· הצטברות שכבת אבק על הפריימר
(עדיאל)אחרי ישומו כתוצאה מעבודת טרקטור במרחב. מה ההמלצה?
05.12.2010 23:01חלון חדשהוספת תגובה· פריימר ביטומני
(גבי)שלום עדיאל,
ההמלצה היא לנקות היטב ולמרוח שכבת פריימר נוספת מעל הקיים.
בהצלחה,
גבי
06.12.2010 07:24חלון חדשהוספת תגובה
· שאלה בנוגע לצביעת קיר
(נילי)היי
התבלבלתי וצבעתי קיר בפוליסיד במקום בצבע קיר,האם יש לי אפשרות לתקן ולצבוע צכע אקרילי על הפוליסיד או שיש סכנה שהקיר יתחיל להתקלף?תודה מראש
05.12.2010 17:30חלון חדשהוספת תגובה· צביעת קיר על צבע סיד
(גבי)שלום נילי,
ניתן לצבוע עם צבע אקרילי. מומלץ ליישם תחילה שכבת יסוד מסוג "בונדרול".
גבי
05.12.2010 17:50חלון חדשהוספת תגובה· פוליסיד
(גיורא)אין קשר בין הסיד הטבעי שהיה בשימוש בעבר , לבין הצבע האקרילי המכונה "פוליסיד" , מלבד בשם..בשעתו היתה בעיה לחבר בין שכבת סיד טבעי שנמרח על הקירות לבין צבעים סינתטיים חדשניים ("פלסטי" "אקרילי" וכו), וכנראה שהחשש מכך לא נעלם מהזיכרון הקולקטיבי.. .כיום כל סוגי הצבעים על בסיס מים לקירות ותקרות(סופרקריל, פוליסיד ושמות מסחריים דומים)מבוססים על שרפים שונים ממשפחת האקרילים כדבק,ולכן הם מתחברים היטב אחד לשני.ישום יסוד קושר "בונדרול" יכול תמיד לעזור.
05.12.2010 22:44חלון חדשהוספת תגובה
· איטום קירות חיצוניים
(אביטל ירון)שלום
אני גר בדירת גן ורציתי לדעת מה העומק של האיטום שרצוי לבצע בקירות חיצוניים של הבית האם יש תקן כלשהוא שאומר מע העומק הנדרש ואם איזה חומרי איטום צריך להשתמש
אודה לתשובתכם
04.12.2010 19:59חלון חדשהוספת תגובה· איטום קירות דירת גן, קומת קרקע
(גבי)שלום ירון,
העקרון הוא שכל חלקי בית אשר באים במגע עם הקרקע חייבים להיות אטומים. בעת הבניה אוטמים תחילה את השלד, בדרך כלל עם חומר ביטומני משחתי, ובהמשך אוטמים גם את הקירות עד לגובה של כ 30 ס"מ לערך מעל למפלס האדמה הגננית. לאחר מכן מבצעים את הטיח מעל גבי שכבת האיטום.
במקרה שלך יהיה צורך לבצע חפירה לעומק הקרקע כאשר רצוי להתחבר אל שכבת האיטום הביטומנית שאמורה להיות קיימת בעומק. קח בחשבון שלפחות מן הבחינה התאורתית רטיבות יכולה לטפס מעלה באופן קפילארי, לגובה של כ 90 ס"מ. כך שככל האיטום יהיה עמוק יותר הוא יועיל יותר. באופן מעשי, ולמרות האמור לעיל, חובה לבדוק כל ענין לגופו בשטח עצמו וניתן גם לבצע את האיטום עד לעומק פחות מהאמור.
לענין בחירת חומר האיטום : ניתן לבצע בחומר משחתי ביטומני או בחומר צימנטי. במקרה שישנו כבר חומר ביטומני עדיף להמשיך ולאטום עם ביטומני. יש לבצע הכנות של השטח לפני בצוע האיטום.
ראה מאמרים מתאימים:
1. איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע.
2. איטום בית צמוד קרקע- קירות תחת הקרקע, קורות יסוד, שלד. (המאמר הנו שני מתוך סדרה בת שלושה מאמרים).
אם תספק יותר נתונים נשמח לעזור.
שבוע טוב,
גבי
04.12.2010 21:30חלון חדשהוספת תגובה
· החלקת קירות
(נתן)אני מתעסק כבר הרבה זמן בהחלקות ותמיד אחרי השיוף במלטשת אני רואה חורים קטנים קטנים בהחלקה של השפכטל אמרקאי. וגם שאני עושה על זה שיכבה שניה זה ניראה כאילו עוד פעם נוצרים החורים האלה. רציתי לדעת למה נוצרים החורים הקטנים האלה ואך גורמים לזה לא להופיע . תודה
03.12.2010 16:42חלון חדשהוספת תגובה· תיקון והחלקת קירות
(גבי)שלום נתן,
אוכל רק להעריך שהחורים נגרמים כאשר מבצעים את שכבת ההחלקה מעל קיר שיש בו אבק. (ניתן להשתמש בבונדרול במקרה זה, לפני הבצוע). אפשרות שניה- שימוש בנייר עבה מדי (לא "אפס"). מעבר לכך, בהחלט יתכן שיופיעו מספר חורים פה ושם. התופעה די מוכרת.
בברכה,
גבי
03.12.2010 17:18חלון חדשהוספת תגובה· החלקת קירות
(גיורא)עבודת ההחלקה של קירות אינה מבוססת על ליטוש המילוי בנייר זכוכית כפי שרבים טועים לחשוב, אלא על מילוי במספר שכבות עד החלקת כל הסדקים והחורים הקטנים.ליטוש בין שכבה לשכבה מיועד רק להסרת סימני המרית ("שפכטל") ולא לישור והחלקת השטח.החומר הנכון למטרה זו הוא החומר המוכן של קירות גבס ("שפכטל אמריקאי")שמירקמו עדין ביותר.בדרך כלל יש לישם לפחות 3 שכבות כדי להגיע לרמת חלקות גבוהה.יש להקפיד גם על שימוש בשפכטלים רחבים ככל האפשר. לפחות 4".ישום החומר מתבצע בשני שלבים-בשלב ראשון מורחים את החומר מהמיכל בעזרת שפכטל רחב.מייד אח"כ מצמידים את השפכטל אל הקיר בחזקה ומיישרים את החומר,תוך כדי הסרת העודפים מהשפכטל שעובדים איתו לשפכטל אחר או למאלג`שמוחזק ביד השניה.נייר הזכוכית שיש להשתמש בו הוא 100-120.יש ללטש רק אחרי שהחומר יבש לגמרי, ובעדינות...בהצלחה.
03.12.2010 21:45חלון חדשהוספת תגובה
· כוחלה
(ארי)בהתכתבות קודמת כתבת :"ניתן להכין כוחלה ממלט וחול (2:1) ומעט דבק בתערובת. יש להזהר מלהכתים את האזור עם תערובת הכוחלה משום שהיא יכולה להספג אל תוך האבן. אפשר גם לרכוש שק כוחלה מוכן."
האם הכוונה היא לפי2 יותר כוחלה ממלט. והאם להוסיף רק דבק ללא מים לקבלת מרקם הדומה לטיט.
יצא לי לבצע כבר בתערובת שיש בה יותר מלט מחול, האם זה יחזיק.
לא יודע אם הצלחתי להחדיר הכוחלה פנימה ממש, (2ס"מ) לחצתי מלמעלה וקצת עם כף כוחלה באלכסון, המרווחים הם כ4-6 מ"מ.
03.12.2010 12:09חלון חדשהוספת תגובה· כוחלה לאבן
(גבי)שלום ארי,
הכוונה היתה לתערובת של חול ומלט. 2 חול על כל 1 מלט, בנפח. לתערובת זו יש להוסיף דבק לטקס SBR אשר מעורבב במים של התערובת.
לשימוש עם כוחלה מוכנה יש לעקוב אחר ההוראותשל היצרן. (למשל - "כוחלה 119"של מיסטר פיקס).
ניתן להשתמש באקדח הזרקה יעודי אשר ממלאים לתוכו את התערובת. את הפייה ניתן לחתוך בגודל המתאים. במידה והאבן אינה מחוספסת ניתן גם להדביק נייר דבק בדפנות על מנת שלא להכתים את האבן.
בהצלחה,
גבי
03.12.2010 17:15חלון חדשהוספת תגובה· כוחלה
(גיורא)הרווח המקובל בין שורות האבן צריך להיות לפחות 1 ס"מ.אם לא הצלחת לדחוס את החומר עם המסטרינה היעודית, אפשר בכלי מאולתר, למשל ידית של דלי.בהצלחה
03.12.2010 21:48חלון חדשהוספת תגובה· המרווחים
(ארי)בני 4 מ"מ עד 6מ"מ בערך. ידוע לי שצריך להיות 4 ומעלה. אלה מישקים בלבד, שורה אחת, בצדי האבן ולא בין השורות.
לאחר יום גיליתי שבאחד או שנים מהמישקים ישנם סדקים. האם חובה להסיר את הכוחלה מכל השורה או שאפשר לתקן נקודתית או בסיקה פרו 2 או משהו, כי כבל החשמל לא מגיע לשם (לשימוש בדיסק) ולא רוצה להכות לאיזמל חבל על ההדבקה.
תודה גבי
תודה גיורא
04.12.2010 18:39חלון חדשהוספת תגובה· סדקים בכוחלה
(גבי)שלום ארי,
יש להרטיב את הכוחלה לאחר ההתקשות הראשונית (לבצע אשפרה) על מנת שהחומר לא יסדק. במקרה של סדיקה הטוב ביותר הוא להסיר את הכוחלה או חלק גדול ממנה באזור הסדק. אין טעם לכסות את הסדק או לנסות למלא אותו גם משום שהמראה לא יראה טוב וגם משום ש"ככה לא בונים חומה".
שים לב שיש לבצע איטום על הקיר לפני החיפוי עם אבן. אם לא קיימת כוחלה בין השורות- מים יחדרו ברווח בין האבנים.
גבי
04.12.2010 21:33חלון חדשהוספת תגובה· קופינג מעקה גג...
(ארי)המראה אינו מדאיג אותי. הכי חשוב מבחינת יעילות.
האבן היתה מודבקת שם לפני כן ויצאה מהמקום. יש פטריות ירוקות (כתומות בקיץ) שצמחו על האבן. את האבנים החדשות (במקומות שהיו אבנים חסרות) אני מתכוון לצפות בסילר סילוקסן, האם יש צורך לצפות גם את האבנים הישנות בסילר? להסיר הפטרת ולצפות. הנין בן כשלושים שנה. מדובר בקופינג על מעקה של גג.
05.12.2010 12:03חלון חדשהוספת תגובה· קופינג מעקה גג
(גבי)שלום ארי,
סילר או סילוקסן אכן יעזרו.
בהצלחה,
גבי
05.12.2010 16:26חלון חדשהוספת תגובה· הגשם
(ארי)שלום גבי.הלילה סיימתי לבצע הכוחלה ואיזה מזל, הלילה היה גשם באזורנו. האם הכוחלה נפגע? נגעתי קצת עם האצבע יש אזורים שמרגיש חזק ויש שקצת מתגרדים.
06.12.2010 11:03חלון חדשהוספת תגובה· גשם על כוחלה
(גבי)אם הכוחלה הספיקה להתקשות היא לא תפגע. פשוט המתן מספר ימים ובדוק שוב.
גבי
06.12.2010 14:57חלון חדשהוספת תגובה