הוספת הודעה חדשה
  • · בעיית רטיבות בקירות חנייה

    (לילך)

    חנייה מקורה קירות בגובה מטר עם ריצפת אבן משתלבת. קירות החנייה נפוחים ומתקלפים כתוצאה מכך שמים חודרים לריצפת האבן המשתלבת אל קירות החנייה.

    חשבנו אל חיפוי קירות החנייה בקרמיקה מסיבות אסטטיות אך כיצד נפתור את בעייה הרטיבות? התנפחות הקיר?

    העניין דחוף בתודה מראש..

    • · בעיות איטום - תיקון קירות חניה

      (גבי)

      שלום לילך,

      יש לבדוק תחילה מהו הגורם לחדירת רטיבות אל אותם קירות חניה.ההנחה שהרטיבות מקורה ברצפת האבן המשתלבת יכולה להיות נכונה, אך יתכנו גם גורמים נוספים שיש לבחון אותם במקביל וחסרים נתונים עליהם בשאלתך.

      מספר אפשרויות-

      1. אם הרצפה תחת האבן המשתלבת הינה יציקת בטון,יהיה צורך להסיר את האבנים ולבצע איטום של חלקים מהרצפה ושל קרקעית הקירות, עם יריעות ביטומניות או עם חומר אחר, כך שלא יהיה מגע ישיר בין הריצוף לבין תחתית קירות החניה. לצורך זה יהיה נדרש להסיר חלקי טיח וצבע בתחתית הקירות.

      2. אם אותן קירות קבורים בקרקע (בצד החיצוני), הרטיבות יכולה לחדור גם משם.

      3. גם אם הקירות אינם קבורים בקרקע מצידם החיצוני, רטיבות עדיין יכולה לטפס בצורה קפילארית מן הקרקע אל מעלה הקיר ולגרום לאותם קילופי צבע. זאת, בהנחה ומדובר על חניה בקומת קרקע.

      במקרים השני והשלישי כנראה שלא יהיה מנוס מפרוק שכבת הטיח בתחתית הקירות ובצוע איטום "שלילי" עם חומר איטום צימנטי משחתי (כגון סיקה טופ 107). לאחר מכן- חיפוי בהדבקת קרמיקה.

      כמובן שלא מומלץ לבצע חיפוי קרמיקה על גבי הקירות מבלי למנוע תחילה את חדירת הרטיבות. זו תגרום להופעת סימני עובש בין האריחים ואף לנשירת הקרמיקה בשלב מאוחר יותר.

      אם תפרטי יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · רטיבות בקירות החנייה

        (לילך אפרים)

        גבי,

        תודה רבה על תשובתך המהירה.

        בתגובה לתשובתך ככל הנראה לי שהאופציההראשונה היא המקרה שלנו היות והחניה בגובה מפלס הכביש (גם הכביש וגם החניה אבן משתלבת) הקיר לא קבור בצידו החיצוני ולא ידוע כמהקירקבור מתחת למפלס החנייה אך אם כך המצב איך אוכל לאטום את תחתית הקיר?

         

        • · איטום קירות חניה

          (גבי)

          שלום לילך,

          אם הקיר שקוע או בא במגע עם הקרקע, ישנו חשש למעבר קפילארי של רטיבות אל תוך הקיר. במקרה זה עדיף להסיר את שכבת הטיח מהחלק התחתון של הקיר, לבצע איטום עם חומר צימנטי ואחר כך לבצע את החיפוי.

          כמו כן יש לבדוק אם קיימת רצפת בטון. אם אכן קיימת- מומלץ להסיר את האריחים למרחק של מטר אחד לפחות מהקיר ולבצע את אותו האיטום גם על קרקעית הבטון. את האיטום על הקרקעית ניתן / רצוי לבצע גם עם יריעות ביטומניות שתולחמנה אל הרצפה ואל הקיר, עד מעבר למפלס הריצוף. העקרון הוא שבכל מקרה- אם יתבצע איטום טוב של הקיר עד מעבר לגובה סימני הרטיבות, התופעה תיפסק, אך בנוסף יש לדאוג להפרדה מלאה בין שכבת הריצוף לקיר.

          הנ"ל מהווה תאור כללי בלבד, תחת מגבלות ההסברים שלך. כך שכמובן שמומלץ לבדוק זאת בשטח עצמו.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן