הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרפסת מרוצפת

    (בועז)

    שלום,

    ברשותי בית דו מפלסי עם מרפסת מרוצפת כ-20 מ"ר בקומה העליונה המרפסת איננה מקורה ולאחר החורף הקומה העליונה וחדר המדרגות רוויים ברטיבות המתפרצת בקירות הפנימיים מעל גובה הפנלים ובחלל חדר המדרגות. אין כל בעייה של רטיבות מתחת לתיקרה. אני מעריך שחדירת המיים נובעת מליקויי באיטום בחיבור בין המרפסת לבית. מבין הפתרונות שמוצעים בפורום חשבתי ליישם רובע אפוקסית על כל המרפסת. מנסיון העבר ושימוש ברובה רגילה אזי הרובה נוטה להתפורר עקב הקרינה והחום הרב בקיץ. שאלתי האם תמליץ על פתרון זה? מה תוקפו ואיזו רובע מומלצת. (אשמח גם להמלצת יצרן מסויים) ואולי ציפוי חיצוני כלשהו? תודה מראש, בועז

    • · איטום מרפסת מרוצפת

      (גבי)

      שלום בועז,

      הבעיה שתארת אכןמצביעה על ליקוי חמור בחיבור בין הבית למרפסת. אך לא מומלץ לגשת לפתרון זול של איטום מישקים בלבד, עם רובה אפוקסית.

      מומלץ לכל הפחות לפתוח את שורת הריצוף הסמוכה לפתח הבית ולאטום שם את אזור החיבור כמו שצריך. זכור גם שבמצב הנוכחי ישנה רטיבות כלואה תחת שכבת הריצוף וזו תמשיך לחלחל פנימה גם בעתיד. רק אטימה / חסימהתמנע את המשך מעבר הרטיבות פנימה.

      איטומים מהסוג שמבוצע על גבי שכבת ריצוף של מרפסת מרוצפת הנם בעקרון איטומים בעלי אורך חיים קצר יותר ואשר נועדים "לדחות את הקץ" ואת הצורך בהרמת הריצוף.מבחינה מקצועית הם אינם יכולים להחשב כפתרון מקצועי ארוך טווח ובמקרה שלך , בו ישנה חדירה רצינית של רטיבות , כלל לא מומלץ להתפשר על הפתרון שהצעת.

      לשאלתך הנוספת : רובה אפוקסית תמיד מומלצת לשימושבמרפסות מרוצפות למרות שניתן להסתפק גם ברובה אקרילית. בשני המקרים- בצוע רובה על הריצוף אינו בא להחליף את הצורך באיטום מתחתיו.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך- איטום מרפסת מרוצפת

        (בועז)

        גבי,

        תודה על התגובה המהירה והמיקצועית. אכן הבנתי שהפתרון הנכון הוא פתיחת המעבר הגובל עם המרפסת ואיטומו. האם תוכל להמליץ על הפעולות העיקריות שיש לבצע והחומרים הנידרשים? אני עדיין שוקל אפשרות של ביצוע רובע כפתרוןמעבר לאור הקרבה לחורף, אומנם כרוך בעבודה מאומצת שיכולה להרוויח קצת זמן? האם במקרה זה יש מקום לשקול רובע רגילה או אפוקסית? במידה ואיישם פתרון כזה אזי אני פחות רגיש לעלות ויותר לעמידות לאורך זמן כל עוד לא פתרתי את מקור הבעייה כפי שאתה מציע. מה המלצתך?

        תודה מראש,

        בועז

        • · איטום מרפסת

          (גבי)

          שלום בועז,

          כפי שציינתי קודם, המלצתי היא לכל הפחות לפרק את שורת המרצפות במרפסת, אשר צמודה אל פתח היציאה.

          לאחר הפרוק כנראהשהליקוי יתגלה לעין. יתכן שלא קיים כלל סף הפרדה (חגורת בטון) תחת הפתח. בדרך כלל מתגלה שישנה חגורת הפרדה, אלא שאין איטום מעליה- בין החגורה לריצוף, או שישנם חורים / ליקויים ברורים באיטום.

          לעיתים מתברר גם ששכבת היריעות אינה מטפסת לגובה מספיק בקירות. במקרה זה יהיה צורך לפרק גם את המרצפות לכל אורך הקיר ולתקן את האיטום גם שם.

          ישנה גם אפשרות (נדירה יותר) שהקיר הניצב לאזור מחדיר רטיבות אל מתחת לשכבת האיטום, או שתתגלהצנרת חשמל תחת הריצוף אשר חודרת לתוך סף ההפרדה והמים נכנסים סביבה,בנקודת המפגש. צריך לפתוח - ולראות.

          הערה חשובה נוספת - שים לב שעלול להיות ליקוי בהתקנה של מסילת הויטרינה, כאשר היא ממוקמת יותר מדי פנימה, מעבר למיקום של סף ההפרדה שמתחת לריצוף. במקרה שכזה, שהוא גם כן די נפוץ, המים יחדרו אל מתחת לריצוף הפנימי למרות שיש איטום מושלם בחלק החיצוני, תחת ריצוף המרפסת.

          מבחינת לוח הזמנים - תיקון העסק אמור לארוך יום-יומיים, בהתאם למה שמתגלה. לא יותר מכך.

          אם ברצונך לבצע גם את איטום הפוגות, בצע זאת עם רובה אפוקסית על פי המאמר על איטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף. אלא שיהיה צורך להוציא תחילה את הרובה האקרילית הקיימת. עבודת איטוםשכזו אורכת גם היא כשני ימי עבודה, על מרפסת בגודל קטן / בינוני ומומלץ לתת לאיש מקצוע לבצע אותה.

          נשמח לעזור הלאה ושנה טובה,

          גבי

          • · איטום מרפסת

            (בועז)

            גבי שלום,

            בהמשך להמלצתך, האם תוכל להמליץ על חומרי האיטום הנדרשים לביצוע האיטום?

            ושאלה אחרונה בנוגע לרובע אפוקסי, מה אורך החיים של הרובע בתנאי קיצון של מזג האוויר והאם יש יצרן שאיכותו גבוהה יותרץ (כממומלץ כנראה שאיישם את הפתרון הראשון שהמלצת)

            תודה רבה ושנה טובה,

            בועז

            • · איטום מרפסת

              (גבי)

              שלום בועז,

              לאיטום פגמים קטנים בלבד ניתן להשתמש בחומרים ביטומנים משחתיים- סמיכים, אשר מיועדים לתיקוני יריעות.למשל : ביטומצמנט, מסטיק 244, מסטיק MC, פזקרול 16, פלקספז V- ואחרים. אלא שיתכן שיהיה צורך לבצע הלחמת טלאים של יריעות או השלמות שונות דומות- מה שיצריך איש מקצוע.

              רובה אפוקסית מחזיקה שנים ארוכות מאוד ואין חשש. רצוי להשתמש ברובה אפוקסית של היצרנים המובילים : סיקה (אפו-פוגה)מאפי (נגב), ואחרים.

              בהצלחה,

              גבי

              • · איטום מרפסת

                (בועז)

                גבי שלום,

                בהמשך לייעוץ בנוגע לחומרי האיטום (מעבר בין מפתח הבית למרפסת מרוצפת) אזי הומלץ לי חומר של ביטום בשם מסטיגום 10. האם החומר מתאים ליישום הנ"ל?

                גמר חתימה טובה,

                בועז

                • · איטום מרפסת עם מסטיגום

                  (גבי)

                  שלום בועז,

                  מסטיגום מתאים לצורך איטום תחת הריצוף, איטום משטחי בטון, וכדומה. כך שניתן למרוח אותו על סף ההפרדה עצמו, אם לזאת התכוונת. לסתימת חורים ומרווחים גדולים עדיף לעבוד עם חומר סמיך יותר אך ניתן גם לעבוד עם המסטיגום במספר שכבות. זה תלוי במה שברצונך לבצע והיכן, ומה יש כעת על התשתית. לא הסברת זאת בשאלתך. (צילום יוכל לעזור).

                  בהצלחה,

                  גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן