הוספת הודעה חדשה
  • · בעיות עובש וחדירת נוזלים

    (גלי)

    שלום רב. אנחנו גרים בבית בודד צמוד קרקע. לאחרונה עשינו שיפוץ של איטום גג וצביעה מחודשת של הבית על רקע פטריות, עובש ורטיבות פנימיים. מקווים שאיטום הגג נעשה כראוי ושלא תחזורנה הבעיות הללו. עם זאת כמה שאלות:

    1. במקלחת היה עד עכשיו עובש בתקרה (כתמים שחורים, ללא רטיבות או התנפחות), שהופיעו רק בחורף. יש תחושה שבמקלחת מצטברת המון לחות, שמן הסתם בחורף לוקח זמן עד שהלחות מתייבשת. האם מאוורר יכול לסייע בייבוש מהיר יותר? האם יש הצעה כלשהי?

    2. צמוד למבנה בנינו לפני כשלוש שנים תוספת לחדר כביסה קטן. שמנו לב שיש סדק בין הבלוקים של התוספת לבין הקיר ונראה לנו שזהו מקור הרטיבות שהיה לנו בקיר הפנימי בבית. כיצד ניתן לאטום את אותו סדק?

    3. במקומות מסוימים ברצפת הבית ישנה רטיבות. בחלק מהמקומות הרצפה החיצונית היא אדמה ובחלק מהמקומות מדובר באזור חיצוני מרוצף. האם חייבים להרוס את כל החיצוני כדי לעשות חפירות ואיטום כראוי או שניתן לעשות טיפול עצמאי פשוט יותר?

    סליחה מראש על אורך ההודעה

    • · איטום בית, בעיות עובש

      (גבי)

      שלום גלי,

      1. "ונטה" ששואבת את האויר היא פתרון מקובל לחדרי רחצה סגורים. אחרת- מומלץ פשוט להשאיר חלון פתוח בחורף.בעיות עובש בתקרות של מקלחות הנן תופעה שכיחה והפתרון היעיל ביותר הנו איוורור. בנוסף ניתן לצבוע את התקרה עם צבע נגד עובש כגון אקרינול.

      2. תיקון סדק בין המבנה הישן לחדש.

      עבודת הבנייה בוצעה ללא התייחסות מתאימה לסדק שהיה ידוע מראש שיתרחש בעתיד. יש לראות את הסדק בעין . אם תצרפי תמונה של הסדק מבפנים ומבחוץ נוכל לתת תשובה יותר יעילה. הפתרון המקובל הוא איטום של התפר / הסדק עצמו עם מסטיק גמיש פוליאוריטני וכיסוי נוסף מעל האיטום- עם רצועת פח מגולוון. אך חסרים נתונים ולא ניתן להשיב כראוי.

      3. רטיבות שחודרת מן החוץ פנימה מחייבת בדיקה יסודית. כאשר מדובר על קיר חיצוני יש לבצע חפירה ולאטום את החלק התת קרקעי. ראי מאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע. (מידע נוסף, גם במאמר על איטום בית צמוד קרקע).

      במקרה של חדירת רטיבות תחת משטח מרוצף חיצוני יש לבדוק כיצד המשטח מחובר אל המבנה , אם בכלל. לעיתים ניתן לבצע הפרדה בינהםואיטום מקומי ולעיתים אין מנוס מאיטום כל המשטח. חובה לבדוק זאת בשטח. ראי מאמר בנושא, על איטום בתים צמודי קרקע - מרפסות, שבילים מפתנים. אם מים חדרו פנימה אל מתחת לשכבת הריצוף הפנימית אין להמתין משום שהנזק יחריף.

      השאלה ארוכה, כך גם התשובה, ו"שיעורי הבית" שיש ללמוד.

      מומלץ כמובן לבדוק הכל במקום עצמו.

      נשמח לעזור הלא ובהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן