הוספת הודעה חדשה
  • · סימני רטיבות בקירות פנים

    (אלי)

    אשמח לעזרתך בנושא רטיבות שהתגלתה בקירות פנים (כ - 20 ס"מ מעל הפנל) בבית פרטי. התופעה קרתה גם בחורף שעבר אבל אז זה היה בטרם רוצפו מרצפות במרפסת הכניסה. בקיץ התופעה נעלמה ולפני כחודש החלה שוב.

    למיטב ידיעתי לא בוצעו עבודות איטום לאחר שלב השלד. הקירות החיצונייםמצופים בשליכטה צבעונית וסימני הרטיבות מופיעים רק בקירות הפנים.

    האם יש פתרון פחות דרמטי מלקלף הקירות ולבצעאיטום? אני מתכוון לאפשרות של צביעה בסיליקון שקוף או מריחת סיקה בחלק התחתון של הקירות והמרפסת המרוצפת מסביב לקירות הבית , או כל פתרון אחר.

    בתודה מראש

    • · איטום רטיבות בקירות פנים, בית פרטי.

      (גבי)

      שלום אלי,

      אנא פרט את מיקום סימני הרטיבות בקירות הפנים : האם כוונתך לצד הפנימי של הקירות החיצוניים של הבית, או לקירות פנימיים שאים קרובים כלל למעטפת ?

      רטיבות מן הצד החיצוני של קירות פנימיים (שאינם קרובים למעטפת) יכולה להגרם גם כתוצאה מכשל במערכת האינסטלציה. אך אם ישנם סימני רטיבות רק בהיקף הבית, החשד הראשוני הוא כמובן על בעיה עם קירות חיצוניים. קירות שנמצאים במפלס מתחת לקרקע יש לאטום היטב באמצעות חפירה. ראה מאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע. אטימה עם חומר שקוף לא תעזור.

      בענין אותה מרפסת- אם לא בוצעה כל אטימה לפני הנחת הריצוף הרי שגם שם אין מנוס מבצוע עבודה יסודית כולל הרמת הריצוף. במקרים מסוימים ניתן להרים רק חלק מהריצוף, אך חסרים נתונים ויש לבדוק זאת בשטח.ניתן לאטום את המרפסת עםיריעות ביטומניות או עםחומר ביטומני משחתי. מרפסת קטנה ממש (עד 10 מ"ר) ניתן לאטום גם עם חומר צימנטי. ראה מאמר ראשי על איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניותהמתאר את המקומות עליהם יש להקפיד בעת האיטום. אין טעם לנסות ולאטום ללא הרמת הריצוף, אם הנך בטוח שלא בוצע איטום כלל.

      יש לבדוק אם בוצעה חגורת הפרדה אטומה בין הריצוף החיצוני לפנימי. אם לא בוצעה חגורת הפרדה הרטיבות שכלואה תחת הריצוף החיצוני תמשיך ממילא לזחול פנימה ובמקרה שכזה תגלה תחילה סימני רטיבות קשים בקירות הפנימייים הסמוכים למרפסת (אך הרטיבות לא תעצור שם).

      אם תפרט יותר נתונים נשמח לעזור הלאה אך יש לבדוק הכל בשטח ולבחון אפשרות תביעה נגד הקבלן. בכל מקרה, במצב שתארת אין להתפשר על תיקונים מקומיים בשיטות שהצעת. אלו לא יפתרו את הבעיה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן