הוספת הודעה חדשה
  • · קופינג מאבן כורכר

    (שגיא)

    ברצוני לדעת עם איזה חומר (הדבקה/טיט) כדאי לבצע חיבור קופינג מאבן כורכר דחוסה על גדר בטון (המהווה את גדר הכניסה לבית המגורים) וכן האם כדאי למלא את הפוגות בין האבנים (במידה וכן באיזה חומר).

    תודה מראש

    • · הדבקת אבן כורכר

      (גבי)

      שלום שגיא,

      מפרט מדוייק עבור הדבקת אבן כורכר עליך לקבל מהמהנדס / האדריכל, בהתאם למשקל האבן, גודל השטח, עובי שכבת ההדבקה (מישוריות השטח)ועוד. במקרה של אבן כבדה / עבה יתכן גם צורך בעיגון וקשירה עם רשת ויתדות מתכת.

      לשאלתך בענין חומרי הדבקה :

      ניתן להדביק קופינג ואריחים מסוגים שונים (אבן, שיש, וכדומה) עם דבקים יעודיים כגון דבקי קרמיקה המסומנים תחת האותיות C2T והמיועדים לחיפוי חיצוני, כאשר מומלץ להשתמש בדבקים אשר מגיעים עם מוספי הדבקה נוזליים על בסיס לטקס SBR.

      לדוגמא- דבק מסוג סיקה סראם205, או דבק מסוג 114 (מיסטר פיקס) עם תוסף מסוג בונד 250A.

      בכל מקרה יש ליישם שכבת יסוד על גבי התשתית עצמה ועל גבי גב האריח ולעבדו בשיטת רטוב-על-רטוב. יש לעבוד על גבי תשתית צימנטית נקייה לגמרי מאבק ומ"מיץ מי-בטון" שנוצר לעיתים על פני הבטון ,לאחר היציקה.

      לחילופין, במקום דבק מוכן, ניתן להשתמש גם עם תערובת צימנטית (מלט וחול 1:1) אשר מועשרת בדבק לטקס SBR בשעור 50 אחוז מכמות המים שבתערובת. ראה באתר "גילאר" מפרט הדבקה לאבן עם דבק לטקס סופר SB-112.

      מומלץ לבצע איטום של השטח לפני החיפוי משום שהאבן ממילא סופגת מים. איטום ניתן לבצע עם חומרי אטימה צימנטים משחתיים , בשתי שכבות, כאשר עדיף להשתמש בחומרים מאותו היצרן של חומרי ההדבקה / ולהיפך. ניתן גם לבצע שכבת איטום ראשונית עם התערובת הצימנטית שהוזכרה לעיל ולאחר הייבוש (למחרת) להמשיך עם ההדבקה כמתואר לעיל.

      אם אבן הכורכר מאוד סופגת / פריכה / פורוזיבית- רצוי לבצע עליה שכבת יסוד דלילה יותר מהמתואר לעיל (מלט ללא חול ו 50 אחוז דבק לטקס SBR בתערובת) ואחר כך להמשיך על פי המתואר לעיל, בשיטת רטוב-על רטוב.

      מקווה שלא הסתבכת...

      ניתן לבצע כוחלה / רובה על פי ההעדפה אישית שלך מבחינת המראה החיצוני. מבחינת אטימות לא תהייה לכך משמעות רבה כל עוד האבן עצמה סופגת רטיבות. לאיטום האבן תוכל להספיג אותה עם חומר שקוף מסוג סילוקסן. ראה מאמר על איטום קירות חיצוניים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן