הוספת הודעה חדשה
  • · חדירת מים לתקרה

    (סיגל סי.)

    אצלינו יש יריעות ואנחנו גרים בבית כבר 12 שנה. כל שנה יש לי עובש על התקרה. זה מתחיל עם המקלחות ובמהלך החורף עוד אזורים נגועים. בשנתיים האחרונות נוספו אזורים. יש לציין שהתקרה צבועה בסיד בלבד. מה לדעתך הבעיה ומה כדאי לעשות? גג רעפים, לצבוע בפוליגג, לרצף את הגג? ולגבי פנים הבית זה קשור לכך שהתקרה צבועה רק בסיד? תודה רבה

    • · עובש בתקרה במהלך החורף

      (גבי)

      שלום סיגל,

      העובדה שהעובש מתפתח תחילה בתקרת חדר הרחצהואחר כך ממשיך ומתפשט לתקרות נוספות בבית, מעלה את החשדשמדובר על בעיית עיבוי (בידוד) ולא דוקא על בעיית איטוםבגג. זאת כמובן בהנחה שישנו רק עובש בתקרות ולא סימני רטיבות של ממש.

      יש לבדוק את המצב בשטח ומכיוון שעברו כבר 12 שנה מאז שבוצע האיטום עם היריעות, כנראה שממילא יהיה נכון לבצע איטום חדש על הגג. ניתן גם במקרה הצורך לשקול את ביצועו של בידוד בגג, מעל שכבת האיטום. (ראי מאמר על בידוד גגות בשיטת גג הפוך).

      אין אגב שום צורך בבצוע גג רעפים, מריחת פוליגג או ריצוף..

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה ושב"ש,

      גבי

      • · עיבוי???

        (סיגל סי.)

        שמעתי כבר את המושג הזה שנקרא עיבוי אבל מה הפתרון??? לא ציינתי שגם בחדר שינה שלי שצמודה אליו מקלחת הורים, יש ריח די חזק של עובש מארון הבגדים, וגם בסלון יש חפצים שעשויים מעץ שנוצרה עליהם שיכבת עובש. השאלה מה הפתרון לכך?

        כמו-כן, בחלק קטן מקירות הבית ישנה רטיבות למרות ששיפצנו את הקירות החיצוניים ע"י שליכט צבעוני. גם שם לא ברור מה הסיבה לרטיבות.

        תודה על הייעוץ

        • · עיבוי, עובש ופטריות

          (גבי)

          שלום סיגל,

          עובש או פטריות שמתפתחות מעל גבי ריהוט וחפצים בבית נגרמים תמיד כתוצאה מתופעת העיבוי.ראי באתר מאמר על עיבוי- איתור ומניעה, אשר מפרט את האפשרויות השונות לטיפול בתופעה.

          לעומת זאת, בקירות חיצונים או בתקרה תיתכן כמובן הופעת עובש עקב מעבר רטיבות מן החוץ אלא שעל פי תאורך משתמע שישנה בעיית עיבוי כללית בדירה ויש לטפל בה.

          הפתרונות מגוונים ומשתנים מבית לבית אך בד"כ ההמלצה הראשונה תהייה לשפר את האיוורור בבית כך שתהיה בו תחלופת אויר מתמדת. אמצעים נוספים יכולים לכלול את בידוד המעטפת, את שינוי שיטת החימום בבית, צביעה נגד עובש בקירות ובתקרה -ועוד.... למדי תחילה את הסברים במאמר המקושר.

          בברכה,

          גבי

          • · תודה והמשך

            (סיגל סי.)

            תודה רבה על התשובות המפורטות. מה זה בידוד המעטפת ובמה זה כרוך?

            • · בידוד מעטפת בית

              (גבי)

              שלום סיגל,

              אנא קבלי התנצלות על העיכוב בתשובה..

              בידוד מעטפת בית מתבצע בד"כ באמצעות יישום של טיח תרמי מבודד (מבחוץ). מדובר על עבודה יקרה לבצוע שהיא בבחינת הפתרון האחרון שיש לגשת אליו. יש לבדוק לפני כן את שאר הפתרונות האפשריים שאותם הזכרתי קודם.

              בברכה,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן