הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג בסופר גג משופר

    (אלונה)

    האם מומלץ לאטום גג שזופת בעבר בזפת חם בסופר גג משופר או שרצוי לזפת ולסייד שוב ?

    • · איטום גג - זיפות או חומר אקרילי

      (גבי)

      שלום אלונה,

      כהקדמה יש לאמר שכנראה שתקבלי דעות לכאן -- ולכאן...

      ראשית - יש לאמר שהאיטום הטוב ביותר , לזמן הארוך ביותר, מתקבל עם יריעות ביטומניות.

      שנית - יש לדעת כי יריעות ביטומניות ניתן לבצע רק על גבי שכבות זפת ישנות ולא ניתן לבצע זאת על גבי חומרים אקרילים כדוגמת ה"סופר גג" שהזכרת. כך שאם תבצעי חומר אקרילי כעת, יהיה כנראה צורך להסירו מהגג בשלב יותר מאוחר, אם תרצי לבצע יריעות בעתיד.

      שלישית- ניתן לבצע איטום עם חומר אקרילי רק אם ישנו שיפוע טוב בגג ואין בו שלוליות כלל. החומרים אקרילים אינם מחזיקים מעמד תחת שלוליות.

      רביעית ואחרונה : אם כבר מחליטים שימוש בחומר אקרילי, יש להבין כי בצוע נכון עולה כסף ומתקרב לעלות של היריעות. מריחה חפוזה של חומר אטימה אקרילי, בכמות בלתי מספקת וללא חומר יסוד- איננה יעילה לזמן רב ואיננה מומלצת כלל.

      המלצתי האישית :

      אם אין תקציב- בצעו כעת זיפות בשתי שכבות עם פיברגלס או אינטרגלס בין השכבות וכולל סיוד מועשר בדבק. בעתיד- תוכלו לבצע יריעות על גבי הזיפות.

      אם בכל זאת תעדיפי את החומר האקרילי- ראי הוראות יישום כלליות במאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקרילים. החומרים המומלצים לאיטום מסוג זה הם חומרים מתקדמים ועמידים יותר, כגון פוליגג סופר M, מולטיגג או מאסטרגג.

      בברכה,

      גבי

      • · לגבי, תודה על תשובתך המפורטת , שאלה נוספת

        (אלונה)

        האם תוכל לתת לי הערכת מחיר לזיפות בשתי שכבות עם פיברגלס או אינטרגלס בין השכבות וכולל סיוד מועשר בדבק. והאם טיפול זה מחייב סיוד של הגג כל שנה לפני הקיץ?

        תודה

        אלונה

        • · מחיר זיפות

          (גבי)

          שלום אלונה,

          המחיר נע סביב ה 30 ש"ח למ"ר אך המחיר תלוי במצב הגג ובגודל השטח.

          באשר לסיוד : בעיה נפוצה עם סיוד גגות הינה בכך שסיוד "רגיל" נעלם ברובו מהגג לאחר הגשמים הראשונים. לאחר מכן נותר הגג חשוף לשמש, כאשר גם ימי השמש של החורף גורמים לנזק לשכבת הזיפות.

          כאשר מבצעים סיוד שמועשר בהרבה דבק הרוב המוחלט של שכבת הסיד, או כולה- נותר דבוק לגג לטווח ארוךמאוד והזפת נותרת מוגנת מקרני השמש. גם במקרה זה יש לבדוק בתחילת הקיץ מה מצבו של הסיוד . לעיתים ניתן יהיה לוותר עליו לגמרי ולעיתיםיהיה צורך בבצוע שכבה נוספת לכיסוי מספר קרחות ולהקניית לובן חדש ובוהק לגג, שעוזר מבחינת הבידוד התרמי. ראי גם מאמר על סיוד או הלבנת גגות ועל זיפות גגות. סיוד מועשר בדבק - הנו תמיד מומלץ והנו למעשה הכרחי, אלא שהשוק מורגל מזה עשרות שנים לבצוע סיוד "רגיל" (שברוב המקרים אינו מחזיק מעמד כלל ) ולכן כדאי להוסיף מעט כסף לקבלן ולקבל סיוד מועשר בדבק.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן