הוספת הודעה חדשה
  • · צבע נגד עובש בגג

    (שירי)

    אני גרה בדיקת גג. בקירות של הגג, הפונים לתוך מרפסת הגג, יש עובש בעיקר בחלק העליון שלהם. איזה סוג צבע מתאים לצביעה של הקירות?

    תודה,

    שירי

    • · נקי את העובש עם פונגיצ’ק

      (מנחם)

      וצבעי בצבע אקרילי דוחה עובש כמו אקרינול.

    • · צביעת קירות סביב מרפסת גג

      (גבי)

      שלום שירי,

      צביעת קירות חיצונים יכולה להתבצע בצבע אקרילי המיועד לשימוש חיצוני ,כגון סופרקריל 2000 (טמבור) או צבעים דומים (נירלט). לחילופין ניתן לצבוע גם בצבע על בסיסמדללים (נירלט). אין צורך להשתמש בצבע נגד עובש.

      העובש שהופיע על החלק העליון של הקירות יכול להגרם כתוצאה מחדירה של רטיבות אל עומק הקיר. הוא יכול להגרם גם כתוצאהמזליגה של מי גשמים על הקיר עצמואשר גורמת להיווצרות רטיבות מתמדת באותו אזור (האזור אינו מתייבש משום שאינו מוחלק / צבוע היטב והמיים "יושבים עליו" ועל הלכלוך שהצטבר). בעקרון עובש נגרם בכל מקום בו קיימת רטיבות קבועה / מתמשכת, ללא אפשרות לייבוש מהיר. גם צבע נגד עובש אינו יכול למנוע את היווצרותו על גבי המשטח עצמו, כאשר זה מלוכלך ורטוב רוב הזמן.

      תחילה מומלץ לבדוק אם ישנה חדירה של רטיבות אל תוך הקיר העליוןכתוצאה ממעבר מים דרך ראש המעקה(נקרא "קופינג"). מעבר רטיבות יכול להתרחש בין אבנים החיפוי של המעקה (ה"קופינג"), או באמצעות ספיגה ישירה, לעיתים אפילו מהצד החיצוני של המעקה.

      לא ברור משאלתך אם ישנו קופינג למעקה עם אף מים בולט כלפי פנים, אשר מונע הרטבה של הקיר. קופינג עם אף מים שבולט פנימה אינו מאפשר למי הגשמים לאסוף את הלכלוך שהצטבר על ראש המעקה ולהזרים אותו על הקיר. לכלוך שכזה שמצטבר על הקיר יכול לאסוף אליו את הרטיבות ולגרום לסימני עובש בהמשך.

      לסיכום : יש לבדוק תחילה מדוע נגרם עובש באזור ולטפל בהתאם. הצביעה- בצבע חוץ רגיל.

      שבוע טוב,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן