הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים בקיר חיצוני

    (טל)

    שלום רב,

    יש לנו בית בן 11 שנה. בחודשים האחרונים החל סדק חיצוני שהגיע פנימה רוחבי. נאמר לנו שאנו צריכים מהנדס כדי לבדוק האם זה סדק כתוצאה מתזוזת יסודות או כתוצאה מרטיבות. מה אפשר לעשות? כמו כן. איטמנו את כל הבית לפני כ-6 שנים וכל הרטיבויות חזרו ואף החמירו. מצורפות תמונות.

    • · סדק בקיר, רטיבות

      (גבי)

      שלום טל,

      הסדק שבתמונה נראה כמו סדק אלכסוני שנגרם בדרך כלל כתוצאה משקיעת יסוד או תזוזה של המבנה. בנוסף דומני שרואים גם סדיקה בחלק התחתון של הקיר, בחיבור בין הבלוקים ליציקה. התופעה לא צריכה להדאיג יתר על המידה מהבחינה הקונסטרוקטיבית, אך רק קונסטרוקטור יוכל לייעץבענין זה.

      לא ציינתהיכן מקורות הרטיבות הנוספים. האם בקירות - כתוצאה מסדקים, מן הקרקע, או מהתקרה ?

      כאשר קיימים סדקים בקירות יש לאטום אותם מבחוץ עם חומרים גמישים ואחר כך לבצע ציפוי גמיש עליון על כל השטח, בצבע גמיש או ציפוי גמיש אחר.אגב- סדקים אינם נגרמים כתוצאה מרטיבות אלא להיפך: הרטיבותחודרתדרך הסדקים.

      ניתן בהחלט להתגבר על כל בעיות הרטיבות. בענין סדקים שמופיעים גם בקיר הפנימי קשה לתת מענה ב 100 אחוזמשום שיכולים להיות גורמים רבים לסדיקה שכזו. מכיוון שמדובר על סדיקה ראשונה לאחר 11 שנה כנראה שלא מדובר על סדק פעיל "חיי" וכנראה שניתן לטפלגם בו אך צריך לבדוק בשטח.

      נשמח לסייע הלאה ובהצלחה,

      גבי

      • · סדקים בקירות

        (טל)

        נאמר לנו שצריך "לתפור" את הבית. האם זה נחוץ? או שאפשר לפתור ע"י חומר מתפשט ונאחז?

        קונסטרוקטור? הכוונה מהנדס?

        מצ"ב תמונהמונות של הסדקים מהבית

        • · תיקון סדקים בקירות הבית

          (גבי)

          שלום טל,

          בקונסטרוקטורהכוונה אכן למהנדס. יש לבדוק אם קיימת בעיה בקונסטרוקציה של המבנה (בעמודים וקורות) אשר דורשת טיפול. במקרה שיש בעיות שכאלה מתבצעות עבודות חיזוק או עבודות "תפירה" כפי שתארת, באמצעות חומרים צימנטים לשיקום בטונים. לעיתים נדרשות עבודות נוספות כגון ניקוז מי הגשמים לאזור מרוחק יותר מהמבנה (רחוק מהיסודות). בדרך כלל לא נדרשות עבודות נרחבות שכאלה אך צריך לבדוק את זה בשטח.

          סדקים "רגילים" בין בלוקים או בין בלוקים ליציקות , קורות ועמודים, מטופלים בדרך כלל באמצעות חומרים גמישים כאשר לאחר מכן מצפים את כל האזור בצבע גמיש. טיפול מסוג זה נכון במקרה של קיום מספר גדול של סדקים עובדים והוא מתבצע בקירות החיצוניים של הבית. הטיפול מונע חדירת רטיבות.

          לגבי סדקים שמופיעים גם בקירות הפנימיים - שם קיימת בעיה אסטתית משום שלא נהוג לבצע צבע גמיש בקירות פנימיים (הטקסטורה של הצבע הגמיש גסה יותר מזו של צבע רגיל כמו הסופרקריל).

          כך שיש לבדוק בשטח את המצב. באופן כללי- סדקים חיצוניים מטופלים בקלות יחסית. סדקים פנימיים- יכולים להיות בעיה מתמשכת שאפשר לפתור אותה אך אין פתרון קסם שעובד במאת האחוזים. הכל בהתאם למצב בשטח.

          בהצלחה ונשמח לעזור הלאה.

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן