הוספת הודעה חדשה
  • · תפרי התפשטות לקרמיקה

    (איתן)

    שלום לכולם ובפרט למומחים,

    יש לי מרפסת בערך 30 מ"ר מרוצפת בקרמיקה, מתחת למרפסת נמצא חלק מהמרתף שלי (דירה להשכרה). נכון לעכשיו, אין לנו בעיית רטיבות, אבל לאחרונה שמנו לב שהאריחים בשתי שורות באמצע המרפסת התנתקו מהמרפסת והוגבהו בצורת של V הפוך. אחרי חיפושים באינטרנט, מתברר לי שהקבלן היה אמור להכניס תפרי התשפטות גם בקצוות המרפסת (לרוב כיווני המרפסת יש קירות בטון מצופות באבן) וגם באמצע. מכיוון שאין לקרמיקה איפה ללכת כשהיא מתפשטת בחום, היא התנתקה מהטיט שמתחת, והתחילה לעמוד בצורת V הפוך.

    קבלן אחד (כלבוניק, לא רצף ולא מקצועי ביותר) ביקר ואמר שצריך להרים את כל האריחים שבמרפסת, לשבור ולהסיר את כל הטיט, ולעשות הכל מחדש -- 12,000 ש"ח. (הוא לא שמע על תפרי התפשטות.)

    עכשיו מספר שאלות:

    1. במקום להרים את כל האריחים ולשבור את כל הטיט כדברי הקבלן, האם אפשר פשוט להדביק את האריחים בחזרה עם חומר גמיש שייתן להם לזוז קצת? (כמובן שלא עשו תפרי התפשטות בטיט שמתחת לאריחים.) אם כן, באיזה חומר להדביק אותם?

    2. האם צריך להרים את כל האריחים שבמרפסת ולהדביק אותם עם אותו חומר גמיש, או אפשר להשאיר אותם במקום?

    3. מאיזה חומר לעשות תפרי התפשטות בין האריחים -- האם אפשר באותו חומר שבו מדביקים את האריחים?

    4. כמובן, לא עשו תפרי התפשטות בקצוות של המרפסת, אלא מרחו שם חומר איטום צמנטי, נראה לי של סיקה. האם צריך לשבור אותו ולהכניס שם חומר גמיש כדי לעשות תפרי התפשטות בקצוות?

    תודה על כל העזרה!

    איתן

    • · התרוממות משטח מרוצף

      (גבי)

      שלום איתן,

      לצערי לא ניתן לסייע מבלי לבדוק בשטח את הגורם להתרוממות הריצוף. אין כל ודאות לכך שדוקא מחסור בתפרי התפשטות הוא זה שגרם להתרוממות האריחים ותפרי התפשטות אינם חייבים להתבצע בכל משטח מרוצף.

      אם רק שני אריחים התרוממו ממקומם ניתן יהיה כנראה להסתפק בהרמת שתי שורות הריצוףובריצוף מחדש. רק במקרים חריגים במיוחד (כגון עקב תזוזה של השלד / היציקה) ידרש לבצע תפר התפשטות. באמצעות מסטיק פוליאוריטני או תפר מכני שיונח מתחת למרצפות.אך כל השערות לגבי הצורך בתפר כזה או אחר הן מיותרות ויש לבדוק זאת בשטח עצמו.

      בברכה,

      גבי

      • · לארגן ביקור לייעוץ

        (איתן)

        אם ככה, האם אתם מגיעים לאיזור שלי (נווה דניאל בגוש עציון, 10 דקות דרומה מירושלים) ויכולים לבא לראות ולנתח מה גרם להתרוממות האריחים ומה הפתרון היעיל והחסכוני?

        תודה איתן

        052-668-4691

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן