הוספת הודעה חדשה
  • · איטום על גבי גג עם יריעות ביטומניות

    (צפרא)

    שלום

    קראתי את המאמר המפורט לגבי איטום הגג. תודה. מדובר בגג שטוח שציפו אותו ביריעות .זה ניראה לנו , אנשי הועד , ממש בסדר. אבל יש חדירת מים לדירות שמתחת לגג ,תמיד אותן מקומות, במקום אחד היריעה היתה ממש קשה ובסדר ,אבל היו מים מתחתיה .הציעו לנו לצפות את כל הגג מחדש בחומר פוליאטרון של ביטום או שזה פולימר של ביטום , לא בטוחה ,זה סיפור מאד יקר .רצינו לדעת איזה חומר מומלץ למצב זה , ואם לא כדאי לטפל רק נקודתית .בתודה על תשובתך

    • · איטום גג מעל יריעות ישנות

      (גבי)

      שלום צפרא,

      קשה במיוחד לבצע תיקונים בגגות עם יריעות ביטומניות מכיוון שהכשל ביריעות יכול להיות במקום רחוק יותר מהאזור שבו רואים את הרטיבות בתקרה.במצב שתארת, שבו ישנן כבר רטיבויות למספר דירות, עדיף בד"כ לבצע איטום מחדש על כל שטח הגג.

      באופן כללי תמיד ישנו סיכוי לכך שעין מקצועית תוכל לזהות כמה ליקוייםשאפשר יהיה לתקנם, אך במקרה שכזה יש לקחת בחשבון שאי אפשר יהיה לתת אחריות כנגד הישנות הנזילות ושההשקעה בתיקונים יכולה לרדת לטמיון משום שממילא יהיה צורך לאטום את כל שטח הגג.

      מומלץ לבצע בדיקה מקצועית של הגג ולפעול אח"כ על פי ההמלצות והאפשרויות המוצעות. אפשר אולי להסתפק בתיקונים (בלי אחריות) אך סביר יותר להניח שיהיה צורך לאטום את כל השטח, עם חומר "פוליאוריטני" או אחר. הבחירה בסוג החומר תלויה אגב במצב היריעות ובמצב השיפועים של הגג.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה והמשך שאלה

        (צפרא)

        שלום

        תודה על התשובה המהירה והמפורטת .שאלתנו היא לגבי החומר . איזה הוא חומר פוליאוריטני מה שמו ?ומה הכוונה לאחר? בתודה

        • · חומרים לאיטום מעל יריעות ביטומניות

          (גבי)

          שלום צפרא,

          כפי שציינתי קודם, ההחלטה על סוג החומר תלויה במצב השיפועים. כאשר ישנו גג שאין בו שלוליות כלל, או שיש בו שלוליות קטנות מאוד (שעומקן אינו עולה על 1-2 ס"מ מקסימום)- ניתן לאטום אותו מעל היריעות עם חומרי אטימה משחתיים אקריליים (או עם חומרים פוליאוריטנים על בסיס מים) כגון "מולטיגג", "פוליגג סופר M", "אקרילפז", "מאסטרגג", "אינופז" ועוד...

          כאשר ישנן שלוליות רבות או עמוקות מדי ומצב השיפועים מוטל בספק, יש לעבור לחומרים פוליאוריטניים על בסיס מדללים, שעמידים תחת תנאי שלוליות ורטיבות קבועה. לדוגמא: "היפרדסמו LV", "מריסיל" ועוד..

          לפני הכל יש לבדוק מהו מצבן של היריעות. אם הן משוחררות מדי ואינן צמודות היטב לכל הגג יש להסיר אותן ממקומן ובמקרה שכזה אפשר גם לאטום את הגג מחדש עם יריעות ביטומניות ולוא דוקא עם חומרים משחתיים.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן