הוספת הודעה חדשה
עמוד 2266 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · חור של ארובה

    (ע)

    שלום רב

    פירקתי ארובה ישנה בבית .

    השאלה היא מה הדרך הכי טוב לאטום את החורים כ15-20 ס"מ,שנשארו בשתיי רצפות/תקרות וגג בטון שטוח.

    תודה מראש על העזרה

    • · תיקון תקרה

      (גבי)

      שלום,

      הדרך הפשוטה לתיקון היא כזו:

      1. מחספסים / חוצבים מעט את אותו פתח כך שלא יהיה מוחלק.

      2. מחברים לוח עץ בתחתית הבור. אפשר לחבר אותו עם מסמרים או לחילופין בעזרת חוט שקושרים למרכז הלוח ומותחים אותו כלפי מעלה וקושרים.

      3. את התיקון עצמו כדאי לבצע עם חומרים לשיקום בטון, שאינם מתכווצים בעת הייבוש. חומרים אלה גם חזקים וגם מונעים היווצרות של סדק סביב התיקון כתוצאה מהתכווצות הבטון.

      4. שפכטל + צבע.

      נ.ב.

      דוגמא של חומרי שיקוםמתאימים לתיקון שכזה: סיקה-רפ (סיקה / גילאר),סטרקצ`וריית (טורו / טמבור-שרפון).

      בהצלחה,

      גבי

  • · צבע לבטון לבן

    (אדיר ועקנין)

    שלום

    אשמח לקבל תשובה מכל מי שמבין בצביעתבטון

    אני מיצר עציציים מבטון כאשר טכניקט הצביעה העדיפה עלי היא הוספת צבע(אבקה) לתערובת בזמן היציקה (בטון לבן) לאחר היבוש (48 שעות) מתקבל בטון

    בצבעים עזיםויפים אך עם הזמן (שבועות) הצבע הולך ומתבהר ומתקבל מוצר שהוא יותר בהיר וגם נראה חיוור וכך הוא מאבד את יופיו

    תחילה חשבתי שהדהייה תפסק לאחר 28 יום

    אך מתברר שלא ,ההתבהרות ממשיכה גם מעבר לכך

    ובשלב זה אין לי גם מושגמתי זה יסתיים אם בכלל

    הבעיה היא כפולה

    מתקבל מוצר שהוא פחות יפה ונראה חיוור

    לאחר היבוש אין שום דרך לדעת איך המוצר יראה לאחר זמן של כמה חודשים

    אציין שאני משתמש באבקת צבע לבטון מהסוג שנמצא בכל חנות חומרי בניין

    האם יש סוגי צבעשיעזרו להתגבר על הבעיה?

    האם הבטון יפסיק להתבהר ואם כן אז מתי ?

    כל רעיון גם אם הוא בגדר השערה יתקבל בברכה

    תודה רבה עם תשומת הלב

    • · בטון דקורטיבי

      (גבי)

      שלום אדיר,

      צבעים ואפקטים בבטון הם ענף בפני עצמו. ינם פיגמנטים מיוחדים שניתן לערבב אותם עם בטון. וניתן גם ליצור בטון צבעוני באמצעות חומצות צריבה אותן מורחים ומשפשפים על הבטון לאחר ההתייבשות. בשני המקרים- מורחים סילר שקוף (מט או מבריק) על גבי הבטון, מה שמבליט את הצבעים ושומר על איטום הבטון מרטיבות והתיישנות. ללא הסילר- הצבעים "נעלמים", בערך כפי שתארת.

      תוכל לפנות לחנות של משה סרברניק בת"א ולרכוש אבקות , חומצות צריבה או סילרים. גם הדרכה תוכל לקבל. ראה pigmentim.co.il

      בהצלחה,

      גבי

  • · בטון מוחלק-האם הוא קר במגע?

    (צביה וקס)

    שלום לכם :

    אני עומדת לשכור שטח לסטודיו ליוגה והבעלים מתכוון ליישר את הרצפה בבטון מוחלק. האם הבטון הוא קר במגע או שרק התחושה היא של קור ?

    אשמח לשמוע את דעתכם.

    תודה מראש

    צביה

    • · רצפת בטון

      (גבי)

      שלום צביה.

      הבטון כשלעצמו איננו חומר מבודד. כך שהואמעביר את הטמפרטורה מן הקרקע וההרגשה יכולה להיות כשל בטון "קר".

      בברכה,

      גבי

      • · בהמשך לשאלתי ותשובתך

        (צביה וקס)

        תודה על זריזות תשובתך.

        אני רוצה להבהיר את שאלתי :

        רצפת הבטון המוחלק ממוקם בקומה עליונה בבנין שתי קומות. מה הבדל הטמפראטורות בין רצפת בטון מוחלק לבין רצפת קראמיקה או לבין רצפת לינולאום.

        תשובתךחשובהלי כדי לדעת מה לבחור.

        שוב תודה

        צביה

        • · רצפת / תקרת בטון

          (גבי)

          לום צביה,

          אין בידי נתונים מדוייקים של הבדלי הטמפרטורה בין השלושה. מבחינת הבידוד, הבטון מבודד הכי פחות טוב, אח"כ הקרמיקה ולבסוף הלינולאום. מכיוון שמדובר על רצפה בין שתי קומות אינני רואה הבדל משמעותי בין הבטון לקרמיקה, שכן הרצפה ממילא תקבל את הטמפרטורה שבחלל המבנה ולא תהייה חשופה למזג האויר החיצוני.

          אם ברצונך בנתונים מדוייקים יותר יהיה עליך לפנות ליועצים לבידוד. ניתן תמיד לבודד את הרצפה לפני / מתחתלציפוי העליון (מתחת לקרמיקה למשל, או מתחת ליציקת הבטון).

          בהצלחה עם המקום החדש,

          גבי

  • · הקידוחים ברולקות באיטום תחת הצנרת

    (אהוד)

    ערב טוב גבי

    אם קודם אוטמים, דרוש אח"כ לקדוח ברולקות להעביר את הצנרת. האם זו לא עבודה קשהבהרבה לאינסטלטור, לקדוח בשכבה עבה כ"כ של בטון? (החישוב הוא שאם מגביהים את רצפת האמבטיה גם עבור הניקוז הכפול וגםברולקות, אז הצנרת מתחילה קרוב מאוד לבטון, וכך האינסטלטור יאלץ לקדוח "מנהרה" ארוכה מאוד)

    והאם זה לא הורס את האיטום?

    בענין הניקוז הכפול:

    כתבת שמי השטיפה הנכנסים לניקוז העילי, לא יכולים להגיע לחול. תן לי בבקשה להבין כיצד זה. שהרי הצינור המנקז את המים מהמתקן, מנקז גם את המים העיליים וגם את המים מהחול. ומי השטיפה (כמו המים מהחול) הרי חודרים קודם לסיפון, ואז הם מעלים את המפלס בשני כיווני הסיפון (בכיוון הסמוך לצינור הניקוז ובכיוון הקולט את המים מהחול), וא"כ איך הם לא נכנסים לחול?

    האם ידוע לך אם הסיפון שבמתקן חוסם גם בין הביוב לחול (או רק בין הביוב למעל לריצוף)?

    • · רצפת חדרי רחצה

      (גבי)

      שלום אהוד,

      אותו ניקוז אינו מאפשר מעבר של מים אל מתחת לריצוף. הניקוז קולט את המים ומעביר אותן לצינור הראשי. גם הניקוז שמתחת לריצוף עושה את אותה הפעולה אך מים לא יכולים לחזור אחורנית , אלא במקרה שהצינור הראשי נסתם. אחרת- הם פשוט זורמים בכיוון הניקוז, עם השיפוע. ראה תרשימים באתר של MBMI.

      לגבי חציבות לאינסטלציה- יש לראות למה כוונתך- בשטח. בכל מקרה, ניתן לבצע אחד מהשניים:

      1. - לבקש מהאינסטלטור שיתווה את קו הצנרת והשיפועים שלה, עוד לפני תחילת האיטום. במקרה שכזה איש האיטום יפרק חלק מהצנרת, יתקן ויחליק את התשתית במקומות הנחוצים ויבצע את האיטום.אחר כך ישוב האינסטלטור לוודא שההתקנה והשיפועים של הצנרת תקינים.

      2- להכין תחילה את כל האיטום. אחר כך יבוא האינסטלטור , יחצוב היכן שצריך ויתקין את הצנרת. אחריו יחזוראיש האיטום ויתקן את המקומות שנפגעו.

      השיטה הראשונה היא כמובן העדיפה : לתכנן מראש, ביחד עם האינסטלטור, אתנתיב הצנרות.

      בכל מקרה חובה לבדוק את כל זה בשטח מבחינתנתיב הצנרת ועומק השיפועים, מיקום החציבות וכדומה. (קשה לבצע זאת מעל גבי הפורום).

      בהצלחה,

      גבי

      • · על תשובתך

        (אהוד)

        גבי שלום

        ראשית אסביר יותר את הבעיה. ראיתי בהסבר של דלמר שבין הצלחת ועד תחתית המתקן יש 8 ס"מ, וממילא יש להגביה את האמבטיה ב8 ס"מ במקום המתקן, ומסביב ביותר כדי לשפע. זה עושה לי בעיה. אני יכול לעשות ריצוף בבית בגובה 17 ס"מ מהבטון והאמבטיה אמורה להיות נמוכה יותר. אבל גם אם אעשה באמבטיה ריצוף כבשאר הבית, ישאר מהריצוף עד לצלחת 9 ס"מ. ואמנם אני יכול להכניס אתהצנרת הדלוחין בתוך ההגבהה, אבל אזיקרה מה שתיארתי בתקשורת הקודמת (שמכיון שהבטון קרוב כ"כ לצנרת, הצנרת תצטרך להכנס מיד לבטון ולהמשיך בו בקו כמעט ישר מקביל לבטון - כעין מנהרה). כעת אגש לפתרון שהעלית.

        בדרך 1 (העדיפה) לא הבנתי מה כוונתך שהאינסטלטור יתווה את קו הצנרת והשיפועים. האם שיתקין את הצנרת? א"כ הרי סדר העבודה אח"כ הוא להעלות את מפלס הבטון ולשפע. אז איך ניתן אחרי זה ל"פרקחלק מהצנרת" כשהיא כבר שקועה בבטון?

        ובדרך 2 הקושי נראה גדול, לקדוח מנהרה בקו כמעט ישר הקרוב לשטח פני הבטון. וזה גם יחליש את הבטון, וממילא האיטום שעליו יחלש.

        כמה חבל שלא ניתן לאטום תחת הצנרת כשהצנרת קיימת! הבעיה שגם אם אפשר להתכופף ולאטום מתחת לצנרת, אבל כך הצנרת עלולה להנזק תוכ"ד האיטום ולא נדע מכך. אם יש לך פתרון טוב, אודה לך על זה מאוד.

        הבעיה בעצם נוצרה בגלל השילוב של הניקוז הכפול עם האיטום תחת הצנרת. כי הניקוז הכפול מחייב הגבהה של 8 ס"מ ויותר כדלעיל. ולכן, שקלתי שאולי אאלץ לוותר על רעיון האיטום תחת הצנרת, ואשאר בניקוז הכפול בלבד.

        השאלות באופן זה, האם ניתן לאטום את הרצפה ברשת האינטרגלס כשהרצפה תהיה הרים וגבעות לאחר הצנרת וביטונה. וכן האם ניתן לעשות בקלות דרך למים מכל הרצפה לאיזור הנמוך של מתקן הניקוז הכפול, כשיש ברצפה גלים מבוטנים.

        הצעה: אולי באמת כדאי לטובת הציבור שתברר את הנושא היטב כדרכך, ותכתוב על זה מפרט מיוחד.

        תודה

        • · קולטנים לריצוף אמבטיה

          (גבי)

          שלום אהוד,

          יהיה יותר נוח אם תוכל להפנות אותי לקולטן הספציפי באתר MBMI אשר ברצונך להתקין.

          תשובתי הקודמת אכן יצרה בלבול משום שהיא התייחסה לסיטואציה אחרת לגמרי, שבה האיטום נמצא מתחת לצנרת- כאשר במקרה זההצנרת נותרתחשופה (מוגבהת) ואיננה מכוסה כלל ע"י בטון. סיטואציה זו כלל איננה תואמת את שאלתך לגבי קולטני דלמר אלא למצב אחר שקורה בבתים בשיפוץ בהם פתח הניקוז הראשי כבר קיים בבטון.

          במצב אותו תארת, בו מתבצע שיפוע וכל הצנרת שקועה תחת הבטון - אכן יש לבצע את האיטום מעל לצנרת, על גבי הבטון, כפי שציינת.

          לשאלתך לגבי העבודה עם רשת אינטרגלס : ניתן לבצע זאת אך על הביטון להעשות בצורה יפה וחלקה / מעוגלת היכן שצריך, כך שיהיה יותר קל להניח את הרשת. בכל מקרה, הנחת רשת בצורה זו דורשת סבלנות אך ניתנת לבצוע. יש לחתוך פיסות רשת ולהדביק בכל פעם פיסה לאזור המתאים.

          לגבי אותם "גלים מבוטנים", יש לראות בשטח. הבעיהבהסברים על איטומים שכאלה נעוצה גם באופן התכנון שלהצנרת אשר מטבעו משתנה מאמבטיה לאמבטיה... כך שהבלבול יכול להיות רב.

          קיבלתי את ההערה בנוגע למאמרים נחוצים. אכן כך. (אם תשלח תמונות מתהליך העבודה אצלך, אשמח לעשות בו שימוש).

          בברכה,

          גבי

          • · מקווה שאני בדרך להבין

            (אהוד)

            בוקר טוב גבי

            תודה על הדברים.

            לקחתי את הפרטים בקישור

            http://mbmi.co.il/Products.asp?cat_id=1&sub_cat_id=3

            מהקובץ PDF "איטום וניקוז כפול בחדרי אמבט ומקלחונים עם מחסומים מסדרה S-10". דומני שהמחסום שאני צריך איננו בדיוק מהסוג המתואר שם, אבל זה טוב להבנת העקרון של גובה צלחת המחסום מהאיטום (8 ס"מ. אני צריך מחסום שמנקז רק מי שטיפה ומים מהחול, וללא צינורות כניסת מים נוספים. כך שלכאורה למחסום יחובר רק צינור אחד, המנקז את המים לצינור הביוב, ובתמונותבקובץמחוברים למחסום2 צינורות. אך זה מה שמצאתי עד כה).

            אדרבה, אודה לך על המלצה למחסום המתאים לי.

            לא הבנתי מדוע בבית בשיפוץ שבו פתח הניקוז הראשי קיים כבר בבטון ניתן לעשות איטום תחת לצנרת ולהשאיר את הצנרת מוגבהת וגלויה, ובבנית קומה חדשה לא ניתן. כי אם ניתן בבית קיים להשאיר צנרת גלויה, מדוע בבית חדש לא נעשה אותו הדבר. פשוט נעשה את הפעולות כסדר זה:

            1.נקדח את החורים בקיר.

            2.נתקין את הצנרת בלי לבטן אותה.

            3. נעשה את ההגבהה למחסום ואת השיפועים, ונשאיר את הצנרת הגלויה לא מבוטנת (אמנם המקומות הנמוכים של הצנרת"יבוטנו" ממילא ע"י ההגבהה והשיפועים).

            4.ואז נאטום.

            5. נבטן את הצנרת הגלויה תוך תכנון שיהיה מקום למים לעבור למחסום.

            הבעיה פה שעדהאיטום ובאיטום הצנרת עלולה להנזק בלי שנדע (וכן אולי קשה לאטום תחת הצנרת כשהיא כבר מותקנת ומפריעה לאטום תחתיה). אבלכך גם בשיפוץ בית קיים. ולכן האינסטלטור מבטן מיד אחר התקנת הצנרת. ועכ"פ אם אינך חושש לנזק בזמן האיטום, אז מדוע בבית/קומה חדשים לא עושים כסדר שתיארתי.

            תודה רבה.

            • · מחסום רצפה

              (גבי)

              שלום אהוד,

              נמשיך..

              כשנתתי את הדוגמא לבית עם ניקוז קיים ברצפה, התכוונתילכך שישנם בתים אשר כבר קיים בהם ניקוז אנכי ברצפה. כך שאין צורך באותו מתקן אלאמשתמשים בניקוז אנכי שמוחדר לצנרת הקיימת ברצפה. ראה דוגמא לניקוז כפולאנכי, בקישור הבא:

              http://mbmi.co.il/pdf/page_26.pdf

              כאשר מתקינים קוטלנים / מחסומים אחרים של דלמר, יציאת הצנרות הנוספות היא תמיד מתחת לצווארון. כך שהיציקה התחתונה (השיפוע לכיוון הניקוז התחתון) תמיד יהיה מעל לצנרת. כלומר שתמיד יהיה צורך לצקת שיפוע מבטון או בטקל- על גבי הצנרות. אין טעם, במקרה שכזה, לבצע איטום גם מתחת לצנרת וגם מעליה.

              איטום מתחת לצנרת ניתן לבצע כאשר קיים כבר צינור ניקוז אנכי (4 צול) ברצפה, כמו בדוגמא המצורפת (ללא צנרת בצדדים). אופציה נוספת היא להתקין קולטן אחר , לא של דלמר, אשר אין לו צווארון כלל. כך שלא קיימת מיגבלת גובה ואין צורך לבטן את הצנרת.אנסה לצרף עבורך שרטוט מאולתר של אלמנט ניקוז שכזה. בכל אופן, במצב הנוכחי (ואחרי אין ספור דיונים..) כדאי פשוט לבצע את המפרט הטכני המומלץ ע"י דלמר ולכסות את הצנרתעם בטון שיפועים עד לגובה הצווארון. ראה הסבר בקישור הבא: http://mbmi.co.il/pdf/dalmer_page_31.pdf

              הערה לגבי החשש מפגיעה בצנרתגלויה : יש מקום לחשוש מכך בבניני דירות רבי קומות בהם מתרוצצים בשטח עשרות פועלים. אךבבניה פרטית אינני רואה מקום לדאגה. מקבעים את הצנרת במספר מקומות כך שהמים יוכלו לזרום מתחתם. על כל פנים זה מה שנהגנו לבצע ולא היו בעיות מיוחדות.

              בברכה,

              גבי

              • · איטום צימנטי מעל הצנרת

                (אהוד)

                ערב טוב גבי

                א. אני מקוה שאתה זוכר את ההתקשרויות בנושא זה. דומני שהיתה פה אי הבנה. אתה כותבשכשהניקוז הוא אופקי "יציאת הצנרות הנוספות היא תמיד מתחת לצווארון. כך שהיציקה התחתונה (השיפוע לכיוון הניקוז התחתון) תמיד יהיה מעל לצנרת. כלומר שתמיד יהיה צורך לצקת שיפוע מבטון או בטקל- על גבי הצנרות. אין טעם, במקרה שכזה, לבצע איטום גם מתחת לצנרת וגם מעליה." והבנתי שכוונתך שיציקת השיפוע לכיוון הניקוז התחתון היא מעל לצינור הניקוז היוצא מהמתקןלביוב(להלן "צינור הניקוז"). ושהאיטום חייב להיות ממילא מעל צינור הניקוז.

                ופה יש נקודה לא ברורה.אתה כותב שלכן חייבים איטום מעל הצנרת (ופה אני מתכוין לצנרת הביוב הכללית ולא לצינור הניקוז), ולא הבנתי מה הקשר, שנכון שחייביםמעל לצינור הניקוז, אבל למה חייבים בגלל זה גם מעל צנרת הביוב הכללית?

                וכשאני אמרתי שיש בעיה לאטום תחת הצנרת,התכוונתי לבעיה אחרת לגמרי: גובה הצווארון הוא 8 ס"מ, וא"כ אפילו אם גובה הריצוף הוא 17 (שזה גבוה יחסית), הרי נשאר מהריצוף לצוארון 9 ס"ה, וכך יצא שנצטרך לקדוח בבטון השיפוע, מנהרה ארוכה שתקרתה ממש דקה. (אגב בניקוז הכפול עם הצינור האנכי מה גובה הצווארון? ואםבאנכי זה נמוך מ8 ס"מ, אז פה אני מבין הבדל בין ניקוז אנכי לאופקי).

                ב. לעצם ההצעה לאטום מעל לצנרת, קיימת בעיה אם אוטמים בחומר צמנטי, שהרי אתה כותב שהוא לא מתאים לאיטומים מעל לצנרת (ובפרט שדרוש לחתוך את רשת האינטרגלס לפיסות ולהצמיד אותם בלי שיבלטו וכו`).

                ג. ופה רציתי להעלות כמה רעיונות שאולי יקדמו את הענין:

                הבעיה במתקן של דלמר כפי שאני הבנתי אותה, היא הגובה של הצווארון. והגובה הזה נובע לכאורה מהסיפון (שאחרת לא הבנתי למה הם מגביהים את הצווארון). ופה חשבתי כמה רעיונות. אני משער שרובם לא נכונים/טובים, ואודה לך על תיקון טעויותי.

                1. את המתקן אפשר להשקיע בבטון של הרצפה עד לצינור הניקוז(שרק הצינור יבלוט החוצה. ובעצם דרוש מעט פחות להשקיע, כדי שיהיה לצינור שיפוע לכיוון הביוב).

                2. ניקוז כפול עצמי, ללא שימוש במתקן הניקוז הכפול של דלמר אלא רק בניקוז עילי: ניתן לשפעעד מעט מעל לגובה הרצפה (את הנקודה הנמוכה נרים מעט. נקרא לה להלן "הנקודה הנמוכה")ולאטום את כל השיפוע, ומהנקודה הנמוכהלהניח צינור (להלן "צינורמאולתר")שיקלוט את המיםמהנקודה הנמוכה וינקזםלכיוון הביוב (נכסה את הצינור בבד גיאוטכני). הבעיה פה היא הריח, שיעלה ריח מהביוב ויסריח את החול,ויחדור דרך החול לאמבטיה. ולכןמהצינור המאולתר ירד לביוב צינורעם סיפון בדרך (להלן "צינורהיורד מהמאולתר"..) שיחסום את הריח. אמנם המים שבסיפון במשך הזמן יסריחו בעצמם (כי הם לא יתחלפו מדי פעם). ואת זה נפתור עם הניקוז העילי. שהצינור היוצא מהניקוז העילי יתחבר לצינור היורד מהמאולתר ויחליף תמיד את המים שבסיפון.העיקרון בפתרון זה, שבעיית הגובה בצווארוןהיא בגלל הסיפון,ולכן אני עושה את הסיפון מחוץ לאמבטיה - בדרך לביוב. הבעיה פה היא האילתוריות, כשקשה לצפות היכן יהיההכשל.

                3. אפשר להדר. לעשות כאופן 2, וחוץ מכך לעשות ניקוז כפול של דלמר: אחרי שעשינו את אופן 2,להתקין את הצנרת ולבטן אותה, ולעשות שוב שיפועים לצווארן של דלמר, ולאטום שוב מעל לצנרת. כך גם במקרה שתהיה נזילת צנרת המים ינוקזו לצינור המאולתר.

                4. להתקין את הצנרת בלי לבטן אותה, ואז לעשות את השיפועים (שהם עצמם יבטנוחלק מהצנרת) עד הצווארון של דלמר וכו`. אח"כ לאטום תחת הצנרת, ורק לבסוף לבטן את כל הצנרת (עם השארת מקום למים לזרום לניקוז הכפול. החסרון פה שאינני רגוע שהצנרת לא תנזק במהלך עשיית השיפועים והאיטום.

                5. כאופן 2, אבל צינור הניקוז לא יתחבר לביוב אלא יופנהלאויר שמעל מרפסת השכנים. כך אם תהיה נזילת צנרת אגלה אותה מיד. אבל הבעיה שבחדירת מים לחול דרך הפוגות, המים יטפטפו לשכנים. אמנם זה לא נורא כל כך, כי במקרה של כשל בפוגות אוכל לתקן ולמרוח רובה מחדש, כך שהטפטוף לא יהיה זמן רב.

                תכלס מתחשק לי לאטום תחת לצנרת (באיטום מעל אמנם אני מוכל לוותר על הסיכון של נזילת צנרת, אך יש את הבעיות שהזכרתי לעיל בסעיף ב`), אך מחוץ לפתרון 5,הדרכים העיקריות הן 2-3, שבשניהם יש אילתורים שאני חושש מהם(ובפתרון5 אני חושש מטפטוף לשכנים ומכך שאולי לא אוכל לתקן את הרובה, ושאחרי הכל זה מאולתר)ומסתמן שאאלץ לוותר ולעשות ככל עם ישראל.

                דומני שהגיע הזמן שינתן פתרון מוסדר לבעיות אלו (ע"י מוצר ייעודי. כגון בכיוון שהצעתי שהסיפון יהיה מחוץ לאמבטיה בדרך לביוב). אולי תוכל לסייע בכך?

                • · ניקוזים

                  (גבי)

                  שלום אהוד,

                  קראתי את הודעתך מספר פעמים ועדיין אינני בטוח שהבנתי את כוונת. דרושים שרטוטים או תמונות על מנת להמחיש. על כל פנים, להלן מספר הערות / תשובות.

                  1. כשמתקינים את הנקזים של דלמר עם ניקוז אפקי, חובה לבצע יציקה מעל הצינורות האפקיים, עד לגובה של הצווארון. האיטום מתבצע על גבי שכבת השיפועים- ולזו היתה כוונתי בכך שהוא מתבצע "מעל הצנרת ולא מתחתיה".

                  2. לא ברור לאיזו תעלה אתה מתכוון. שרטוט או תמונה היתה עוזרת. על כל פנים לא דרושה שום תעלה, ממה שהצלחתי להבין.

                  3. אפשר לאטום עם חומר צימנטי ורשת. העבודה יותר קשה, אך אפשרית. ואין שום סיבה שלא להשתמש בחומר ביטומני, אם ברצונך בכך, ללא רשת. כאשר מבצעים את האיטום מעל יציקת השיפועים, והצנרת כולה שקועה בשכבת השיפועים- ממילא לא תהיה בעיה של צנרת בולטת. אך גם אם תהייה צנרת שכזו- אפשר לבטן ולכסות אותה עם האיטום.

                  4. בעיית הריח להערכתי כלל לא קיימת, אלא במקרה של הצפה בביוב.

                  5. אפשר, כפי שהצעת, לבצע צינור ניקוז נפרד לגמרי עבור רטיבות שנמצאת מתחת לריצוף. במקרה שכזה השיפוע שמתחת לריצוף יוביל לשם את המים. הצינור עצמו יוכל ללכתבאופן נפרד לנקודת הביוב הראשית או לקיר החיצוני, או פתרון אחר כלשהו (זה תלוי בתכנית האינסטלציה).

                  אם אתה מתעקש לבצע איטום תחת הצנרת, אז תרד מהענין של דלמר, משום שאותו צווארון והחיבורים של הצנרת שמתחתיו- יוצר מיגבלה שלא ניתן להתגבר עליה.

                  יהיה עליך לבצע ניקוז כפול מאולתר אחר, כפי שהצעת.או לחילופין - לוותר על האיטום שמתחת לצנרת.

                  לסיום - התקשורת ביננו מתארכת משום הקושי להסביר באופן מילולי את מה שאפשר בקלות יותר להסביר באמצעות תמונות או שרטוט. אם תצרף בעתיד את אחד מאלה, יהיה הרבה יתר קל. או שכבר מיצינו...

                  בברכה,

                  גבי

                  • · צרפתי שרטוט להבהרת הענין

                    (אהוד)

                    שלום גבי

                    תשובתי התעכבה עד שלמדתי לשרטט את הדברים (אני מתנצל על האיכות..)

                    ראשית אסביר את כוונת שאלתי. אתה כותב שאי אפשר לעשות איטום מתחת לצנרת כאשר עושים ניקוז כפול עם יציאה אופקית. וברור שמובן שלא ניתן לעשות איטום תחת הצינור היוצא מהניקוז הכפול, מכיון שצינור זה יכול להיות רק בגובה הנמוך מצווארון הניקוז. אך אני מתייחס לשאר צנרת הביוב - מדוע לא ניתן ששאר הצנרת תהיה מעל לאיטום? ואני מתייחס שלמתקן הניקוז הכפול לא תחובר כל צנרת לכניסת מים, אלא רק הצינור הנ"ל המנקז ממנה אל הביוב. כך שרק צינור אחד יחובר למתקן. כך שרק צינור זה יהיה תחת לאיטום, וכל השאר לכאורה יכול להיות מעל.

                    ומאידך הצגתי את הבעיה כפי שאני הבנתיה. שמכיון שהניקוז הכפול מחייב להגביה את הבטון ב8 ס"מ, ממילא נשאר מקום מועט לצנרת הביוב (הכוונה לשאר הצנרת -אסלה אמבטיה וכו`). ולכן נאלץ לקדוח עבור הצנרת בתוך השיפועים.ובשרטוט שצרפתי, רואים שלצינור האסלה חייבים לקדוח תעלהבמדה, גםכשהריצוף בגובה 17 מהבטון הבסיסי. ופה השאלה שלי אם זה לא בעיה.

                    ואם זה לא בעיה לקדוח תעלה כזו (או במקרה של ריצוף בגובה 25 למשל), הרי לכאורה אין כל בעיה לאטום תחת הצנרת גם בניקוז כפול אופקי (ורק הצינור היוצא ממתקן הניקוז יהיה תחת האיטום). ולכן לא הבנתי את הקביעה הגורפת שבניקוז כפול אופקי לא ניתן לאטום תחת הצנרת.

                    רעיוון חילופי: שצינור האסלה לא יקבר תחת הריצוף מיד, אלא ילךבתחילה מעל לריצוף, וכך הוא יחדור תחת לריצוף רק כששיפועו יגיע לריצוף, ולא אאלץ לקדוח תעלה ארוכה בשיפוע המדה

                    .

                    בתודה!

                    אהוד

                    • · צנרת, חדרי אמבטיה

                      (גבי)

                      שלום אהוד,

                      נלך צעד צעד ונראה אם נבין.

                      1. ניתן לעשות איטום תחת צנרות שאינן מתחברות אל הניקוז הכפול (דלמר).

                      2. בשרטוט השני שצרפת, נראה שאפשר לבצע את האיטום תחת הצינור. אלא שיש לבדוק שהגבהת הבטון במקומות מסויימיםלא תפריע לשיפוע, כך שמים שנמצאים מתחת לריצוף יוכלו לזרום לכיוון המרזב הכפול (אם יהיה כזה).

                      לא אמורה להיות בעיה לחצוב תעלה במדה.

                      3. לגבי אותה קביעה גורפת שהזכרת, פשוט אין טעם לאטום תחת הצנרת ואחר כך לכסות אותה עם בטון שיפועים ושכבת איטום נוספת מעל. במקרה של נזילה המיים ילכדו מתחת לשכבת האיטום העליונה (שעל השיפוע), כך שפשוט אין הרבה תועלת או צורך בכך.

                      4. במצב הנוכחי עם צינור האסלה אין טעם לאטום תחת הצינור. צנרות של אסלה אינן נוטות ליצור בעיות (נזילות) כמו צנרות דלוחין (כיורים וכדומה) והשיקול העיצובי / האדריכלי חשוב יותר. כך שיש לחדור עם הצינור כמה שיותר קרוב לאסלה ולא להשאירו בולט מעל הריצוף מעבר למה שנחוץ.

                      כהערה- שים לב שתפקידו של הניקוז הכפול איננו רק למנוע בעיות כתוצאה מפיצוצים בצנרות, אלא הוא נועד על מנת לאסוף ולנקז את המים שחודרים במשך הזמן אל מתחת לאריחים (בין הפוגות ובמקומות אחרים).

                      שב"ש,

                      גבי

                      • · הקידוח במדה

                        (אהוד)

                        בוקר טוב גבי, וכל הכבוד על הסבריך וסבלנותך.

                        הבנתי מפסקה 1 בתשובתך האחרונה, שאכן כל מה שהתכוונת שלא ניתן לעשות איטום תחת לצנרת בניקוז כפול אופקי, זה רק לגבי צינורות שמחוברים למתקן ולא לגבי שאר צנרת האמבטיה (דלוחין ומים נקיים).

                        בפיסקה 3 ראיתי שהבנת מדברי כאילו התכוונתי לאטום תחת הצנרת ומעל זה לעשות שכבת שיפועים ואיטום מעליה. ודאי שלא התכוונתי לזה, אלא לעשות מדה הגבהה שתגביה 8 ס"מ את המקום הכי נמוך (=מתקן הניקוז הכפול) ותשפע מסביב, ועל זה לעשות את צנרת הביוב - זה הכל. ואני הרי הבנתי מדבריך שזה כלל שאם עושים ניקוז כפול אופקי, לא ניתן לעשות כלל איטום תחת לצנרת (הביוב). ושאלתי אם ניתן לקדוח תעלה (עבור צנרת הביוב) במדה, אז מדוע יש כלל גורף כזה. והרי אפילו אם לא ניתן לקדוח תעלה במדה כנ"ל, הרי במקרה של ריצוף גבוה יהיה מקום להניח את צנרת הביוב מעל למדה, ומה הבעיה לעשות אז איטום תחת לצנרת.

                        וההדגשה שאצלי כל הבעיה היתה רק קידוח התעלה במדה. ואתה התייחסת רק לצנרת המחוברת לניקוז הכפול. האם הבנתי נכון?

                        ומכיון שאם ניתןלקדוח תעלה במדה אז אין כל בעיה לאטום תחת הצנרת, לכן חשוב לי לדעת אם אנו מבינים נכון אחד את השני. אני מתכוין:

                        1.להגביה את האמבטיה באופן שהמקום הנמוך ביותר (מתקן הניקוז) יהיה בגובה 8 מהבטון, ומסביב יוגבה יותר עבור השיפוע.

                        2. לאטום.

                        3. עבור צינור האסלה (וכל צינור נוסף שירד מתחת לאיטום)לקדוח תעלה (או כמה תעלות אם זה כמה צינורות) במדה (שתהרוס כמובן גם את האיטום במקום התעלה)

                        4.להתקין את כל הצנרת ולבטן אותה באופן שישאיר זרימה של מים לנקז הכפול.

                        5. לאטום את המקומות שמעל לתעלות שקדחנו, ולחבר איטום זה לאיטום של שאר האמבטיה. מטרת סעיף זה לתקן את הבעיה שבמקום התעלות אין איטום. ופה אני לא מתכנן לאטום במקום התעלה תחת הצנרת, כיון שמקום התעלות הוא נמוך מצווארון מתקן הניקוז, וממילא מים שיזלו לשם לא ינוקזו. והתכנון לכן לאטום רק מעל לתעלות כדי שממקום התעלות לא יחדרו מים. והכונה פה למים שיחדרו דרך הפוגות, ולא למים שיחדרו מהצנרת השקוע בתעלה שבמדה, כיון שהמים שבתעלה נמוכים במילא מצווארון הניקוז.

                        האם כל זה בסדר?

                        אגב, אתה כותב שצנרת אסלה לא נוטה ליזול, ויותר זה קורה בצנרת דלוחין של כיור וכדו`. מדוע זה? מה ההבדל בין הצנרות?

                        בתודה

                        אהוד

                        • · רצפת חדר רטוב

                          (גבי)

                          שלום אהוד,

                          אכן, התמונה התבהרה (סוף סוף).

                          השלבים שתארת מובנים ותוכל לבצע את האיטום מעל אותה צנרת, כפי שתארת. כל זה בסדר.

                          לגבי צנרת האסלה,פשוטהערתי שהעסק נראה מיותר והטרחה אינה מוצדקת ,כפי שהבנתי אותה בתקשורת הקודמת. כמובן שתמיד ישנה אפשרות של דליפה מצנרת הביוב של האסלה, אך משום שמדובר על צנרת בקוטר רחב בדרך כלל אין בעיות עם זה (לפחות אישית לא נתקלתי בבעיות שכאלה, אלא אם בוצעה התקנה חובבנית לגמרי). בצנרת דלוחין של כיורים ומקלחונים ` אמבטיות כמובן שיש כמות גדולה יותר של מים.

                          בהצלחה,

                          גבי

  • · מחפש קבלן איטום גגות מומלץ באיזור המרכז

    (אופיר)

    טיפול בגג שטוח חד קומתי 85 מטר - הטיפול כולל יציקת בטקל על קלקר כולל תיקון שיפועים, רולקות ואיטום עם יריעות.

    • · קבלני איטום

      (גבי)

      שלום אופיר,

      תודה על הפנייה.

      קיבלנו את פרטיך באמצעות המדור צור-קשר וניצור עמך קשר בהקדם.

      שבוע טוב,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן