הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרתף וקירות לבנים מכורכר ביפו העתיקה

    (נורית שני)

    קראתי את המידע על האיטום השלילי.

    ולא ברורים לי כמה דברים.

    האם האיטום השלילי, הפנימימספיק (במידה ונעשה על פי ההוראות) בכדי למנוע רטיבות הלבנים החשופות? ולכמה זמן יחזיק מעמד? לאן "הולכים " המים שמאחורי שכבת האיטום ואיך עלי לנקז אותם?

    מדובר במרתף מעל באר אטומה. ויתכן ויש שם מי תהום מליחים.

    האם יתכן שרטיבות הנצפית בתקרה, נובעת מהחללים שמתחת לרצפה.

    אם הרטיבות יורדת מלמעלה ואין לי אפשרות לאתר את מקור הרטיבות שבקומות שמעל, היתכן שתעבור מאחורי "קליפת" האיטום השליליותפגע ביסודות הבניין, האם הרטיבות יכולה לגרום בסופו של דבר לסכנת התמוטטות של הבניין כולו?

    • · איטום מרתף עתיק, קירות אבן, יפו

      (גבי)

      שלום נורית,

      ניתן לבצע איטום פנימי על גבי קירות היצוקים בטון. אם מדובר על מרתף שקירותיו בנוייםמאבן כורכר הסיפור יהיה הרבה יותר מסובך ויש לבדוק אותו בשטח על מנת לבדוק אפשרויות לבצוע איטומים בשיטות נוספות. אם תצרפי תמונה נוכל להבין יותר טוב במה מדובר.

      באשר לרטיבות בתקרה- זו יכולה להתרחש כתוצאה מנזילות מעל התקרה , כפי שציינת. אך יתכן שישנה בעיה של עיבוי. במקרי עיבוי קשים וכאשר חלל המרתף איננו מאוורר-האדים יכולים לגרום לסימני רטיבות קשים בתקרה.

      יש לבדוק את כל הגורמים בשטח למצוא פתרונות מתאימים אך על פי תאורך כנראה שלא מדובר על פתרון סטנדרטי ויהיה צורך בבדיקת אפשרויות נוספות ושימוש בשיטות איטום נוספות כגון הזרקות ו/או אטימה עם חומר איטום גבישי.

      לשאלתך : האיטום השלילי , כאשר הוא מבוצע היטב, מחזיק מעמד זמן רב מאוד. על גבי תשתית צימנטית חזקה ובמבנים אשר אין בהם בעיות סדיקה- האיטום מתבצע בהנחה שמדובר על עבודה יסודית חד-פעמית, ולא על עבודה שיש לחזור לבצע אותה מדי מספר שנים.

      מבחינת בטיחות ישנה השלכה לנוכחות רטיבות משום שזו פוגעת בברזלי-הזיון אשר ביציקות. אך מדובר על תהליך ארוך מאוד של עשרות שנים ואף יותר מכך.

      אם תצרפי יותר נתונים ותמונות נשמח לעזור הלאה אך כמובן שיש לבדוק את הכל בשטח עצמו וכדאי אף להשתמש במצלמה תרמית.

      שב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן