הוספת הודעה חדשה
  • · סימני רטיבות

    (מור)

    בחדר האמבטיה שלי הופיעו סימני רטיבות בתקרה(עד כדי כך שהתקרה מתפוררת בחלקים)ואצל שכן שלי בקומת הפנטהאוז מעלייהופיעו סימנים בקירות. לאחרונה אני רואה סימני רטיבות בקיר נוסף בדירה. האם יכול להיות שזה כתוצאה מחוסר איטום בגג או נזילה ?איך ניתן לאבחן שזה בעיית איטום ולא נזילה מצנרת אחרת בבית (מים/ביוב) ? במידה וזה אכן איטום הגג, האם יש מניעה לבצע איטום כנ"ל בעונת החורף ? תודה

    • · נזילות בתקרה תחת מרפסת, מקלחת

      (גבי)

      שלום מור,

      יש לבדוק בשטח אם מקור הרטיבות הוא מן המקלחת או מאותה מרפסת מרוצפת. אם הרטיבות מופיעה תחת המרפסת או קרוב מאוד לקצוות שלה- סביר להניח שהיא אכן המקור לבעיות, אך הדבר אינו ודאי.

      את אותה הבדיקה יש לבצע גם בדירת הפנטהאוז : אם ישנה רטיבות בקירות מעל הפנלים, באזור שסמוך לחדר הרחצה, הדבר יכול להצביע על בעיה בצנרתו/או בעיה באיטום של חדר הרחצה.

      מטבע הדברים, מכיוון שהרטיבות הופיעה בחורף, החשד נופל תחילה על המרפסת. אך ללא בדיקה בשטחלא ניתן לאמר זאת. במקרה של ספק ניתן לבצע בדיקה גם עם מצלמה תרמית, אם כי ברוב המקרים הקו המנחה המתואר לעיל- מספיק.

      איטום מרפסת ניתן לבצע גם בחורף אך זה גם תלוי בשיטת האיטום. ההעדפה היא כמובן להרים את הריצוף של אותה מרפסת ולתקן את שכבת האיטום. במקרה של בצוע שכזה ניתן לבצע את העבודות בחורף,בימים ללא גשם, אך אם מדובר על מרפסת או גג מרוצף גדול, שדורש זמן עבודה ממושך יותר לריצוף, יתכן שעדיף יהיה לדחות את שלב הריצוף עצמו- לקיץ.

      ניתן גם, אך לא מומלץ, לבצע את האיטום על גבי הריצוף הקיים, ללא פרוק. שיטה זו הרבה פחות רצויה מבחינתך ונכון יהיה אם תתעקשי על בצוע עבודה יסודית.

      רק לאחר בדיקה של השטח יש להחליט על שיטת ומועד הבצוע.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן