הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מקלחת

    (איד)

    איש האיטום הניח מסטיגום(על בסיס מים) על הרצפה ובנוסף לגובה כמעט 2 מטר באיזור הדוש בחדר השירותים.איש הריצוף טוען שיש סכנה שהקרמיקה תיפול ודורש להוריד זאת.שאלתי לפורום המכובד אם זה נכון ואיך ניתן,אם בכלל,לפתור זאת. לציין ששניהם אנשי מקצוע טובים.

    • · קירות מקלחת

      (גבי)

      שלום איד,

      הרצף צודק ועדיף להסיר את החומר הביטומני מהקירות.הקרמיקה איננה נאחזת טוב על גבי חומר ביטומני ונאחזת מצויין על הצימנטי. כנ"ל לגבי חוזק האחיזה של החומרים הנ"ל על הקיר עצמו: החומר הצימנטי נאחז אל הקיר הרבה הרבה יותר חזק מאחיינו הביטומני.

      אם ברצונך להסיר את החומר הביטומני יש לבצע זאת עם פטישון חשמלי ולוודא שלא יהיו שאריות של פריימר ביטומני בעומק הקיר. לאחר מכן יהיה צורך לבצע שכבת תיקונים מיישרת על גבי כל השטח. שכבה זו צריכה להיות דקה (מספר מילימטרים) והיא צריכה להיות מרכבת ממלט וחול ביחס של 2:1 ועם הרבה דבק לטקס בתוך התערובת (30 אחוז מכמות המים).

      על גבי הנ"ל יש לבצע את האיטום הצימנטי (סיקה טופ 107 או חומר דומה). שים לב שחובה להוסיף דבק לטקס לחומר ההדבקה של הקרמיקה אחרת הבעיה עלולה לחזור על עצמה. לא ציינת את שיטת ההדבקה (הדבקה ישירה או עם טיט) וחובה לוודא שחומר ההדבקה מתאים לשימוש על גבי חומר האיטום הצימנטי.

      אם בכל זאת ברצונך להמשיך ולהשאיר את החומר הביטומני על הקירות, הרי שיש לבצע שכבת יסוד צימנטית על החומר הביטומני, לפני המשך העבודות. שכבת היסוד היא למעשה שפריץ צימנטי (מותז במכונת שפריץ) אשר התערובת שלו מרכבת מלט + חול ים (1:1) , ודבק לטקס בשעור 50 אחוז מכמות המים שבתערובת. לאחר התקשות השפריץ אפשר להמשיך בעבודות. אך כאמור- לא מומלץ והסיכון רק שלך.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן