הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מחסן בקירותיו הפנימיים

    (אהוד)

    שלום

    בחצר הבית שלנו בירושלים עומד מחסן ששני קירות בו בנויים על צלע ההר ושתי הקירות האחרים בחלל החצר. המחסן בנוי אבן ירושלמית מהסוג המשמש לציפוי חזיתות הבתים. לחלל המחסן חודרת לחות בעיקר מהקירות הבנויים על צלע ההר ובכוונתי לצבוע אותם בסילוקסן מבפנים בתקווה שימנעו את מעבר הלחות לחלל המחסן וכמו כן צביעת הקירות האחרים מבחוץ. רציתי לדעת האם צביעת הקירות הבנויים על צלע ההר אכן עשויי לצמצם כניסת לחות לחלל המחסן? אודה להמלצתכם כמו כן בכוונתי להתקין וונטה מעל דלת המחסן שתביא לזרימת אויר ואיוורור החלל

    • · איטום קירות מחסן מבפנים

      (גבי)

      שלום אהוד,

      סילוקסן משמש כחומר המונע ספיגה בקירות כאשר על הספיגה להגיע מן החוץ. החומר אינו מיועד לעצור רטיבות שבאה מבפנים הקיר והשימוש בו למטרה זו אף עלול לגרום להיווצרות כתמים באבן.

      לא ברור משאלתך אם הקירות יצוקים מבטון ומעליומודבקת האבן וכמו כן לא מובן אם צידו החיצוני של הקיר בא במגע ישיר עם האדמה / צלע ההר. במקרה שישנם קירות בטון שבאים במגע עם צלע ההר, ניתן לאטום אותם בשיטת האיטום השלילי, לאחר הסרת האבן. אין דרך אחרת לאטום קירות מסוג זה מכיוון שעל האיטום להתבצע על הבטון ולא על האבן.

      אם מדובר רק על בעיות עיבוי, התקנת פתח האיוורור אכן יכולה לסייעואולי אף לפתור את הבעיה וניתן גם לשקול התקנת מאוורר אקטיבי חשמלי שידאג לתחלופת אויר מתמדת.

      באשר לשאלתך האחרונה: צביעת הקירות החיצוניים אשר אינם צמודים לגב ההריכולה לסייע במניעת ספיגת רטיבות לתוכם. פעולה זו יכולה להפחית גם את תופעת העיבוי מכיוון שטמפרטורת הקירכבר לא תושפע מרטיבות שנספגה לעומקו. אך קח בחשבון שבאזור ירושליים כל הפעולות האלו עלולות שלא להספיק ובמקרה זה יהיה עליך לבצע בידוד תרמי מבפנים (או מבחוץ), כמקובל.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן