הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג בניין משותף

    (אוליאנה)

    שלוםבחורף שעבר הייתה נזילה רצינית בגג.השנה אני בוועד הבית ורוצים בהקדם לתקן את הגג.הביניין נבנה עם יריעות (לא יודעת מאיזה חומר) בשנת 1992, לפני כ-5 שנים שמו זפת לפתרון בעיית נזילות.הזמנו 3 קבלנים ולכל אחד גרסה משלו:1. טוען שהבעיה במכזבים בלבד. צריך להגדיל אותם (תמורת 1000 ש"ח).2. ממליץ לעשות איטום עם חומרים אקריליים (פוליגג), כולל ניקיון יסודי ופיתוח מכזבים (תמורת 3500 ש"ח).3. ממליץ לשים זפת חמה ולשפר שיפועים למכזבים תמורת 33 ש"ח למטר (שטח הגג 180 מטר) - סה"כ נגיד 6000 ש"ח.ההצעה של מס` 2 - נראת לנו סבירה. אבל עכשיו אחרי שקראתי באתר זה המלצות - אני מבינה שעל זפת רצוי לשים זפת.האם המחירים של זפת שנתנו לי הגיוניים?מה תמליצו לעשות, כי היום סיכמתי לסגור חוזה.מחכה לתשובה.אוליאנה

    • · איטום גג - זיפות גג משותף

      (גבי)

      שלום אוליאנה,

      על מנת לדעת בברור מה נכון לבצע על גג הבנין יש לבדוק אותו בשטח.

      לדוגמא: לא ברור מהי הבעיה עם השיפועים ליד המרזבים. אם בוצע איטום עם יריעות ביטומניות בעת הקמת הבנין, תיקון השיפועים ליד פתחי המרזבים יכול להיות ענין מרכב. אם בוצע רק זיפות- הבעיה קלה יותר לטיפול.

      על כל פנים, להלן תשובות לשאלות :

      1. האיטום הטוב ביותר יהיה עם יריעות ביטומניות. אטימה עם יריעות תחזיק מעמד זמן רב עם מינימום אחזקה ובסופו של דבר, לאורך השנים, יהיה הזול ביותר מבין כל האפשרויות האחרות.

      2. תיקון ליד המרזבים בלבד אינו מומלץ והנזילות יכולות להמשיך ולהתרחש.

      3. המחיר שקיבלת עבור איטום גג הבית עם חומר אקרילי (פוליגג) נשמע זול מדי ומכאן ניתןלהניח שהעבודה שתתבצע לא תהיה טובה. כלומר- הקבלן יבצע שכבה אחת בלבד על הגג, במקום שתיים, ואולי אף ללא שכבת יסוד. בצוע מקצועי אמור לעלות יותר מכך ובמחיר הנוכחי לא יבוצעו שתי שכבות מלאות בעובי 2.5 ק"ג למ"ר, כפי שנדרש. כמו כן יש לתת את הדעת לכך שחומרי איטוםאקרילים אינם עמידים תחת תנאי מים עומדים (שלוליות), כך שאם שיפועי הגג לקויים- עדיף לעבור לחומרים אחרים (או לתקן את כל בעיות השיפועים).

      4. המחיר שקיבלת עבור זיפות הגג הוא סביר, במידה ותבוצענה שתי שכבות עם אינטרגלס או פיברגלס בין השכבות. שכבת זיפות אחת אינה מספקת והמחיר שקיבלת מתאים לשתי שכבות. המחיר אמור לכלול בתוכו את תיקון פתחי המרזבים.

      מבלי לבדוק בשטח, ועל פי האפשרויות שציינת- זיפות גג הבנין נשמע כאופציה הטובה ביותר.

      ראי מאמרים מתאימים לשתי השיטות:

      זיפות גגות ,

      סיוד או הלבנת גגות -לתחזוקה שנתית של הזיפות,

      ו - איטום גגות בחומרי איטום אקרילים-המתאר את שיטת העבודה הנכונה עם חומרי אטימה מסוג זה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן