני מזמין מאתר עם מצלמה תרמית הוא יכול לראות מתחת לרצפות אם יש אצלי את

        חגורת ההפרדה מבלי לשבור את הריצוף?

        האם כמו שהאינסטלטור אומר שאכן המקום הפגועהוא מהכיור לקופסאת הביקורת אמורים לראות את זהבמצלמה או שובל של מיםממקום הנזק שמגיע למקום המרוחק?האינסטלטור אמר שאין לו מושג בנושא. מה דעתך?

        • · טיפול ברטיבות באמבטיה

          (גבי)

          שלום אבי,

          מצלמה תרמית תוכל אולי לאשר אם ישנה חגורה אך לא תוכל לוודא אם ישנו איטום תקין בחגורה עצמה , או ברווח בינה לבין האריחים. כך שאין להסתמך על בדיקה שכזו. בכל מקרה ממילא אין ספק שקיים מעבר רטיבות מהחדר הרטוב ליבש, כך שלא שווה לקחת סיכונים. ניתן לחתוך עם דיסק את שורת המרצפות ולבדוק.

          בענין צנרת הדלוחין שבין הכיור לקופסת הביקורת ברצפה, ניתן לבצע בדיקת הצפה כלהלן:

          1. פותחים את המיכסה של קופסת הביקורת ברצפה.

          2. בתוך הקופסא, אוטמים את קצה הצינור שמגיע מכיוון הכיור. (ניתן לאטום עם

          סיליקון למשל).

          3. פותחים את הברז ונותנים לכיור להתמלא במעט מים.

          מסמנים את מפלס המים בכיור וממתינים 24 שעות. אם מפלס המים ירד- ישנה נזילה בצינור, כפי שהאינסטלטור טוען.

          בהצלחה,

          גבי

  • · רטיבות בגג שמתחת למרפס מרוצפת

    (תומר)

    שלום

    נכנסנו לדירה חדשה שמעליה מרפסת פנטהאוז גדולה כ 120 מ"ר

    לאחר הגשמים החזקים שהו לני כחודש הופיעו 5 כתמי רטיבות גדולים בחלקים שונים של הדירה. באחד המקומות היה טפטוף של כ 2 דליים ביום שהלך והתמעט עד שנגמר לפני כשבוע.

    לדעת המפקח על הקבלן שביצע את הבניה, היתה בעיה בניקוז המיים מהמרפסת ולכן חדרו מיים אל מתחת ליריעות האיטום, ומכאן הרטיבויות והטפטופים. הקבלן תיקן את הניקוז לפני כשבוע. באותה הזדמנות סידר גם ניקוז מתחת ליריעות. במקומות שהרים את הריצוף לצורך כך ראינו שהמצע "שומשום"? רטוב לגמרי, וזאת מספר שבועות אחרי הגשם.

    בסוף השבוע היה קצת גשם באזור, והופיעו2 כתמים במקומות חדשים חדשים + התחדש מעט הטפטוף.

    השאלות:

    1. האם יש עוד משהו לעשות מבחינת הקבלן מלבד הרמת הריצוף וחידוש יריעות האיטום?

    2. האם לא חייבים להחליף את המצע בגלל הרטיבות שלו?, גם אם לא מתחדשים הטפטופים?

    תודה

    תומר

    • · תיקוני איטום מרפסות

      (גבי)

      שלום תומר,

      המצב שתארת מצביע על כשל מוחלט בשכבת האיטום ובמצב שכזה אין שום טעם בבצוע תיקוני איטוםמקומיים.אלולא היו מועילים ולמעשה היה אפשר לחזות זאת כבר לאחר הנזילות הראשונות משום ריבוי המקומות מהן התרחשו נזילות.

      מכיוון ובמיוחד שמדובר על בית חדש, יש לפרק את כל הריצוף ולבצע איטום חדש עם יריעות ביטומניות על כל השטח. במסגרת זו ממילא יהיה צורך בהרמת המילוי (השומשום) וניתן יהיה לייבש אותו בשמש למשך מספר ימים.

      ההמלצה: אל תסכים לקבל נסיונות איטום מקומיים וגם לא לפרוק מקומי של ריצוף באזורים "חשודים". יש לפרק ולאטום הכל מההתחלה. ראה מאמר ראשי על איטום מרפסות או גגות מרוצפים עם יריעות ביטומניות. מאמר נוסף : איתור נזילות - גגות מרוצפים או מרפסות.

      בהצלחה,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן