הוספת הודעה חדשה
  • · הצפה עקב פיצוץ צנרת ניאגרה

    (עמיר)

    שלום

    לפני חצי שנה לערך היה אצלי בבית פיצוץ צנרת פלסטיק שמובילה לניאגרה. הצנרת חיצונית לגמרי. בשעת הפיצוץ לא הייתי בבית ולכן הזרימה המשיכה כמה שעות. ככל הנראה זרמו כ 15 קוב מים

    כשהגעתי לדירה היא הייתה מוצפת כולה בגובה 2-3 ס"מ.

    לאחר שפניתי את מים, היו כמה ימים של לחות מטורפת בבית.

    יש לציין שלאחר הפיצוץ היתה נזילה אצל השכנים מלמטה שנעצרה מזמן.

    לפני כחודשייםהחלו להראות סימני הלחות על כמעט כל הקירות עד גובה של כ 10-20 ס"מ מעל הפאנל. וככל שעובר הזמן נראה כי הסימנים עולים.

    לאחרונה עשו לי בדיקת לחות ע"י חברת הביטוח. הבדיקה כללה קדיחה בין המרצפות. הוצאת חול והוספת עופרת. ערבוב בתוך מיכל ומדידת הלחות שנוצרה. המדידה הראתה 6%. הבוחן אמר שזו אכן לחות שמצריכה טיפול והמליץ על פתרון של יבשנים.

    1.תוכלו לפרט מה זה בדיוק אומר יבשנים? והאם בדיקה זו מספיק רצינית

    2.האם נראה לכם שזהו הפתרון הנכון או שיש צורך להרים את המרצפות?

    3. יש לי בעיית אטימותרצינית ב 4 חלונות (די גדולים) - הקבלן בעבר עשה כמה תיקונים ועכשיו הוא מנסה להתחמק (עברה תקופת בדק הבית בינתיים)

    האם ביטוח על הדירה מכסה דברים כאלו?האם אתם מטפלים במקרים כאלו? אם כן,מהו הסדר גודל של המחיר?

    • · נזק הצפה בדירה

      (גבי)

      שלום עמיר,

      הרטיבות בקירות, כמו גם התאור שלך על כמות הרטיבות ועל נזילות בתקרת השכן- מצביעות על כך שכמות המים שנמצאת תחת הריצוף היא גדולה.

      לא מומלץ לסמוך על בדיקת לחות בלבד אלא יש להרים מספר אריחים במקומות שונים ולראות בעין את מצב הרטיבות. על פניו נראה שלא יהיה מנוס מהחלפת הריצוף. שים לב שחברת הביטוח תנסה להתנער מכך בכל דרך אפשרית.

      מספר תשובות לשאלות, ועוד:

      1. חברת הביטוח תנסה לשכנע אותך, במקרה הטוב, שיש להשתמש בשיטות ייבוש , בכדי שלא לכסות את נזק החלפת הריצוף. שיטות אלו אינן אמינות . ישנן שתי "שיטות" לייבוש שכזה: האחת ע"י תנורים הפועלים במקביל עם שואבי לחות. השנייה באמצעות קדיחה בפוגות שבין האריחים והחדרת אויר חם אל מתחת לריצוף.

      את שתיהן, אם לאמר זאת בפשטות, שמאי הבטוח יכול לנסות בבית שלו. אצלך בבית - אל תסכים בשום אופן.

      רטיבות שנמצאת תחת אריחים אינה נעלמת מעצמה גם לא אחרי תהליך ייבוש שכזה. בד"כ אדי הרטיבות פשוט מתרוממים כלפי מעלה וחוזרים לטפטף חזרה מטה, משום שהם כלואים תחת האריחים והפוגות הסגורות. רק חלק קטן מהרטיבות אולי יפלט- וגם זאת לאחר זמן ממושך מאוד. אין טעם לקחת סיכונים. חברת הבטוח צריכה לכסות את עלות הנזק- דהיינו החלפת המילוי למילוי יבש וכולל נזקים נלווים אחרים.

      2. חובה לקחת שמאי חיצוני ופרטי שאינו עובד עם חברות הבטוח. כנ"ל לגבי החברה שתבצע את התיקונים. בעקרון- כל מה שיגידו לך בעלי אינטרסים מצד חברת הבטוח, יהיה לטובת חברת הביטוח -ולרעתך. במקרה הצורך (בד"כ יש צורך), תוכל לתבוע את הבטוח בעזרת הדוח של השמאי עם הערכת הנזק שלו. אם לא תוותר, תקבל בסופו של דבר את המגיע לך. אך קח תחילה שמאי חיצוני שיבוא ויבצע בדיקה יסודית.

      3. הביטוח אינו מכסה נזילות מחלונות. אך מומלץ להיוועץ עם עו"ד משום שיתכן כי תוכל עדיין לתבוע את הקבלן, למרות תום תקופת הבדק, משום שהפגם היה קיים גם קודם.

      4. יש לבדוק בשטח אם הנזילות נגרמות כתוצאה מהתקנה לקויה (חוסר איטום של התשתית לפני הרכבת החלונות) או כתוצאה מפגם בהרכבת החלון, במפעל.

      לא ניתן לדעת את עלות התיקונים אך תוכל לפנות אלינו באמצעות המדור צור קשר במקרה ותרצה בכך. מומלץ להיוועץ תחילה עם עורך דין ולא להתפשר על בצוע תיקונים מקומיים במקרה שהתיקון דורש את פרוק ו/או את תיקוןהחלונות במפעל.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן