הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים בקיר מבוסס בלוקי אשבונד

    (פבל)

    שלום,בדירתי שנבנית כרגע ה"י קבלן לאחר סיום בנית שלד הופיעו 2 סדקים בקיר מבוסס בלוקי אשבונד בעובי 10 סמ`. סדק אחד חמור יותר עובר באלכסון מהתקרה עד הרצפה והוא קיים לכל רוחב הקיר, דהיינו רואים את הסדק משני צידי הקיר. סדק שני קיים רק בצד אחד והוא עובר בצמוד לתפר בין בטון עם בלוקי אשבונד צרים של כ6 סמ` לבין קיר עצמו שהוא כאמור בנוי מבלוקים של אשבונד של 10 סמ`. בדירה כרגע מבצעים עבודות פנים שונות ואני תוהה מה כדאי לדרוש מהקבלן לעשות? לשבור קיר ולבנות מחדש? האם יש תיקון אמיתי או שכל תיקון רק יסתיר את הבעיה לשנה שנתיים? האם במצב כזה אני צפוי לסדקים נוספים בקיר?בתודה מראש,פבל

    • · סדקים בבית חדש

      (גבי)

      שלום פבל,

      סדקים מהסוג שתארת מצביעים על ליקוי בבניה. אם לא יטופלו - הם ישובו ויופיעו בהמשך. מומלץ לבקש יעוץ בשטח ממפקח בניה או קונסטרוקטור על מנת לבדוק הן את הסדק האלכסוני והן את הסדק שבחיבור בין הבלוקים לבטון.

      סדק בחיבור בין בלוקים לבטון מופיע כתוצאה מאי בצוע פרט חיבור תקני בין הבטון לבלוקים ("שטרבות"). הסדק האלכסוני מצביע בד"כ על תזוזה של השלד בהיקף הקיר,גם כן כתוצאה מליקוי כלשהו. כך שחובה לטפל בשניהם ולא "לטייח" (תרתי משמע) מעליהם ללא טיפול מונע.

      שב"ש,

      גבי

      • · מפקח בניה

        (פבל)

        תודה על התשובה,

        כשאתה מדבר על מפקח בניה או קונסטרוקטור אתה מדבר על מישהו פרטי או שחייבת להיות פונקציה כזאת בפרויקט או בעירייה? סליחה על הבורות. ואם מדובר על מישהו פרטי האם מדובר על אותם אנשים / חברות שעושים בדק בית?תודה רבה ושבת שלום, פבל

        • · מפקח בניה

          (גבי)

          שלום פבל,

          חברות בניה גדולות בד"כ אינן מאפשרות התערבות במהלך הבנייה של הבנין. לעיירה - אין כל קשר לכך. תוכל לפנות לחברות שעוסקות בבדק בית או למהנדס חיצוני שיוציא עבורך דוח. את הדוח על הליקויים תוכל לשלוח לחברת הבניה בדואר רשום. נסה לפנות לחברות לבדק בית ולבקש את עצתן.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן