הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרתף

    (דליה גודמן)

    בבנייה פרוייקט בעתלית, הוצף השנה המרתף במים. הקבלן הבטיח שניתן לאטום את המרתף על ידי חפירה סביב הבית וציפוי ביריעות בולטימניות והזרקה של סיליקון. אני עוברת לבית בקיץ אך אני חוששת שהבעיה תחזור על עצמה בשנה הבאה. מה דעתכם, האם ניתן לפתור את הבעיה?

    • · מרתף מוצף.

      (גבי)

      שלום דליה, חסרים פרטים ותאור מדוייק יותר של המצב ושל הדברים המדוייקים שהקבלן מתכוון לבצע. האם מדובר בקבלן איטום או בקבלן שבנה את הפרוייקט ? מרתפים מוצפים בדרך כלל כתוצאה מכשל באיטום אשר מתחת לרצפה או כתוצאה מכשל בחיבור שבין הרצפה לקירות. במקרה כזה לא ניתן לפתור את הבעיה בבטחון רק באמצעות חפירה ואטימה של הקירות החיצונים. לאמר זאת בפשטות: במידה וחדירת המים מתבצעת רק דרך הקירות החיצונים של המרתף- אכן יש צורך בחפירה ואיטום מחודש של הקירות. במידה והחדירה מתבצעת דרך הרצפה - הבעיה לא תיפטר. במידה והחדירה מתבצעת בחיבור בין הרצפה לקירות אזי יש סיכוי לפתרון באמצעות חפירה עד לאותו האזור אך הצלחת האיטום איננה ודאית (ולא אפרט את סיבתה כעת). אגב- אין דבר כזה ”הזרקת סיליקון”. אולי כוונתך להזרקת פוליאוריטן או הזרקת אפוקסי ?.... אלו אגב מתבצעים בדרך כלל בעת ביצוע איטום מבפנים ולא בעת ביצוע איטום חיצוני בקירות.... (האם המרתף מוצף גם בקיץ ?) אנא פרטי יותר נתונים ונשמח לעזור הלאה. בכל מקרה זה נשמע כאילו הקבלן סתם מורח תיאורים מקצועים או שלא הסברת אותו נכון.

      • · איטום קיר

        (אהוד)

        שלום רב ברשותי מרתף בבית פרטי בגשם האחרון חדרו לי מים למרתף בין הריצפה לפנל של הריצוף . הגישה לקיר החיצוני שחדרו לי המים היא קשה כי צריך להכנס מתחת לבית ולחפור ידנית , ברצוני לשאול איזה פיתרונות קיימיםבכדיי לאטום את הקיר בפני חדירה מים המרתף תודה . חשוב לי לציין שבעיה זאת נוצרה רק הגשם האחרון , וכאשר אין גשם אין חדירתמים , כמו כן מיסביב לבית יש אדמה ברוחב של 3 מטר עד לחומת המיגרש של הבית. תודה

        • · איטום קיר מרתף

          (גבי)

          שלום אהוד,

          חדירת מים אל קומות מרתף מן החיבור בין הקירות לרצפה היא בעיה נפוצה.

          אם המרתף אינו קבור עמוק באדמה ההעדפה היא לבצע חפירה ולתקן את האיטום מבחוץ. אם הדבר איננו מעשי- מבצעים איטום פנימי ״שלילי״ מהצד הפנימי של המרתף.

          לצורך כך יש להסיר את המרצפות ואת שכבת הטיח שמעליהן ולבצע אטימה עם חומרי איטום צימנטים הידראולים שעמידים בלחץ מים. כמו כן ניתן להשתמש בחומרים אחרים ובשיטות שונות כגון הזרקה של פוליאוריטן אל הסדק בחיבור בין הקיר לרצפה, אטימה עם חומרי אטימה גבישים שנספגים לעומק הבטון - ועוד.

          ראה את המאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים. ראה גם דוגמא בקישור המצורף, לעבודת איטום קומת מרתף מבפנים.

          שים לב שניתן לבצע את העבודה רק בחלק הקרוב לקיר ולא לפרק את כל האריחים באותו מרתף אלא רק שתי שורות של אריחים בצמוד לאותו קיר. אך במקרה זה תקבל אחריות רק על האזור שיאטם וישנה אפשרות תאורתית / מעשית שהבעיה תחזור על עצמה.

          הסבר :חדירת הרטיבות יכולה להתרחש גם ממקום מרוחק יותר ולהתבטא ביציאת מים בין האריחים לפנלים. כל שיש יש לבדוק בשטח ולהחליט בהתאם.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן