הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרפסת מרוצפת בריצוף טרצו

    (שרון)

    שלום ותודה.

    אני גר בבית פרטי שנבנה ב 1980 במרפסת הגג שלי יש חדירת רטיבות לתחתית התקרה הריצוף הוא ריצוף טרצו ישן ובלוי וכן גם הפוגותיש לי אפשרות (מבחינת הגובה)להדביק על הריצוף הקיים ריצוף קרמיקה חדש ואולי לההשתמש ברובה אפוקסית לפוגות החדשות האם זה מומלץ???

    האם יש חומר איטום שקוף המתאים למרצפות טרצו מבלי להדביק קרמיקה חדשה או למלא את הפוגות הישנות??

    תודה רבה!

    • · איטום מרפסת מרוצפת אריחי טרצו

      (גבי)

      שלום שרון,

      ראשית לשאלתך : לא מבצעים שכבת ריצוף על גבי שכבה קודמת ללא איטום קודם. מילוי מישקים עם רובה אפוקסית תמיד מומלץ אך לעולם אינו בא במקום האיטום שמתחת לשכבת האריחים.

      אם ברצונך לבצע ריצוף מחודש על הקיים, ללא הסרת הריצוף הישן, חובה לבצע תחילה איטום. חומר האיטום בו תשתמש נקבע ראשית בהתאם להפרש הגבהים בין הריצוף של המרפסת לבין הריצוף הפנימי. אם ישנו מספיק גובה- ההעדפה תמיד היא לבצע איטום עם יריעות ביטומניות. אם אין מספיק גובה- אוטמים עם חומרים משחתיים, פוליאוריטנים או ביטומנים (הראשונים עדיפים).

      אם הריצוף רופף, ובמיחד כאשר מדובר על מרפסת עם שטח גדול - לא לוקחים סיכונים כלל. מפרקים הכל ואוטמים מחדש, שזו תמיד תמיד תמיד- האופציה העדיפה.

      לגבי שימוש בחומר שקוף על הריצוף הנוכחי ראה דוגמא לעבודת איטום מרפסות עם חומרי איטום פוליאוריטנים שקופים. מפרט והסברים נוספים תוכל לקרוא במאמרים הבאים:

      1. איטום מרפסות או גגות מרוצפים - על גבי הריצוף הקיים , מתאר איטום מרפסת בחומר פוליאוריטני כאשר המרפסת תרוצף מחדש לאחר מכן, מעל שכבת האיטום.

      2. איטום וציפוי מרפסות, גגות ומשטחים מרוצפים - עם חומרי אטימה פוליאוריטנים משחתיים , מתאר בצוע איטום מרפסת בחומרים פוליאוריטנים (שקופים או צבעוניים), ללא ריצוף לאחר מכן.

      ראה את ההמלצות במאמרים הנ"ל לגבי בחירת שיטת האיטום ולגבי הכנת השטח.

      אם תפרט נתונים נוספים נשמח לעזור הלאה.

      שב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן