הוספת הודעה חדשה
  • · טיח ווגה על קירות חיצוניים עם צבע גמיש

    (תמיר)

    שלום, אבקש לקבל את עצתכם.

    קירות הבית החיצוניים אצלי צבועים בצבע גמיש במרקם מחוספס קצת, נדמה לי של נירלט. הצביעה נעשתה לפני 6-7 שנים וניכרים סדקים וכן התנפחויות של הצבע במספר מקומות.

    האם ניתן לבצע טיח ווגה במקום הצבע ואם כן מהם השלבים הנדרשים והחומרים המתאימים ביותר שעליי לדרוש מהקבלן.

    בחלק מן המקומות הנגישות קצת בעייתית בשל הגובה והדבר יחייב פיגום.

    באם אבצע את העובי המקסימלי שמתיר היצרן (בכלל אני מעדיף שהטיח יהיה עבה), כולל איטום בסילוקסן, לכמה שנות שקט אני יכול לקוות מבלי להתעסק בחידוש ושיפוץ מחדש בהשוואה לצבע הגמיש?

    הרבה תודה ושבוע טוב

    • · טיח ווגה- שיפוץ קירות חיצוניים

      (גבי)

      שלום תמיר,

      טיח ווגה לא ניתן לבצע ישירות מעל גבי צבע גמיש. כך שיהיה עליך להסיר את כל שכבת הצבע הגמיש ולהגיע אל שכבת הטיח.

      ה"ווגה" הנו חומר מינרלי אשר אינו גמיש כמו הצבע-הגמיש. כך שחובה תחילה לבדוק את טיב הסדקים הקיימים בקירות. אם ישנם הרבה סדקים, ובמיוחד סדקים נימיים שעוברים את עובי שכבת הטיח ו"סדקים עוברים" - יהיה עדיף לוותר לגמרי על ה"ווגה" ולבצע צבע גמיש בעובי מספק.

      אם ישנם בטיח רק סדקי-שערה דקיקים (סדקי "מרצדס") שמקורם בליקוי בעבודות הטיוח בלבד, אפשר לשקול את הבצוע של טיח ווגה. גם במקרה של מיעוט סדקים "עוברים" ניתן לבדוק בשטחולהעריך מהו החששמכך שאותם סדקים ישובו להתרחש.

      במקרה שיוחלט על בצוע טיח ווגה יש לבצע טיפול יסודי בכל האזורים המועדים לסדיקה, כאשר על הטיפול להתבצע על גבי השלד עצמו, מאחורי שכבת הטיח. סדקי שערה ("מרצדס") אינם דורשים טיפול בעומק הטיח אך גם בסביבתם יש לבדוק אם הטיח רופף ומשמיע צליל "חלול".

      לסיכום נקודה זו: אם יש חשש מסדיקה, אל תלך על טיח ווגה.

      לשאלתך:

      באופן כללי שיפוץ חיצוני אינו אמור להחזיק מעמד 7 שנים, אלא פי 2 או אפילו פי 3 יותר מכך. אלא שיש לבצע אותו היטב, במיוחד בשלב עבודות ההכנה. אם בחירת המערכת תהיה מתאימה ואם העבודה תתבצע היטב טיח ווגה יחזיק מעמד הרבה שנים, ללא כל חשש. הסילוקסן גם הוא יוכל להעריך את חיי הטיח. החשש היחיד הוא מהסדיקה (וכרגיל- מחיפוף בעבודה ובעבודות ההכנה).

      שבוע טוב,

      גבי

      • · גבי תודה רבה

        (תמיר)

        על התשובה המנומקת והמושקעת.

        במקרה של צבע גמיש, האם ממילא לא יצטרך איש הצבע לתקן את הסדקים העובדים באם קיימים, או את סדקי השערה? הרי שלב זה יהיה נכון ליישום ווגה או ליישום של צבע גמיש.

        בצבע הגמיש, קרה לא אחת שהקיר נפצע ממכה או שפשוף כלשהו וכך נוצרה לה נקודת תורפה דרכה חודרת רטיבות ונוצרת התנפחות עם הזמן.

        הבנתי שתיקון נקודתי בצבע גמיש, תמיד יראה לעין במיוחד אם הצבע כבר ישן קצת ודהוי מהקרינה.

        בטיח עבה, יתכן ויתחוללו סדקים עם הזמן, אך האם לא יהיה קל יותר לתקן זאת?

        האם הסתייגותך מהווגה בגין סדקים קיימים נובעת מהעניין החזותי או בשל אי מילוי יעדי המערכת עצמה? פשוט, במכלול השיקולים שלי, ישנה נקודת איזון בין המראה לבין הפונקציונליות.

        עוד טרחה קטנה ברשותך, מה אמור להיות ההפרש באחוזים בעלות הפרויקט, בין שתי צורות העבודה בהתאם לנתונים שמסרתי אודות העבודה האמורה.

        רב תודות ובוקר טוב

        • · טיח ווגה מול צבע גמיש

          (גבי)

          שלום תמיר,

          מבחינת המראה החזותי אני דוקא לגמרי אתך ובעד טיח ווגה, לעומת צבע גמיש.

          הבעיה היחידה בטיח ווגה היא במקרה של בית חדש שיש בו ריבוי סדקים. אם ישנם סדקים "מדורגים" (בצורת הבלוקים), סדקים אלכסוניים, או סדקים בחיבורים בין בלוקים לחגורות ועמודי בטון- הצבע הגמיש יהיה עדיף מכיוון שהוא יותר עמיד בתזוזות.

          אם בעית הסדקים אינה חמורה הייתי דוקא נוהג כמוך ולוקח סיכון מחושב לטובת המראה של טיח ווגה, תוך הקפדה על הכנת השטח באזורי סדיקה- בצורה יסודית (כולל הסרת טיח מצידי הסדקים וחבישה בתחבושת מעל הסדק).

          מבחינת תיקונים מקומיים עתידיים- תמיד יש לקחת בחשבון שתיקון מקומי יבלוט , מעט או יותר. (מבחינה זו שליכט חיצוני צבעוני, לא מינרלי, הנו הגרוע ביותר).

          מבחינת שיקול העלויות: ההפרש יהיה גדול מאוד לרעת הטיח ווגה מכיוון שיהיה עליך להסיר את כל הצבע הגמיש הקיים והסרתו תדרוש בצוע תיקוני טיח ממש על כל השטח. באופן גס עלות הבצוע של טיח ווגה תהיה לפחות כפולה מזו של הצבע הגמיש.

          לסיכום:אם איןבעיות סדיקה ואם השיקול התקציבי אינו מכריע את הכף-בצע טיח ווגה עם הכנה טובה של השטח באזורי הסדקים.לאחר מכן הנח לחומר להתייבש לגמרי ומספר שבועות אחר כך בצע התזה "טובה ועמוקה" של סילוקסן.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן