הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג וילה חדשה

    (מאור)

    שלום לכולם,אני בשלבי סיום שלד בבית חדש שאני בונה ואין לי מושג מה אני עושה עם הבידוד בגג. הוילה היא קומה אחת עם הפרש גבהים של 70 ס"מ בין מתחם הסלון/מטבח לחדרים. אני רוצה בעתיד להשמיש את הגג ולכן אני שוקל לרצף לפחות חלק ממנו.השאלה היא איך בדיוק אני מבצע את האיטום בחלק שבלי הריצוף? ואיך בחלק שמרוצף?

    • · איטום ובידוד גג חדש

      (גבי)

      שלום מאיר,

      חובה עליך לקבל יעוץ בשטח הן מבחינת הבידוד והאיטום והן מבחינת ההכנות לריצוף , תוך התייחסות לגובה הריצוף ביחס לפתח היציאה אל גג. לא ניתן לתת מענה הולם רק באמצעות הפורום.

      באופן עקרוני -

      בידוד הגג מתבצע בשלב היציקה של השיפועים, ע"י לוחות בידוד (קלקר או "רנדופן") אשר מונחים מתחת לשכבת השיפועים. עובי הבידוד תלוי באקלים של אזור המגורים.

      בגג החשוף מבצעים את השיפועים מעל גבי הלוחות, באמצעות בטון קל (בטקל) ומעליו אוטמים אחר כך עם יריעות ביטומניות.

      על אותו חלק גגשאמור להיות מרוצף בעתיד עליך לקבל כאמור מפרט מלא ממתכנן המבנה. את היציקות של השיפועים ניתן לבצע מבטון (מדה) מחוזקת ברשת ברזל, או לשלב יציקה שכזו מעל גבי שכבת הבטקל, הכל בהתאם להחלטת המתכנן. יש לטפס עם האיטום בקירות סביב הגג לגובה מספק, (עד מעל לגובה הפנלים של הריצוף העתידי). ישנם דברים נוספים שיש לבדוק אותם בשטח על מנת שלא יהיה צורך לפרק בעתיד איטומים שיבוצעו כעת.

      באזורים חמים מומלץ לשקול גם בצועשל שכבת בידוד נוספת מעל גבי הגג החשוף, מעל היריעות, בשיטת גג הפוך : מניחים לוחות בידוד על גבי שכבת היריעות ומכסים הכל בחצץ. ראה מאמר על בידוד גגות בשיטת גג הפוך.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן