איטום חיצוני-תיקון
(אלי)
|
לאחר נזילת נפט ממיכל לחימום ביתי הוצאנו את הקרקע בצמוד למרתף. הבידוד שהיה כנראה זפת ועליו שכבת קלקר דקה נפגע כנראה מהנפט ועבר המסה חלקית. חשפנו קטע של כשני מטר לרוחב ועד תחתית היציקה של רצפת המרתף .
כיצד לדעתך לנקות ולאטום מחדש את הקיר?
|
|
|
איטום קיר תת קרקעי
(גבי)
|
שלום אלי,
יש לבדוק שלא נותרה קרקע ספוגה בנפט ליד הקיר.
בדוק במיוחד שהנפט לא חילחל אל הקרקעית לחיבור בין האיטום של הקיר
לבין האיטום שנמצא מתחת לרצפה. במידה והכל תקין נגב את הקירות במטלית יבשה והשאר את השטח פתוח על מנת שהנפט יוכל להתנדף.
את האיטום המחודש בקיר ניתן לבצע בחמרי אטימה ביטומנים משחתיים כגון אלסטופז 2000 (”פזקר”) מסטיגום , פלקסיגום (”ביטום”) וכדומה.
יש לבצע מספר שכבות על פי הוראות הישום של החמרים השונים. חשוב לא ליישם שכבות עבות מדי ולאפשר לחומר להתיבש לגמרי לפני שמכסים בשכבות נוספות. במידה וקיימים סדקים בקיר רצוי להניח רשת אינטרגלס בין השכבה הראשונה לשניה. את הרשת מדביקים על השכבה הראשונה בעודה טריה.
לסיום יש להדביק לוחות קלקר חדשים להגנה על האיטום ולמלא את הבור באדמה נקיה (שאינה ספוגה בנפט) או בחול נקי -לפחות בקטע הצמוד לקיר.
חג שמח ושנה טובה !
גבי
|
|
|
שאלה נוספת
(אלי)
|
תודה על התשובה המפורטת.
האם יש צורך להוריד את שאריות הזפת שיש על הקיר . זו עברה ריכוך על ידי הנפט.
בגרוד או על ידי להבה ?
|
|
|
הורדת זפת מהקיר.
(גבי)
|
שלום שוב.
שתי השיטות טובות.
באם הזפת נפגעה יש צורך להסירה או לפחות להסיר את החלקים הפגועים הרכים. אפשר על ידי גרוד ואפשר על ידי להבה. במקרה של שריפה עם להבה (במבער גז) הזפת כולה תתחמם ותיזול מטה וגם עלולה להדלק. כך שצריך להזהר, במיוחד במקרה שאתה רוצה לבצע את זה בעצמך. במקרה כזה הרבה יותר פשוט לגרד בשפכטל, לנגב ולהמתין לייבוש.
לפני הבצוע הזפת צריכה להיות יבשה מנפט וקשה למגע (אלא אם כן היא עומדת חשופה לשמש). כשאתה מעביר את היד על הזפת (הקרה) היד שלך לא אמורה להמרח ב”מיץ” שחור.
|
|
|
המלצה לאיש ביצוע
(אלי)
|
שוב תודה
האם יש לך המלצה לאיש מקצוע שיבצע
כאמור מדובר בשטח קטן יחסית
אלי
|
|
|
באיזה אזור בארץ ?
(גבי)
|
|
מקום
(אלי)
|
|
|
הדבקת קרמיקה אחרי איטום
(רינת)
|
לאחר שיפוץ מקלחת , הגענו לשלב האיטום .
את האיטום ביצענו על ידי מריחה של סיקה טופ 107 על כל קירות המקלחת והרצפה .
לאחר מכן , בשלב הדבקת הקרמיקה לקיר עם טיט, נדהמנו לגלות כי כל הקרמיקות נשרו ולא ניתפסו בקיר.
לאחר ברור עם חברת סיקה נאמר לנו כי יש למרוח שכבה של חומר מקשר . שרק בעזרתו נוכל להדביק את הקרמיקות בעזרת טיט מועשר בדבקים .
או לחליפין למרוח חומר מקשר ועליו לעשות שכבת טיח . ועליה להדביק את הקרמיקות .
ברצוננו לדעת מה המלצתך לטיפול בבעיה זו . האם אתם מכירים תופעה כזאת ?
האם אין סיכוי שהאריחים והטיח יפולו לאחר מספר שנים ?
תודה על תשובתך .
רינת
|
|
|
שלום רינת,
(גבי)
|
הבעיה מוכרת אך כמובן שבמקרים כאלו צרת רבים איננה חצי-נחמה.
חבל שלא קיבלתם מידע מתאים לפני הבצוע. למעשה זו גם אחריותו של הקבלן המבצע לדעת דברים מסוג זה. כל חומר איטום דוחה מים ורטיבות ולפיכך ידחה גם תערובות מלט או טיט רטובות, אלא אם כן תבוצע שכבת קישור עם מוספים להדבקה.
בכל אופן- המידע שקיבלת מחברת סיקה מדוייק ונכון. יש לבצע שכבת יסוד / קישור ועליה לבצע טיח+קרמיקה או הדבקה ישירה של קרמיקה כאשר בשני המקרים יש לשים מוסף הדבקה ואיטום מסוג סיקה לטקס ”סופר”.
אין כל חשש מנשירת הקרמיקה בעתיד. זה יחזיק עשרות שנים ללא שום בעיה.
במידה ותרצי מפרט יותר מדוקדק אנא פני אלינו בשנית ונשמח לעזור.
שבת שלום ובהצלחה.
|
|
|
ברור תשובתכם
(רינת)
|
תודה רבה על תשובתכם המהירה
האם ניתן על שכבת הקישור להדביק להדביק ישירות את הקרמיקה , או שעלי לעשות שכבת קישור ועליה לשים קרמיקות עם טיט מתאים .( מעורב בדבקים המחזקים אותו)
תודה ושנה טובה רינת
|
|
|
שאלה יפה.
(גבי)
|
התשובה היא שחייבים לשים דבק מסוג סיקה-לטקס גם בתערובת של הטיט, אם כי בשעור נמוך יותר. זאת משום שגם שכבת הקישור מתנהגת כמו חומר איטום (מכיוון שיש בה הרבה דבק). לפיכך יש להוסיף את אותו הדבק גם בתערובת של הטיט.
|
|
|
seram 205
(רינת)
|
תודה על תשובתכם .אולם בחברת סיקה המליצו בפני לעשות שכבת קישור עם סרם 205 מדולל במים .
ואחר כך להוסיף לטקס slt לתערובת הטיט .
האם זה טוב או שכדאי למרוח לטקס slt על הקירות במקום סרם 205.
תודה ושנה טובה .
רינת
|
|
|
שילוב של שני חומרים
(רינת)
|
כתבתם קודם שיש להוסיף את אותו הדבק , גם לטיט אולם בסיקה המליצו על שני חומרים שונים
מה אתם אומרים ?
תודה
רינת
|
|
|
שכבת יסוד לפני הדבקת קרמיקה
(גבי)
|
שלום ושבוע טוב.
ההמלצה שקיבלת מיבואני סיקה בהחלט טובה. סיקה סרם 205 נאחז מצוין על גבי סיקה טופ 107 ושכבת סרם 205 שתמרח על הקיר עם מלג’ משונן תיצור תשתית מחוספת וטובה מאוד להדבקת הקרמיקה עם טיט (ולטקס SLT). עלי לציין שיבואני סיקה אמינים ומקצועים מאוד ואין שום חשש לעקוב אחר המלצותיהם, אלא להיפך.
השיטה השניה שהצעתי טובה גם היא והיתה השיטה הנהטוגה במשך שנים רבות. כך שאם כבר רכשתם סיקה לטקס סופר תוכלו לבצע גם בשיטה זו ללא כל חשש, על פי הפרוט הבא:
שכבת קישור:
מרכבת ממלט וחול ביחס של 1:1 בנפח. לתוך זה מוסיפים מים מהולים בסיקה-לטקס ”סופר” בשעור 30 אחוז. מערבבים עד לקבלת תמיסה דלילה (בערך כמו ”שמנת”). את התמיסה מתיזים על הקירות באמצעות מכונת שפריץ ואח”כ עוזבים את כל זה ללא מגע ,לייבוש למשך 24 שעות. כמובן שיש צורך לנקות את הקירות היטב לפני הבצוע.
רצוי לבצע אשפרה של שכבת הקישור למחרת היום, לפני המשך העבודות.
את הדבקת הקרמיקה תוכלו לבצע עם טיט ובתוספת דבק לטקס במינון נמוך יותר (5 עד 10 אחוז מכמות המים שבתערובת).
כך ששתי השיטות טובות.
גבי
|
|
|
תודה רבה
(רינת)
|
גבי תודה רבה לך על תשובתך המהירה .
חג שמח ושנה טובה
רינת
|
|
|
|
שיקום עמודים ואטימתם
(אייל)
|
ברצוננו לבצע שיקום של מספר עמודים בבנין המשותף.מדובר בערך ב 6 עמודי בטון פגומים ברמות שונות. מדוח שקיבלנו מתברר שיש צורך לחפור , לשקם את העמודים ולאטום , ואחר כך לכסות מחדש. האם אפשר לקבל יותר מידע על השיטה והערכת מחיר ? תודה.
|
|
|
תיקון ושיקום עמודים.
(גבי)
|
שלום,
לא ניתן לתת הערכת מחיר רצינית לעבודות אלו מכיוון שהמחיר תלוי ברמת התיקונים בכל עמוד ובהיקף העבודות. המחיר יכול לנוע מ 700 עד 2000 ש”ח לעמוד ובאמת שלא ניתן להעריך מכאן.
מפרט טכני כללי הולך בערך כך:
1. חפירה בקרקע סביב העמוד וגילוי כל המקומות הפגומים.
2. פרוק בטונים רופפים באמצעות פטישון חשמלי וגילוי ברזלי זיון פגומים וחלודים.
3. סיתות לעומק מסביב לברזלי הזיון .
4. הורדת חלודה מהברזלים באמצעים מכנים.
5. החלפת ברזלי זיון אשר כשליש מעוביים נאכל בחלודה.
6. ציפוי הברזלים בחומר נגד חלודה כגון סיקה מונוטופ 610 /110.
7. בצוע תיקונים במלט לתיקונים (כגון סיקה רפ , סיקה טופ 122 , סטרקצ’וריית וכדומה).
8. השלמת התיקונים והחלקה במלט וחול +מוספי הדבקה ואיטום.
9. איטום החלק התת קרקעי במלט הידראולי, במריחה.
10.החלקה סופית של החלק העליון של העמודים בשליכט צימנטי חיצוני.
11. צביעה בצבע חוץ או בצוע גמר אחר רצוי כגון שפריץ+צבע וכדומה.
במידה ומדובר בקומת עמודים המשמשת לחניה יהיה גם צורך לבצע תיקונים באספלט או בריצוף הקיים. (לא ציינת באם מדובר במשטח מרוצף, חניה , או קרקע חשופה)
בכל מקרה יש לבצע עבודות מסוג זה תחת פיקוח של מהנדס /קונסטרוקטור ויתכן גם צורך בעיבוי העמודים על פי שיקולו.
שבת שלום + בהצלחה.
|
|
|
|
עבודות איטום מרתף
(ורד)
|
שלום,
יש לנו בעיות רטיבות בחלקים של הרצפה במרתף אשר מנוצל לחדר משחקים.קיבלנו הצעות מחיר לאיטום של מספר מקומות . הרטיבות מופיעה בכמה מקומות ליד הקירות וגם ליד המדרגות מאחור וגם יש ריח רע של עובש או תחב. שני קבלנים נתנו הצעות לפי מטר מרובע ואחד סרב בטענה שצריך לאטום את כל המרתף, מה שכלול בהוצאות כבדות מאוד מבחינתנו. האם הקבלן האחרון צודק ? כוונתי- האם אפשר לבצע אטימה מקומית רק איפה שצריך או שלא ?
תודה ושבוע שקט.
|
|
|
שלום ורד,
(גבי)
|
ושבוע טוב.
הבעיה מוכרת. לא ניתן לתת לך תשובה חד משמעית מבלי לראות את השטח. אבל אם מדובר במספר מוקדי רטיבות ולא במקור בודד או שניים, אז מומלץ להרים את כל הריצוף ולאטום את כל שטח הרצפה וגם את הקירות לפחות עד לגובה הבעייתי.
במקרה של ביצוע תיקונים מקומיים תקבלי אחריות רק על אותם המקומות, אבל במקרה של המשך תופעת הרטיבות יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לדעת מאין הרטיבות הגיעה ויפתח מסע ויכוחים ארוך עם הקבלן המבצע.
לדוגמא: לאחר בצוע התיקונים והחזרת הריצוף למקומו יגיע החורף ותגלו שהחול מתחת לריצוף רטוב ומים מציפים את השטח. לא תוכלו לדעת מהו מקור החדירה המדוייק של המים. מקום הווצרות השלולית על פני הריצוף איננו בהכרח מקום הכניסה של המים למבנה, אף על פי שזה ”נראה” ככה.
לסיכום: עדיף לבצע איטום יסודי כמו שהציע קבלן האיטום האחרון.תיקונים מקומיים אינם פותרים תמיד את הבעיה והמים יכולים לנדוד ולהכנס פנימה ממקום אחר.
במידה ותלכו על תיקונים בלבד מומלץ להשאיר את המרצפות פתוחות במקומות של התיקונים ולראות מה קורה בחורף. ככה לפחות תוכלו לגלות אם המים חודרים מהמקום האטום או שממקום אחר.
שיהיה בהצלחה.
|
|
|
תודה
(ורד)
|
|
|
תחילת אטימה של בריכת שחיה, מהשאלה הקודמת.
(מוטי דהאן)
|
תודה רבה על ההסבר המפורט. הבריכה כבר בנויה וגם נבנתה בערך כפי שתארת. רציתי לשאול האם יש צורך להמתין 28 ימים לאחר היציקה או שניתן לקצר את התהליך ולהמשיך בעבודות האיטום של הבריכה. הענין הוא שאם יורד גשם הרצפה מתמלאת במים והקבלן אומר שאין צורך להמתין ממש את כל התקופה של 28 יום. והאמת היא שאינני בטוח עד כמה זה חשוב וגם המפקח רמז שאפשר להתחיל.זה גם מעכב לנו עבודות אחרות מבחוץ לבריכה.
אז להמתין עוד שבוע בערך או שלא משנה ?
|
|
|
רצוי להמתין.
(גבי)
|
וכמובן לתת אשפרה.אבל בינתיים אפשר להתחיל בהכנות של הקירות מבפנים ומבחוץ (רולקות החלקות,חיתוך ברזלי זיון וכולי) במידה וזה עדיין לא בוצע. את הציפוי הסופי (האיטום) רצוי לעשות אח”כ וממילא צריך גם זמן אשפרה עבור כל עבודות הבטון האלו.
|
|
|
האמת שכבר הגזמתי
(מוטי דהאן)
|
אבל במידה ואפשר- האם אוכל לקבל פרוט של ההכנות שדיברת עליהן ? הרבה תודה וסליחה על ההטרדות.
|
|
|
הכנת קירות הבריכה לאיטום.
(גבי)
|
שבוע טוב מוטי. אין צורך להתנצל. (נראה לי שזה תפקידו של המפקח שלך...) מכיוון שאין עדיין באתר זה מפרט טכני לאיטום בריכות אנסה לתמצת את ההכנות. עבודות ההכנה של הקירות דומות מאוד לעבודות ההכנה שב איטום מרתפים מבפנים. אנא ראה מאמר זה.
בנוסף למצוין במאמר הנ”ל יש לודא שלא קיימים כפיסי עץ מהתבניות של יציקת הקירות. במידה וקיימים כפיסי עץ חובה לסתת ולהוציא אותם מהקירות. אם נעשה שימוש בחיזוקי מתכת בין לוחות התבניות של יציקת הקירות- יש לטפל בהם כאילו היו ברזלי זיון, ע”פ המתואר במאמר הנ”ל.
עם סיום ההכנות הקירות צריכים להיות חלקים ללא בליטות ושקעים.אם תהיינה לך עוד שאלות- חזור ונדנד.
בהצלחה !
|
|
|
מרוב שאלות-
(מוטי)
|
אני כבר כמעט מומחה לאיטום בריכות שחייה. תודה רבה מאוד מאוד !
|
|
|
|