הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקיר היציאה אל המרפסת

    (עופר סיני)

    שלום וברכה,

    מזה כשנתיים (מאז שסיימו לבנות את הבניין) יש לנו רטיבות בסמוך למשקוף של חלון היציאה למרפסת, בחלק התחתון שממש מעל לפאנלים של הריצוף של הסלון.

    הקבלן ניסה להוסיף סיליקון במקומות שונים המחברים את המשקוף - אך בנתיים ללא הועיל, הרטיבות חוזרת, לרמה של עובשירוק ומגעיל.

    מהנדס של חברת בדק שביקר בביתי וביצע בדיקה מקיפה עם המכשור טען כי הרטיבות מגיעה ממתחת למרצפות של הסלון והיא נובעת מכך שאין איטום או ריצוף מתחת למשקוף התחתון של חלון היציאה למרפסת,וכי יש להסיר את המשקוף ולהסיר כמה בלטות גם של המרפסת וגם של הסלון.

    אשמח לקבל הצעות מה היא דרך הטיפול הנכונה.

    כמו כן, מה היא האחראיות של הקבלן במקרים דוגמת אלו, שכן לקבלן - ממה שזה נראה אין כלים (הוא לפחות לא נראה משקיע אותם) בהתמודדות עם בעיות של רטיבות - שכן כל מה שהוא עושה נראה טיפול קוסמטי חיצוני בלבד.

    והאם עלי לקחת חברה חיצונית שמתמחה בפתרון בעיות מסוג זה - או להמשיך להסתמך על נסיונותיו של הקבלן לתקן את הרטיבות?

    תודה רבה,

    עופר.

    • · תיקון רטיבות בתחתית פתח יציאה אל מרפסת

      (גבי)

      שלום עופר,

      מהדברים שתארת נראה שקיבלת עצה מקצועית ונכונה. הקבלן פשוט מנסה להתחמק מהצורך בפרוק המשקוף התחתון. בעזרת הדוח שקיבלת מאותה חברת בדק בית תוכל להגיש תביעה בבית המשפט משום שמדובר על ליקוי בסיסי בבניה, באיטום ובהתקנה.

      יש לפרק את המשקוף התחתון ואת האריחים בשני הצדדים, הפנימי והחיצוני. לאחר הפרוק ניתן יהיה לראות מה בדיוק יש לבצע.יתכן גם מצב שבו הרטיבות חדרה כבר אל מתחת לריצוף הפנימי של הדירה ובמקרה שכזה ישנו סיכוי אפשרות שיהיה עליך לפרק גם חלקים מהריצוף הפנימי על מנת לייבש את המילוי הרטוב שמתחתיו.

      ראה גם שרטוט כללי של חגורת ההפרדה במאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים עם יריעות ביטומניות.

      אם הקבלן אינומסוגל לבצע את העבודה באופן מקצועי בהחלט רצוי לקרוא לחברת / קבלן איטום. במקרה שהנך מתכוון לבצע זאת עם חברת איטום חיצונית יהיה עליך תחילה לשלוח לקבלן מכתב התראה בדואר רשום ולציין שאם לא יתקן את המפגעים בהתאם למימצאי הדוח, תאלץ לבצע את העבודה באופן עצמאי ולתבוע אותו על ההוצאה. התייעץ עם עו"ד באשר לפרטי החוק.

      בברכה ושב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן